Bogumił
Staroszczyk
mgr inż. mechanik
Bogumił Staroszczyk
www.el-mech.pl
Bogumił
Staroszczyk
mgr inż. mechanik
Bogumił Staroszczyk
www.el-mech.pl
Temat: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.
Oto zaczyna pomału być wdrażany silnik SCGP do produkcji. Pracę nad zaproponowaną przeze mnie koncepcją silnika SCGP rozpoczęła firma BMW . Poniżej przedstawiam cytat ze strony internetowej :BMW Sport :: Zobacz temat - BMW 7 hydrogen
bmw-sport.pl/v...
opisującej Turbosteamer . Chętnie nawiążę współpracę przy opracowaniu prototypu silnika SCGP i namawiam do jego wykonania. Pozdrawiam mgr inż. mechanik Bogumił Staroszczyk "Siła napędowa zamiast strat mocy
Dzięki innowacyjnej koncepcji działu badawczo-technicznego BMW Group udało się wykorzystać największe i obecnie niewykorzystywane źródło energii w samochodach: ciepło. Niższe o 15 procent zużycie paliwa i 10 kW więcej mocy - taki wynik uzyskało na hamowni połączenie nowego napędu dodatkowego z 4-cylindrowym silnikiem BMW o pojemności 1,8 l. Zmierzono też większy nawet o 20 Nm moment obrotowy. Ta dodatkowa moc i wynikająca z niej oszczędność nie kosztuje ani grosza, ponieważ energia czerpana jest wyłącznie z ciepła spalin i płynu chłodzącego. Tym samym projekt ten spełnia wszystkie kryteria filozofii BMW Efficient Dynamics (wydajna dynamika): mniejsza emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa przy jeszcze większej dynamice jazdy i osiągach.
Turbosteamer - tak nazywa się ten projekt - opiera się na zasadzie maszyny parowej: w dwóch obiegach ciecz podgrzewana jest do pary napędzającej silnik. Pierwszym źródłem ciepła jest obieg wysokotemperaturowy, wykorzystujący poprzez wymiennik ciepła energię oddawaną przez gorące spaliny silnika. W ten sposób odzyskiwanych jest ponad 80 procent energii cieplnej zawartej w spalinach. Para trafia następnie bezpośrednio do maszyny ekspansyjnej połączonej z wałem korbowym silnika spalinowego. Pozostałą energię cieplną przejmuje w znacznym stopniu układ chłodzenia silnika wykorzystywany jako drugie źródło energii Turbosteamera. Nowatorski napęd pomocniczy zwiększa stopień sprawności silnika nawet o 15 procent. "Turbosteamer utwierdza nas w przekonaniu, iż silnik spalinowy jest niewątpliwie w znacznej mierze technologią, która nadal będzie używana w przyszłości" mówi prof. dr Burkhard GĂśschel, Dyrektor ds. Rozwoju i Zakupów firmy BMW AG.
Rozwój napędu pomocniczego osiągnął fazę kompleksowych testów na hamowni. Komponenty napędu są już tak zaprojektowane, aby można je było montować w istniejących modelach samochodów. Badania wykazały na przykład, że BMW serii 3 jest w stanie z powodzeniem pomieścić te elementy. Również komora silnika czterocylindrowego ma jeszcze dość miejsca, aby zmieścić maszynę ekspansyjną.
Dalsze prace nad tą koncepcją będą polegać głównie na zmniejszeniu i uproszczeniu komponentów. Celem długoterminowym jest przygotowanie systemu do produkcji seryjnej w ciągu dziesięciu lat.
Wraz z Turbosteamerem dział badawczo-techniczny BMW Group prezentuje zakrojony na średnioterminowy projekt BMW Efficient Dynamics. "Ten projekt rozwiązuje odwieczny dylemat pomiędzy zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów i zwinności auta" - tak główną ideę programu podsumowuje prof. dr Burkhard GĂśschel. Zgodnie z mottem, iż niewielkie zmniejszenie zużycia paliwa w całej palecie modeli przyniesie więcej korzyści, niż znaczne zmniejszenie zużycia w jednym tylko modelu, BMW Group koncentruje swoją uwagę na tym, aby tę najnowszą technologię oszczędności paliwa udostępnić jak największej liczbie klientów."
Podobne tematy
-
Chłodnictwo i klimatyzacja » W jaki sposób robicie bilans cieplny budynku/lokalu? -
-
ArchiCAD » Wewnętrzny silnik ArchiCAD -
-
Lublin » silnik opel 2.0 8v -
-
SAAB KLUB POLSKA » Saab 9-3 II (2002 - lifting)- jaki silnik? -
-
OPEL » OPEL CORSA D z 2009 roku, silnik 1.0 -
-
AutoMoto Kupię Sprzedam » Sprzedam Samolot At-3 silnik Limbacha -
-
Spinning » Silnik zaburtowy na rzeke -
-
Fani WordPressa » Programista html / php - silnik shoper.pl - POSZUKIWANY!!! -
-
Elektrotechnika » silnik - zasilanie z kondensatora -
-
Focus Klub Polska » mam wrazenie ze zaraz wyleci mi silnik ..... help -
Następna dyskusja: