Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Karty kredytowe

Widzę że nie było jeszcze takiego tematu.

Zastanawiam się która karta kredytowa aktualnie na rynku rzeczywiście jest najkorzystniejsza dla klientów.

Z drugiej strony mamy te porównywarki internetowe kart, ale co druga to inny wynik. Mam wrażenie że one sugerują się prowizjami jakie dostają od sprzedaży karty.

Ostatnio coraz częściej pojawiają się rabatowe karty kredytowe. Oferują po części względną wartość dodaną, i chyba w takich kartach myślę można upatrywać dużych korzyści, ponieważ pod względem okresu kredytowania, oprocentowania, prowizji chyba nie ma większych różnic.
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Karty kredytowe

O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

konto usunięte

Temat: Karty kredytowe

Robert ma w 100% rację. Dla jednych ważne są cechy X karty a dla innych cechy Y. Dla jednych koszty, dla innych funkcjonalność... Nie ma złotego środka.

Jesli karta ma być dla Ciebie, podaj dokładnie czego oczekujesz - wówczas doradzimy bez prowizji :)
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Karty kredytowe

Grzegorz Krzystek:
Robert ma w 100% rację. Dla jednych ważne są cechy X karty a dla innych cechy Y. Dla jednych koszty, dla innych funkcjonalność... Nie ma złotego środka.

Jesli karta ma być dla Ciebie, podaj dokładnie czego oczekujesz - wówczas doradzimy bez prowizji :)

poszukuję takiej karty która będzie miała dość dużą wartość dodaną (rabaty, zniżki u partnerów) a jednocześnie tania w obsłudze, ewentualnie coś takiego by wartość dodana wyrównywała koszty jej używania
Robert S.

Robert S. Ekspert finansowy -
kredyty,
ubezpieczenia,
inwestycje

Temat: Karty kredytowe

Nie sugerowałbym się zniżkami u partnerów. Często można dostać zniżkę nawet bez karty lub kupić to samo w innym sklepie taniej bez zniżki kartowej.

Interesujący jest natomiast cashback czyli wydawca karty zwraca część wydanej kwoty posiadaczowi karty.

Aktualnie na karcie Polbank-Era mam 1% cashback od wszystkich transakcji, natomiast Motokarta GE oferuje 2,5% zwrotu przy zakupie paliwa ;-)

A tania w obsłudze? Większość kart wydawana jest gratis w pierwszym roku, opłaty pojawiają się dopiero od drugiego roku, ale w wielu przypadkach bank określa limit transakcji zwalniający z opłaty za kartę w latach kolejnych...

Zupełnie nie interesuje mnie oprocentowanie kredytu kartowego - nigdy z niego nie korzystałem, karty spłacam zawsze w 100%

konto usunięte

Temat: Karty kredytowe

>
O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

Co Pan za bzdury opowiada, zetknęłam się po raz kolejny z Pana niewiedzą. Jest Pan wysoce niewiarygodny i wypowiada się na tematy, o których zielonego pojęcia NIE MA!!!
Może pod podjęciem konkretnego tematu warto byłoby mieć na ten temat odpowiednią wiedzę, a GL potraktować poważnie i ich użytkowników...
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Karty kredytowe

Ada Kowalska:
>
O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

Co Pan za bzdury opowiada, zetknęłam się po raz kolejny z Pana niewiedzą. Jest Pan wysoce niewiarygodny i wypowiada się na tematy, o których zielonego pojęcia NIE MA!!!
Może pod podjęciem konkretnego tematu warto byłoby mieć na ten temat odpowiednią wiedzę, a GL potraktować poważnie i ich użytkowników...

ostro.
Interesujący jest natomiast cashback czyli wydawca karty zwraca > część wydanej kwoty posiadaczowi karty.
>
Aktualnie na karcie Polbank-Era mam 1% cashback od wszystkich
transakcji, natomiast Motokarta GE oferuje 2,5% zwrotu przy
zakupie paliwa ;-)

no właśnie o cashback mi głównie chodzi, on może wyrównać czasami koszty karty. z tego co się orientuje to Furora od Lucasa oferuje jakieś zniżki 6%, pewnie kobiety szczególnie będą zachwycone bo zwrot jest dla tych co wyposażają dom, mieszkanie, budują się, malują, remontują itd.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Karty kredytowe

Piotr K.:
... z tego co się orientuje to Furora od Lucasa oferuje jakieś zniżki 6%, pewnie kobiety szczególnie będą zachwycone bo zwrot jest dla tych co wyposażają dom, mieszkanie,
budują się, malują, remontują itd.

