Katarzyna Kutyła

Katarzyna Kutyła PR, Copywriter,
social media

Temat: Reklamacje - satysfakcja obu stron (wywiad z prowadzącym...

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się szkolenia
związane z reklamacjami. Reklamacje po stronie konsumenta, są
gwarancją zakupu towaru bądź usługi, zgodnego z naszymi
oczekiwaniami. Po stronie przedsiębiorcy są zachętą do
dbałości o jakość wytwarzanego dobra ale zarazem obowiązkiem,
któremu każdy powinien umieć sprostać. Ten cudowny wynalazek
jest o tyle przydatny co skomplikowany. Szkolenia z reklamacji
prowadzi Zygmunt Rajchemba - prawnik w Urzędzie Ochrony Konkurencji
i Konsumentów. Prowadzący zgodził się odpowiedzieć na nasze
pytania.


Obrazek


Wywiad:

Czy szkolenie z reklamacji jest potrzebne?

Tak - chociaż temat może być także alternatywnie w ramach
szkolenia ze sprzedaży konsumenckiej. Niemniej widać u
uczestników szkolenia duże nieuporządkowanie wiedzy na ten temat
i fragmentaryczność, co wynika z różnych porządków prawnych
regulujących różne formy sprzedaży (stacjonarna i na
odległość - 2 różne ustawy) oraz regulujących świadczenie
usług. Zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci często nieświadomie
mieszają te porządki prawne, co prowadzi do nieporozumień.

Jakie pytania najczęściej zadają uczestnicy?

Pytania dotyczą głównie konkretnych sytuacji konfliktowych z
klientami, których doświadczyli uczestnicy szkolenia w pracy oraz
sytuacji, w których sami uczestnicy byli konsumentami i reklamowali
towar/usługę.

Czy jest to temat, którym mogą zajmować się osoby bez
wykształcenia prawniczego?

Jak najbardziej tak - sprzedawcy, handlowcy, znaczna cześć
przedsiębiorców z reguły nie ma wykształcenia prawniczego.
Notabene - wykształcenie prawnicze nie zapewnia szerszej wiedzy w
tym zakresie. Prawo konsumenckie jest gałęzią specjalistyczną i
w programie studiów pojawia się albo w blokach, albo w bardzo
marginalnym zakresie, w ramach prawa gospodarczego. Tak naprawdę
wiedzę można nabyć dopiero w praktyce prawniczej, lub w
instytucjach zajmujących się tą problematyką.

szkolenie:
Reklamacje zagadnienia praktyczno-prawne