Temat: Poszukiwany trener - miejsce na Wasze ogłoszenia
Witam
Poszukuje trenera do poprowadzenia szkolenia z z zakresu jak ponizej/ realizacja jeszcze w maju. Prosze o kontakt tylko osoby z referencjami z podobnych tematow
---------------------------------
MARKETING I SPRZEDAŻ PORTALU INTERNETOWEGO
Grupę docelową (10-15 osób) tworzą dwie grupy pracowników: marketingowcy (szefowie projektów i pracownicy działu marketingu) oraz handlowcy (szefowie projektów, specjaliści)
Dzień 1 – MARKETING PORTALU INTERNETOWEGO
• Kim jest product manager – zadania, współpraca z innymi działami firmy: badań marketingowych, rozwoju, promocji, sprzedaży. Dlaczego współpraca ze sprzedażą jest ważna dla PM? Po co PM sprzedaży?
• Analiza wstępna – zbieranie danych z rynku, wykorzystanie dostępnych źródeł informacji, badania.
• Tworzenie planu marketingowego produktu - Metody budowania strategii produktu – udział rynkowy i segmentacja rynku, cykl innowacyjny, cykl życia produktu/marki, analiza portfela produktów, ocena konkurencyjności produktów. Zarządzanie produktem a zarządzanie marką. Pozycjonowanie produktu na rynku. Plan marketingowy.
• Wprowadzenie produktu na rynek – aktywne metody rozwoju, promocja, zasady wyboru mediów reklamowych, działania public relations. Współpraca z zewnętrznymi dostawcami (agencje reklamowe, graficy, agencje PR).
• Ocena efektów działań.
• Modyfikacje planów komunikacji produktu.
Dzień 2 – SPRZEDAŻ PORTALU INTERNETOWEGO
• Kim jest klient? – budowanie potrzeb, wskazywanie rozwiązań i dostosowanie oferty do klienta,
• Czym jest produkt/usługa? – sposoby spojrzenia na produkt i możliwości jakie daje w rozmowie/budowaniu oferty dla klienta,
• Oferta merytoryczna – plusy i minusy,
• Oferta emocjonalna – plusy i minusy,
• Ryzyka i zagrożenia związane z budowaniem i przedstawianiem oferty,
• Jak być niekonsekwentnym, czyli co zrobić, żeby nie popaść w marazm i zaskakiwać klientów nowymi rozwiązaniami,
• Dobre i złe przykłady sprzedaży telefonicznej – co zrobić, żeby klient nie chciał z nami rozmawiać lub jak go zmotywować do aktywności w kontakcie,
• Dobre i złe przykłady sprzedaży bezpośredniej – klient to też człowiek, a ludzie od zawsze byli leniwi,
• Zamykanie sprzedaży – jeden z najbardziej niedocenionych elementów sprzedaży,
• Sprzedać raz każdy może, ale czy ponownie się uda? – budowanie dobrych i długotrwałych relacji.