To makijaż, malowanie (nakładanie "tapety") zaliczasz do prac remontowych?

;o)) żartuję
Michał Sitarek

Michał Sitarek Citigold Wealth
Manager

Temat: Karty kredytowe

zgadzam się, że nie mam jednej najlepszej karty.
Dla mnie ciekawą kartą jest karta polbanku-era, cash back to dla mnie nie kluczowa cecha, gdyż za taką uważam kredyt na 12 m-c na 5%.
Szukałem oferty karty, która umożliwia mi obniżenie ceny paliwa. Niestety oferowane karty na rynku, moim zdanie są aż tak korzystne, aby z nich skorzystać.
Marcin A.

Marcin A. Trener Wewnętrzny
PZU S.A.

Temat: Karty kredytowe

Piotr K.:
Ada Kowalska:
>
O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

Co Pan za bzdury opowiada, zetknęłam się po raz kolejny z Pana niewiedzą. Jest Pan wysoce niewiarygodny i wypowiada się na tematy, o których zielonego pojęcia NIE MA!!!
Może pod podjęciem konkretnego tematu warto byłoby mieć na ten temat odpowiednią wiedzę, a GL potraktować poważnie i ich użytkowników...

ostro.
Interesujący jest natomiast cashback czyli wydawca karty zwraca > część wydanej kwoty posiadaczowi karty.
>
Aktualnie na karcie Polbank-Era mam 1% cashback od wszystkich
transakcji, natomiast Motokarta GE oferuje 2,5% zwrotu przy
zakupie paliwa ;-)

no właśnie o cashback mi głównie chodzi, on może wyrównać czasami koszty karty. z tego co się orientuje to Furora od Lucasa oferuje jakieś zniżki 6%, pewnie kobiety szczególnie będą zachwycone bo zwrot jest dla tych co wyposażają dom, mieszkanie, budują się, malują, remontują itd.

Wiem, że to tak nieładnie zachwalać swój produkt, ale czy sprawdzałeś Piotrze kartę Deutsche Banku?
Krzysztof S.

Krzysztof S. Alior Bank S.A.

Temat: Karty kredytowe

Marcin Arent:
Piotr K.:
Ada Kowalska:
>
O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

Co Pan za bzdury opowiada, zetknęłam się po raz kolejny z Pana niewiedzą. Jest Pan wysoce niewiarygodny i wypowiada się na tematy, o których zielonego pojęcia NIE MA!!!
Może pod podjęciem konkretnego tematu warto byłoby mieć na ten temat odpowiednią wiedzę, a GL potraktować poważnie i ich użytkowników...

ostro.
Interesujący jest natomiast cashback czyli wydawca karty zwraca > część wydanej kwoty posiadaczowi karty.
>
Aktualnie na karcie Polbank-Era mam 1% cashback od wszystkich
transakcji, natomiast Motokarta GE oferuje 2,5% zwrotu przy
zakupie paliwa ;-)

no właśnie o cashback mi głównie chodzi, on może wyrównać czasami koszty karty. z tego co się orientuje to Furora od Lucasa oferuje jakieś zniżki 6%, pewnie kobiety szczególnie będą zachwycone bo zwrot jest dla tych co wyposażają dom, mieszkanie, budują się, malują, remontują itd.

Wiem, że to tak nieładnie zachwalać swój produkt, ale czy sprawdzałeś Piotrze kartę Deutsche Banku?

Proponuję sprawdzić trochę więcej Banków i wybrać najodpowiedniejszą do Twoich potrzeb i oczekiwań.
Warto zwrócić, czy jakieś 'fajne opcje' nie są na czas ograniczony.

Przytoczę ranking wg OF
http://www.open.pl/ratingi/5/0

Wiem oczywiście, że nie ładnie zachwalać swój produkt :)
Piotr K.

Piotr K. Stawiam kroki
milowe, zamaszyste
jak świat

Temat: Karty kredytowe

Marcin Arent:
Piotr K.:
Ada Kowalska:
>
O kartach już było nieraz, ale generalnie nie ma jednej karty najlepszej dla wszystkich. Wszystko zależy od indywidualnych preferencji...

