Katarzyna
Kutyła
PR, Copywriter,
social media
Temat: Negocjacje w administracji publicznej
Sam zdecyduj o zakończeniu! – Negocjacje w administracji publicznej!07.-08.11.11 w Poznaniu, Katarzyna Półtoraczyk poprowadzi szkolenie „Negocjacje w administracji publicznej” skierowane dla pracowników administracji. Jak wiadomo negocjacje, są nieodłącznym komponentem wszelkich transakcji czy rozstrzygnięć problemów, umożliwiają osiągnięcie porozumienia przy satysfakcji wszystkich stron. Czy ta umiejętność jest potrzebna urzędnikom?
Katarzyna Półtoraczyk - prowadząca szkolenie, pisze: „Każdy na co dzień spotyka się z koniecznością negocjowania, jednak urzędnicy negocjują nadzwyczaj często. Niekiedy wymaga tego specyfika ich pracy. Wtedy w zakresie obowiązków mają wymienione negocjacje z dostawcami różnych dóbr do urzędu, z petentami np. przy okazji reklamowania przez klientów decyzji urzędników dotyczących przyjmowania lub odrzucania wniosków, czy decyzji przetargowych. W zależności od specyfiki pracy, urzędnicy negocjują w biurze lub w terenie, w grupach kilkuosobowych (jako komisja) lub w pojedynkę. Jednak nawet jeśli potrzeba negocjowania nie widnieje w zakresie obowiązków, to najczęściej i tak występuje. Przedstawiciele administracji publicznej muszą sobie radzić z trudnymi klientami, czy negocjować podczas rozwiązywania sporów petentów.”
Program
1. Wprowadzenie do tematyki negocjacji w administracji
• Czym są negocjacje?
• Jak negocjują pracownicy administracji?
• Z jakimi sytuacjami negocjacyjnymi się stykamy?
• Urodzeni negocjatorzy?
2. Przygotowanie negocjacji
• Określenie ram negocjacji,
• Gromadzenie informacji
• Formułowanie strategii
• Hierarchia interesów, strefa możliwego porozumienia
• Umiejętności negocjatora
• Batna - czym jest i jak ją stosować, wykorzystanie efektu dźwigni alternatyw
3. Jak przedstawić ofertę i jak jej bronić?
• Kolejność mówienia
• Efekt ustawienia
• Opcje i warianty
• Odwołanie do kryteriów
4. Style negocjacyjne oraz powody ich stosowania
• Wygrana - przegrana
• Wygrana - wygrana
• Kamikadze
5. Strategie negocjacyjne - jakie strategie możemy wyróżnić i kiedy warto z nich korzystać?
• Strategia unikania,
• Strategia dominacji,
• Strategia łagodzenia,
• Strategia kompromisu
• Strategia kooperacji
6. Taktyki pertraktacyjne
7. Przezwyciężanie impasu
8. Fazy negocjacji
9. Role grupowe podczas negocjacji
• Jakie role wyróżniamy
• Jakie kompetencje posiadają osoby o konkretnych rolach grupowych?
• W której roli Ty czujesz się najlepiej?
10. Perswazja i manipulowanie w negocjacjach
• Manipulowanie a problemy etyczne
• Manipulowanie miejscem, czasem, ludźmi
• Sprzyjające momenty
• Przeszkody w stosowaniu perswazji
11. Błędy negocjacyjne
• Jakie błędy najczęściej przeszkadzają w skutecznych negocjacjach
• Jak uniknąć błędów i zakończyć negocjacje z sukcesem
12. Finalizacja negocjacji
• Zamknięcie negocjacji
• Potwierdzenie zobowiązań
13. Wielowątkowe negocjacje
14. Warsztat negocjacyjny - ćwiczenia praktyczne