Temat: Civil 3D vs. Inroads
Osobiście wybieram Civila 3D. Z awaryjnością niestety wciąż jest krucho, program lubi się wysypać w nieoczekiwanym momencie (na szczęście często można utworzyć kopię zapasową przed zamknięciem programu), ale moim zdaniem, funkcjonalnością i łatwością obsługi, bije InRoads`a. Początkowo interfejs Civila może wydawać się mało czytelny (system wstążek), ale wystarczy trochę popracować i zdecydowanie podnosi wydajność pracy. W starszych wersjach faktycznie wyglądało to kiepsko, ale od wersji 2010 jest bardzo dobrze.
Plusem jest też fakt, że Civil jest programem samym w sobie, a InRoads jedynie nakładką na Microstation.
Nie wiem jak wygląda wersja polska InRroads`a i czy w ogóle taka jest? W każdym razie polska wersja Civila istnieje i ma całe mnóstwo bubli językowych, ale dostarcza pliki szablonów *.dwt dla projektantów (Drogi-Sieci_PL.dwt) i geodetów (Geodezja_PL.dwt z symbolami z instrukcji K1 w skali 1:1000). W szablonach są zdefiniowane odpowiednie style i warstwy, ogólnie bardzo fajna sprawa.
Minus dla Civila za wolne działanie przy niektórych funkcjach (szczególnie przy tworzeniu zespołów, edycji przekrojów poprzecznych i wizualizacjach) i wysokie wymagania sprzętowe. Inaczej wygląda w obu programach tworzenie przekrojów normalnych drogi, oba programy mają tu trochę niedociągnięć, ale lepsze rozwiązanie zastosowano chyba w InRoads`ie)
Nie chcę się jednoznacznie wypowiadać na temat porównania konkretnych funkcji programu, bo z InRoads`em miałem stosunkowo mało do czynienia, ale wydaje mi się, że funkcje Civila są bardziej rozbudowane. Piszcie swoje opinie :)