konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

A więc wychodzę rano w Warszawie do pracy, wchodzę do jednosobowego metra i po 5 minutach jestem na drugim końcu Warszawy. Wracam podobnie.
Albo biorę wolny dzień w grudniu, wstaję rano i po 15 minutach z Warszawy dostaję się na stok w Szczyrku.
Albo biorę dzień wolny w lipcu i po 30 minutach jestem nad Morzem Śródziemnym, kąpię się i wieczorkiem wracam do Warszawy.
Jak to możliwe ?
A więc budujemy system rurociągów (o małej średnicy, by było szybciej) pod ziemią, wypomopwujemy powietrze z nich (by nie było oporów powietrza) i wpuszczamy do nich małe kapsułu (tak, by jeden człowiek się zmieścił) i ... puszczamy z ogromną prędkością siecią rurociągów w dowolny zakątek Ziemi.
Oczywiście wszystko byłoby sterowane elektronicznie, komputerowo, wieloprocesorowo itd. tak, by nie doszło do zderzenia kapsułek, a także do zbytnich zawrotów głowy (no tak, te przyśpieszenia).
A na ziemi ... pokój :) Znaczy bez samochodów, wszystkie ulice i chodniki wyłącznie dla ludzi.
Chyba byłoby fajnie i bez korków, prawda ?

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Ja bym popracował nad teleportacją;) W 5 minut moglibyśmy obskoczyć cały świat.

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

No, ale wykopać kilka tuneli jest obecnie technicznie możliwe, natomiast teleportacja jak na razie nie ma zbyt solidnej podstawy teoretycznej ;)))

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Wydaję mi się,że podstawy są,a gorzej z praktyka.
W każdym bądź razie Twój pomysł mi się podoba.Ostatnio spędziłem 30h w autokarze i potrafię docenić takie rozwiązanie;)

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Bartłomiej Kaliński:
Wydaję mi się,że podstawy są,a gorzej z praktyka.
Dla teleportacji ??????
A mi się wydaje, że brak ...
W każdym bądź razie Twój pomysł mi się podoba.Ostatnio spędziłem 30h w autokarze i potrafię docenić takie rozwiązanie;)
To może zastanówmy się nad przestudiowaniem możliwości realizacji tego pomysłu ?
Może jakiś koleżka skorzysta i nam zrobi takie metro ???

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Metra w Warszawie nie potrafią od wojny wybudować a ty mówisz o tunelach na takie odległości :)

Z autostradami tak samo.

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Mariusz Mikołajek:
Metra w Warszawie nie potrafią od wojny wybudować a ty mówisz o tunelach na takie odległości :)

Z autostradami tak samo.
Bo tak to już jest z dużymi przesięwzięciami ;)
Natomiast ciekawe ilu by się znalazło chętnych na przejażdżkę jednoosobowym metrem, gdyby wykopać tunelek o srednicy 0,7 między np. Śródmieściem, a Ursynowem ?
I puścić tam kupę kabinek przenoszących ludzi, powiedzmy, w 3 minuty ? Z ursynowa do Śródmieścia i na odwrót ?
Nie za duże przedsięwzięcie, a pewnie po kilku miesiącach by się zwróciło, jak myślicie ?

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Jerzy N.:
Bartłomiej Kaliński:
Wydaję mi się,że podstawy są,a gorzej z praktyka.
Dla teleportacji ??????
A mi się wydaje, że brak ...

http://www.pcworld.pl/news/137319/Teleportacja.jednak....

Niby jest napisane,że nie wierzą w możliwość teleportacji człowieka,ale ja w sam raz nie wierze im.Stawiam,że za paręnaście/parędziesiąt lat uda się to zrealizować.

Nie chciałbym popadać w pesymistyczny ton,ale patrząc na budowę metra w polskich miastach..