Co Pan za bzdury opowiada, zetknęłam się po raz kolejny z Pana niewiedzą. Jest Pan wysoce niewiarygodny i wypowiada się na tematy, o których zielonego pojęcia NIE MA!!!
Może pod podjęciem konkretnego tematu warto byłoby mieć na ten temat odpowiednią wiedzę, a GL potraktować poważnie i ich użytkowników...

ostro.
Interesujący jest natomiast cashback czyli wydawca karty zwraca > część wydanej kwoty posiadaczowi karty.
>
Aktualnie na karcie Polbank-Era mam 1% cashback od wszystkich
transakcji, natomiast Motokarta GE oferuje 2,5% zwrotu przy
zakupie paliwa ;-)

no właśnie o cashback mi głównie chodzi, on może wyrównać czasami koszty karty. z tego co się orientuje to Furora od Lucasa oferuje jakieś zniżki 6%, pewnie kobiety szczególnie będą zachwycone bo zwrot jest dla tych co wyposażają dom, mieszkanie, budują się, malują, remontują itd.

Wiem, że to tak nieładnie zachwalać swój produkt, ale czy sprawdzałeś Piotrze kartę Deutsche Banku?


Assistance Domowy - to mnie zaciekawiło. kojarzy mi się z OC i AC. fajnie pomyślane :D
Warto zwrócić, czy jakieś 'fajne opcje' nie są na czas
ograniczony.

no wiadomo że promocje z czasem się kończą. w przypadku tej karty Lukas Banku (furory) tam chyba co sezon jest taka promocja, bo zimą coś podobnego zrobili, a jak masz już kartę to w regulaminie nie ma obostrzeń co do przystąpienia do nowej oferty.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Karty kredytowe


Assistance Domowy - to mnie zaciekawiło. kojarzy mi się z OC i AC. fajnie pomyślane :D

Jest to niedopracowana usługa oferowana przez Deutsche Bank. Takie assistance mam przy innych kartach i rachnku bankowym i akurat te serwisy działają bez zarzutu. Na przykład Mondial Assistance w przypadku Pakietu Pomocnego do rachunków w Pekao SA. Serwis assistance do kart Citibanku działają natychmiast i pomoc jest organizowana od razu. Z assistance DB korzystałem raz. Wyglądało to tak, że zadzwoniłem do nich, powiedziałem w czym problem. Pan przyjmujący zgłoszenie powiedział, że oddzwonią. Na telefon zwrotny czekałem ponad 4 godziny, praktycznie żeby dowiedzieć się, że dziś usługa nie będzie zorganizowana. DB podziękuję za współpracę za kilka miesięcy. Nie polecam ich kart wcale. Na grupie Deutsche Banku opisałem moje doświadczenia ze złożeniem reklamacji na db easyNET i brak informacji o terminie spłaty zadłużenia na karcie. W skrócie powiem tyle, że w odpowiedzi na moją reklamację dostałem pismo informujące mnie, że dostaję wyciągi do domu, mogę do nich zadzwonić na infolinię i w serwisie db easyNET mam dostępną tą informację. Pismo z szablonu bez próby rozwiązania problemu. Wiem, że w tym banku reklamacje są jakości Pekao SA, tyle, że odpowiadają szybciej, ale nie na temat.
Marcin A.

Marcin A. Trener Wewnętrzny
PZU S.A.

Temat: Karty kredytowe

Krzysztof K.:

Assistance Domowy - to mnie zaciekawiło. kojarzy mi się z OC i AC. fajnie pomyślane :D

Jest to niedopracowana usługa oferowana przez Deutsche Bank. Takie assistance mam przy innych kartach i rachnku bankowym i akurat te serwisy działają bez zarzutu. Na przykład Mondial Assistance w przypadku Pakietu Pomocnego do rachunków w Pekao SA. Serwis assistance do kart Citibanku działają natychmiast i pomoc jest organizowana od razu. Z assistance DB korzystałem raz. Wyglądało to tak, że zadzwoniłem do nich, powiedziałem w czym problem. Pan przyjmujący zgłoszenie powiedział, że oddzwonią. Na telefon zwrotny czekałem ponad 4 godziny, praktycznie żeby dowiedzieć się, że dziś usługa nie będzie zorganizowana. DB podziękuję za współpracę za kilka miesięcy. Nie polecam ich kart wcale. Na grupie Deutsche Banku opisałem moje doświadczenia ze złożeniem reklamacji na db easyNET i brak informacji o terminie spłaty zadłużenia na karcie. W skrócie powiem tyle, że w odpowiedzi na moją reklamację dostałem pismo informujące mnie, że dostaję wyciągi do domu, mogę do nich zadzwonić na infolinię i w serwisie db easyNET mam dostępną tą informację. Pismo z szablonu bez próby rozwiązania problemu. Wiem, że w tym banku reklamacje są jakości Pekao SA, tyle, że odpowiadają szybciej, ale nie na temat.

