Katarzyna K.

Katarzyna K. Client Visit
Experience Manager
Capgemini Polska

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

Witam!

Nie ukrywam, że jestem zielona w temacie :) potrzebuję informacji
na temat silników spalinowych - ich projektowania i testowania -
jak wygląda taki proces, jakiego oprogramowania się używa do
testów, czy ktoś zna firmy zajmujące się czymś takim?
Czy ktoś wie coś na ten temat? Będę wdzięczna za jakiekolwiek
informacje :)

Pozdrawiam serdecznie!
Kasia Kwiatek
Jędrzej Kowalczyk

Jędrzej Kowalczyk Koordynator Serwisu,
FANUC Robotics
Polska

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

Cześć, zacznij od konsultacji z kimś o profilu mechanicznym odnośnie zasady działania. Do testowania silników na ogół firmy stosują własnej twórczości stanowiska testowe pod dany silnik.
Napisz jaki silnik spalinowy masz na myśli, co chcesz testować itp.?
Jeśli potrzebujesz środowiska w którym można coś szybko zrobić polecam LabView.

Pozdrawiam
J
Krzysztof Kukiełka

Krzysztof Kukiełka robotyka przemysłowa
/ systemy pomiarowe
/ akwizycja dany...

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

Witam

Z Twojej wypowiedzi wynikają dwie różne sprawy. Czym innym jest projektowanie silnika, a czym innym jego testowanie.
Przy projkektowaniu silnika wykorzystuje się programy typu CAD do zaprojektowania częsci skłądowych silnika, a następnie należy przeprowadzić analizę wytrzymałościową, sprawdzić przepływy w silniku, rozchodzenie się ciepła, itp. Do tego można wykorzystywać szereg różnego oprogramowania.

Kolejny prblem, gdy już mamy fizycznie silnik to należy przetestować jego pracę. Tak jak wsponiał to kolega, służą do tego stanowsika testowe, tzw. hamowanie. W skład hamowni wchodzi głównie hamulec, którym można obciążać silnika oraz szereg aparatury pomiarowej (czujniki do pomiaru ciśnienia, temperatury, sił, momentów, przepływów, analizy spalin, itp.). Ponadto do tego wszytkiego dochodzą jeszcze karty pomiarowe oraz oprogramowanie do zbierania i analizy danych. I tu znów jest szeroki wybór możliwości. Wspomiane LabVIEW do tego rownież się nadaje chociaż nie zawsze karty National Instruments pozwalają osiągnąc zamieżoną rozdzielczość i częstotliwośc pomiarów. Napewno nadają się do testowania silniów na poziomie akademickim.
Jest szereg firm, które oferują odpowiednie oprogramowanie oraz sprzęt do testowania silników. W tej chwili w Polsce jest jedna obecna jedna taka firma (twierdzą, że są najlepisi), natomiast w Europie jest jeszcze kilka innych niekoniecznie gorszych (a rzekłbym, żę i lepszych)
Jeżeli chodzi o firmy, które testują silniki to słyszałem o jednej: była ona związana z naszym FSM w Bielksu Białej, teraz chyba niezależna (choć mogę się mylić). Jej nazwa to chyba Bosmal (lub podobnie) mieści się własnie w Bielsku Białej.

Pozdrawiam

Krzysiek
Bartosz Hypś

Bartosz Hypś właściciel firmy
MECHATRONIKA -
automatyka,
elektryka, me...

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

Właściwie to można jeszcze zapytać o jakiego rodzaju testy chodzi? Czy chodzi o testy silnika zainstalowanego już w aucie, czy też testy silnika odbywające się w fabryce produkującej silniki?
Katarzyna K.

Katarzyna K. Client Visit
Experience Manager
Capgemini Polska

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

chodzi o testy w fabryce, na etapie produkcji silnika.
Bogumił Staroszczyk

Bogumił Staroszczyk mgr inż. mechanik
Bogumił Staroszczyk
www.el-mech.pl

Temat: silniki spalinowe - projektowanie i testowanie

Zmiany w silnikach spalinowych wprowadzane są raczej małymi krokami na sprawdzonych, trwałych, wcześniej przebadanych i dobrych konstrukcjach. Wówczas można zauważyć pozytywny skutek wprowadzonej innowacji. Koncepcja i opracowanie prototypu Silnika Cieplnego Gazowo Parowego SCGP wymaga jednak zerwania z tradycją w zakresie utrzymywania stałej temperatury całego korpusu silnika w okolicach 100 stopni Celsjusza. Korpus silnika SCGP powinien mieć uwarstwioną temperaturę, najniższą w misce olejowej ( około 70 stopni Celsiusza a najwyższą na głowicy cylindrów ( około 150 stopni Celsiusza ) . Kolektor wydechowy ( wysokotemperaturowy wymiennik ciepła silnika SCGP ), powinien mieć temperaturę około 300 stopni Celsiusza, a opuszczające ten wymiennik ciepła woda, sprężona do ciśnienia około 18MPa, powinna zasilać silnik parowy, będący integralną częścią silnika SCGP. Zachęcam Ośrodki Badawczo Rozwojowe do pracy nad Silnikiem Cieplnym Gazowo Parowym SCGP, ponieważ umożliwi on zaoszczędzenie około 30 procent spalanego paliwa w porównaniu do obecnie stosowanych silników spalinowych. Zachęcam do dyskusji mgr inż. mechanik Bogumił Staroszczyk 02-784 Warszawa.

Następna dyskusja:

Szukam pracy - automatyk, p...




Wyślij zaproszenie do