W gruncie rzeczy w szerokości takiego metra zmieściłoby się dużo tuneli.Sęk w tym,że taka kapsuła zabierałaby mała liczne pasażerów co mogłoby się się nie opłacać z ekonomicznego pktu widzenia.No bo jak zaspokoić parę tysięcy chętnych posiadając ograniczoną liczbę kapsuł?

To miałoby sens gdyby taki transport kosztował odpowiednio dużo co wiązałoby się oczywiście z oszczędnością czasu.Tu nasuwa się kolejne pytanie czy w danym mieście byłoby tylu ludzi których byłoby na to stać.

Podaj mi jakiś argument za bo pomysł jest przedni i bardzo mi się podoba;>

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Bartłomiej Kaliński:
Jerzy N.:
Bartłomiej Kaliński:
Wydaję mi się,że podstawy są,a gorzej z praktyka.
Dla teleportacji ??????
A mi się wydaje, że brak ...

http://www.pcworld.pl/news/137319/Teleportacja.jednak....

Niby jest napisane,że nie wierzą w możliwość teleportacji człowieka,ale ja w sam raz nie wierze im.Stawiam,że za paręnaście/parędziesiąt lat uda się to zrealizować.

Nie chciałbym popadać w pesymistyczny ton,ale patrząc na budowę metra w polskich miastach..

W gruncie rzeczy w szerokości takiego metra zmieściłoby się dużo tuneli.Sęk w tym,że taka kapsuła zabierałaby mała liczne pasażerów co mogłoby się się nie opłacać z ekonomicznego pktu widzenia.No bo jak zaspokoić parę tysięcy chętnych posiadając ograniczoną liczbę kapsuł?
Jeśli kapsuły poruszałyby się w jednym kierunku z wielką prędkością jedna za drugą to przepustowość mogłaby być o rzędy wielkości większa, aniżeli metra. Warunkiem tu byłoby odpowiednia ilość "zakończeń" takiego metra. ja wyobrażałbym to sobie jako np. wolnostojące budki (jak np. przenośne toalety) na jakimś placu, a może nawet jako windy w domach, czy biurowcach.
Czyli musiałoby byc bardzo dużo odgałęzień od szlaku głównego, którym poruszałyby się kapsuły jedna za drugą z zawrotną prędkością ...

To miałoby sens gdyby taki transport kosztował odpowiednio dużo co wiązałoby się oczywiście z oszczędnością czasu.Tu nasuwa się kolejne pytanie czy w danym mieście byłoby tylu ludzi których byłoby na to stać.
Weźmy Warszawę i szczyty poranne i popołudniowe. Ile samochodów, taksówek itp. Jeśli taki kurs kosztowałby 20 zł (w jedną stronę), to myślę, że w zasadzie większość samochodów prywatnych, służbowych, pasażerów taksówek zostałaby przejęta, a i pewnie część pasażerów komunikacji zbiorowej. Czyli nieśmiało się przymierzając mielibyśmy np. 200.000 * 20zł * 2 = 8 000 000 zł dziennie. No teraz przydałoby się zastanowić nad kosztami, które trzeba byłoby ponieść ...

Podaj mi jakiś argument za bo pomysł jest przedni i bardzo mi się podoba;>
Argumenty za:
1. Likwidacja przemysłu motoryzacyjnego opartego na ropie
2. Znaczna likwidacja czasu traconego przez ludzi na dojazdy do pracy
3. Znaczne zwiększenie możliwości bycia w różnych miejscach tego samego dnia (np. w zimę w weekend biorę narty w Warszawie i za 15 minut jestem w Szczyrku, albo w lato biorę kąpielówki i kąpię się w morzu)
4. Autostrady, ulice, jezdnie itd. tylko dla ludzi i dla rowerów, a także dla innych urządzeń napędzanych mięśniami ...
5..... A teraz Ty puszczasz wodze wyobraźni ...;))))

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Hmm przyjmuje wyzwanie;> Niestety dzisiaj nie podejmę rękawicy bo jestem po 13h pracy.Jutro za to czymś Cie na pewno zaskoczę!