Mogę tylko powiedzieć, że jest mi przykro w imieniu banku, że masz takie doświadczenia i mam nadzieję, że nie jest to regułą. Ja osobiście też korzystam z tej karty i akurat nie mogę narzekać, bo już kilkakrotnie korzystałem z usługi assistance i jestem zadowolony z czasu i poziomu obsługi. I nie ma tutaj wpływu, że jestem pracownikiem banku, bo akurat osoby obsługujące infolinie nie mają takich informacji. Co do terminu spłaty to ten termin jest zawsze taki sam i samemu się go wybiera, więc nie wiem, w czym miałeś konkretnie problem.
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Karty kredytowe

Karta kredytowa DB nie jest moją jedyną i nie pierwszy raz posiadam kartę.
Dzień rozpoczęcia się nowego cyklu rozliczeniowego jest co miesiąc ten sam. Dzień spłaty karty niekoniecznie co miesiąc musi być ten sam. Mamy miesiące mające 28, 29, 30 i 31 dni i dlatego dzień spłaty nie zawsze przypada na ten sam dzień.
Marcin A.

Marcin A. Trener Wewnętrzny
PZU S.A.

Temat: Karty kredytowe

Jasne, zgadzam się z Tobą w 100%, ale powiedz mi, czy wielką trudność sprawi Ci wyliczenie samemu takiego terminu, wiedząc,że dzień zakończenia cyklu jest taki sam i skoro posiadasz już kilka kart to na pewno wiedząc również, że okres wolny od odsetek ma również zawsze tyle samo dni??
Oczywiście nie jest to usprawiedliwienie i na pewno nasz Bank powinien szybko tą sprawę wyjaśnić, tylko zastanawiam się, czy to jest aż tak duży problem przeszkadzający w codziennym korzystaniu z karty?Marcin Arent edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 00:22
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Karty kredytowe

Marcin Arent:
Jasne, zgadzam się z Tobą w 100%, ale powiedz mi, czy wielką trudność sprawi Ci wyliczenie samemu takiego terminu, wiedząc,że dzień zakończenia cyklu jest taki sam i skoro posiadasz już kilka kart to na pewno wiedząc również, że okres wolny od odsetek ma również zawsze tyle samo dni??
Oczywiście nie jest to usprawiedliwienie i na pewno nasz Bank powinien szybko tą sprawę wyjaśnić, tylko zastanawiam się, czy to jest aż tak duży problem przeszkadzający w codziennym korzystaniu z karty?Marcin Arent edytował(a) ten post dnia 25.03.09 o godzinie 00:22

Podejście do tematu wyjątkowo prokonsumenckie. Jeżeli tak są szkoleni pracownicy banku.... to ja niczemu się tu nie dziwię.
Przykre.
Marcin A.

Marcin A. Trener Wewnętrzny
PZU S.A.

Temat: Karty kredytowe

Krzysztof K.:
Marcin Arent:
Jasne, zgadzam się z Tobą w 100%, ale powiedz mi, czy wielką trudność sprawi Ci wyliczenie samemu takiego terminu, wiedząc,że dzień zakończenia cyklu jest taki sam i skoro posiadasz już kilka kart to na pewno wiedząc również, że okres wolny od odsetek ma również zawsze tyle samo dni??
Oczywiście nie jest to usprawiedliwienie i na pewno nasz Bank powinien szybko tą sprawę wyjaśnić, tylko zastanawiam się, czy to jest aż tak duży problem przeszkadzający w codziennym korzystaniu z karty?

Podejście do tematu wyjątkowo prokonsumenckie. Jeżeli tak są szkoleni pracownicy banku.... to ja niczemu się tu nie dziwię.
Przykre.

Krzysztofie, proszę, nie zbywaj mojego pytania w tak prosty sposób, tylko odpowiedz na nie. A pytam się o to, ponieważ chciałbym, żebyśmy rozmawiali tutaj racjonalnie i fachowo i dążyli do konkretnej oceny produktu, a nie opierali się na emocjach, bo te w żaden sposób nie pomagają innym w wyborze.
I wierz mi, że nieważne jest, że akurat trafiło na naszą kartę, bo gdybyś napisał to o karcie jakiegokolwiek innego banku, moja odpowiedź byłaby identyczna. Tak więc zapytam się jeszcze raz - jak bardzo przeszkadza Ci to w codziennym funkcjonowaniu karty?Marcin Arent edytował(a) ten post dnia 28.03.09 o godzinie 09:54
Marcin A.