Edit:

Ehh piątek i to samo;/Bartłomiej Kaliński edytował(a) ten post dnia 25.09.09 o godzinie 20:55

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Bartłomiej Kaliński:
Hmm przyjmuje wyzwanie;> Niestety dzisiaj nie podejmę rękawicy bo jestem po 13h pracy.Jutro za to czymś Cie na pewno zaskoczę!

Edit:

Ehh piątek i to samo;/Bartłomiej Kaliński edytował(a) ten post dnia 25.09.09 o godzinie 20:55
6. Nie trzeba wlec się za "zielonymi kierowcami" !!!!!!!!!

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Możnaby jeszcze przy okazji jednoosobowego metra wprowadzić "kanały" przekazywania przesyłek (jak poczta pneumatyczna), które również możnaby wykorzystywać do wysyłania np. zużytych materiałów, śmieci itp.

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Jerzy N.:
Możnaby jeszcze przy okazji jednoosobowego metra wprowadzić "kanały" przekazywania przesyłek (jak poczta pneumatyczna), które również możnaby wykorzystywać do wysyłania np. zużytych materiałów, śmieci itp.

Ten pomysł mi się bardzo podoba. I nawet bardziej realny niż transport ludzki.

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

odnośnie teleportacji to :
http://www.youtube.com/watch?v=ROlsMvvaMnM
Chłopak nie je i nie pije od paru lat i żyje oczszczając się w ogniu .

a jeśli chodzi o system rurowy jak w korespondencji pneumatycznej w biurowcach czy też w Gumisiach lub filmie "PolarExpress" to sam nie wiem ...
Filip B.

Filip B. praca wre

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

takie metro było by właśnie systemem poczty pneumatycznej w powiększonej skali...

rozgałęzienia byłyby naturalnie w większej ilości, a połączenie rozgałęzień z kanałem głównym wyglądałoby tak jak wjazd z pit stopu w formule jeden, sterowane komputerowo wpuszczanie kolejnych kapsuł/jednostek transportowych, które startowałyby i stopniowo nabierając prędkości osiągałyby prędkość docelową...

przy tym, prędkości różniłby się w zależności od odległości, jaką należałoby przebyć, system kapsuł miejskich zadowolił by się niższymi prędkościami, na trasach dalekobieżnych osiągane prędkości byłyby większe...

nie musiałaby tu być wykorzystywana zasada pneumatyki, prędzej myślę napęd magnetyczny, i przy zamkniętym tunelu/cylindrze, miałoby to sens...

modele pokazowe z wykorzystaniem nadprzewodnictwa można przykładowo zobaczyć tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=6YVc8TaFjOs

przy dużej szybkości przesyłu kapsuł, jak już ktoś napisał, przepustowość byłaby znaczna...

w jednym szerokim powiedzmy tunelu, np. o średnicy 10 metrów mogłoby przebiegać kilka innych tunelów, tak jak w przewodzie wielożyłowym, ten sam kanał, przy odpowiednim sterowaniu, mógłby być wykorzystany w dwóch kierunkach, tak jak tradycyjne tory...

przy wykorzystaniu automatycznego sterowania (czyli pasażer wsiada, wpisuje miejsce docelowe) bez potrzeby kierowcy/motorniczego, całość mogłaby być sprawna...

może niekoniecznie zostanie to stworzone w najbliższych latach, ale kto wie, czy przy kończących się powoli zasobach, za 100 lat taki pomysł nie zostanie zrealizowany... tym bardziej, że wiedza techniczna (przykładowo wykorzystanie nadprzewodnictwa) i ogólna cały czas się zwiększa...

konto usunięte

Temat: Jednosobowe 'metro' oplatające świat

Filip B.:
takie metro było by właśnie systemem poczty pneumatycznej w powiększonej skali...

rozgałęzienia byłyby naturalnie w większej ilości, a połączenie rozgałęzień z kanałem głównym wyglądałoby tak jak wjazd z pit stopu w formule jeden, sterowane komputerowo wpuszczanie kolejnych kapsuł/jednostek transportowych, które startowałyby i stopniowo nabierając prędkości osiągałyby prędkość docelową...

przy tym, prędkości różniłby się w zależności od odległości, jaką należałoby przebyć, system kapsuł miejskich zadowolił by się niższymi prędkościami, na trasach dalekobieżnych osiągane prędkości byłyby większe...

nie musiałaby tu być wykorzystywana zasada pneumatyki, prędzej myślę napęd magnetyczny, i przy zamkniętym tunelu/cylindrze, miałoby to sens...
Ależ oczywiście, że napęd magnetyczny, gdyż kapsuły musiały być z jednej strony niezależne, tak by na danym odcinku mogło pomykać wiele kapsuł równocześnie, a z drugiej strony musiały by być tak sterowane, by nie wpadały na siebie ...

modele pokazowe z wykorzystaniem nadprzewodnictwa można przykładowo zobaczyć tutaj

http://www.youtube.com/watch?v=6YVc8TaFjOs

przy dużej szybkości przesyłu kapsuł, jak już ktoś napisał, przepustowość byłaby znaczna...

w jednym szerokim powiedzmy tunelu, np. o średnicy 10 metrów mogłoby przebiegać kilka innych tunelów, tak jak w przewodzie wielożyłowym, ten sam kanał, przy odpowiednim sterowaniu, mógłby być wykorzystany w dwóch kierunkach, tak jak tradycyjne tory...
I tutaj bym się nie zgodził, gdyż koszt wykonania pod ziemią kilku niezlaeżnych żył o nieznacznej średnicy zapewne byłby o wiele mniejszy, aniżeli żyły, która mogłaby pomieścić te żyły ....

przy wykorzystaniu automatycznego sterowania (czyli pasażer wsiada, wpisuje miejsce docelowe) bez potrzeby kierowcy/motorniczego, całość mogłaby być sprawna...
po co pisać jak można powiedzieć, jeżeli już mówimy o zaawansowanej technologii ... ;)))

może niekoniecznie zostanie to stworzone w najbliższych latach, ale kto wie, czy przy kończących się powoli zasobach, za 100 lat taki pomysł nie zostanie zrealizowany... tym bardziej, że wiedza techniczna (przykładowo wykorzystanie nadprzewodnictwa) i ogólna cały czas się zwiększa...
Ostatnio oglądałem Discovery, gdzie proponuje się podobne "kapsuły", czy może nawet większe, ale na powierzchni ziemii ... Niby na powierzchnii faktycznie może być taniej, aniżeli pod ziemią, ale w czasie wzrastającgo zagrożenia terrorystycznego dostęp do instalacji podziemnych, by je np. popsuć, byłby o wiele bardziej utrudniony ....
I jeszcze dwie uwagi:
1. takie kapsuły możnaby nawet w miarę rozsądnie "wpleść" w duże konstrukcje biurowców tak by pełniły również rolę wind.
2. możnaby rozważyć rozdzielenie właścicielstwa instalacji rozprowadzających kapsuły, od właścicielstwa samych kapsuł -znaczy, że instalacje rozprowadzające zrobiłyby jakieś organizacje, które następnie pobierałyby opłaty od osób, które kupowałyby sobie takie kapsuły na własność i wykorzystywały instalacje rozprowadzające. Innymi słowy system rur pełniłby rolę autostrad, a kapsuły rolę samochodów, przy czym oczwiście rolą "kierowców" tych kapsuł byłoby jedynie określeni celu, natomiast system rurowy zadbałby o dostarczenie kapsuły do odpowiedniego miejsca. W takim przypadku mogłoby funkcjonować również wypożyczanie kapsuł ...

Następna dyskusja:

Okno na świat




Wyślij zaproszenie do