Marcin A. Trener Wewnętrzny
PZU S.A.

Temat: Karty kredytowe

Podejście do tematu wyjątkowo prokonsumenckie. Jeżeli tak są szkoleni pracownicy banku.... to ja niczemu się tu nie dziwię.
Przykre.

A na tym forum, jak zresztą na każdym innym wypowiadam się jako osoba prywatna a nie pracownik banku, więc przede wszystkim zapomnijmy tutaj o relacji Klient-pracownik. Chciałem z Tobą podyskutować jak facet z facetem i chyba Ty oczekujesz tego samego, prawda?
Krzysztof K.

Krzysztof K. Project Manager,
Nestlé Nutrition

Temat: Karty kredytowe

Marcin Arent:
Podejście do tematu wyjątkowo prokonsumenckie. Jeżeli tak są szkoleni pracownicy banku.... to ja niczemu się tu nie dziwię.
Przykre.

A na tym forum, jak zresztą na każdym innym wypowiadam się jako osoba prywatna a nie pracownik banku, więc przede wszystkim zapomnijmy tutaj o relacji Klient-pracownik. Chciałem z Tobą podyskutować jak facet z facetem i chyba Ty oczekujesz tego samego, prawda?

Dobrze więc, odpowiadam. Potrafię liczyć, dodawać, mnożyć, dzielić, odejmować. Potrafię też określić termin rozpoczęcia cyklu rozliczenia karty, potrawię też określić datę spłaty karty. Nawet jestem w stanie określić kwotę spłaty, ponieważ odnotowuję wydatki w programie do zarządzania budżetem domowym.
Często jestem poza domem, podróżuję i nie mam ze sobą domomwego komputera (pewnie zapropozujesz mi kupno laptopa albo organizera jako rozwiązanie i wożenie ich ze sobą), dlatego nie mogę sobie pozwolić na czekanie na wyciąg. Skoro bank oferuje takie rozwiązanie, że w systemie transakcyjnym mam zestaw pozycji, które mają mi pomóc:
Saldo dostępne:
Limit dla cyklu rozliczeniowego:
Kwota zablokowana:
Data początkowa cyklu: 02.03.2009
Data najbliższego rozliczenia karty: 01.04.2009
Data wymagalności ostatniej spłaty:
Zadłużenie na dzień bieżący: (to puste miejsce jest przedmiotem reklamacj)
Kwota zadłużenia wymagalnego z poprzedniego cyklu: 0,00 PLN
Kwota zadłużenia niewymagalnego z poprzedniego cyklu: 0,00 PLN
Minimalna kwota spłaty z poprzedniego cyklu: 0,00 PLN
Pozostało do spłaty z poprzedniego cyklu: 0,00 PLN
Pozostała do spłaty kwota minimalna z poprzedniego cyklu:

to oczekuję, że te informacje będą prezentowane w swoim miejscu. Jak widać nie są. To, że umiem liczyć, nie jest żadnym usprawiedliwieniem dla ciągłego ignorowania mojej reklamacji i bezczelnego twierdzenia w odpowiedzi wysoko wyspecjalizowanych osób, że mam taki dostęp do informacji.
Uczciwa odpowiedź ze strony banku byłaby taka: "mamy problemy techniczne, pracujemy nad ich rozwiązaniem, nie radzimy sobie, prosimy o wyrozumiałość". A co dostaję w zamian? Informację, że "wyciągi przychoddzą na adres....., informację o dacie spłaty można uzyskać pod numerem telefonu 0801... (ciekawe czy z zagranicy można się dodzwonić na ten numer), i w db easyNET".
Pannice (swoją drogą jedna z nich jest tu w Goldenline) nawet nie sprawdziły, czy to co piszą jest prawdą.
Mój ewentualny błąd w postaci opóźnienia w spłacie skutkuje: odsetkami, naliczeniem kwot wyszczególnionych w TOIP - monity telefoniczne, wysłane pisma. A ile kosztują pomyłki banku? Nic.
Za opłatę roczną mam prawo oczekiwać minimum profesjonalizmu i obsługi na odpowiednim poziomie. DB nie oferuje kart Auchan czy Tesco za 18 zł rocznie, lecz bierze za nie nieco więcej. W moim przypadku bank wycenił wartość produktu na 200 zł.



Wyślij zaproszenie do