Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Witam

Chcę zakupić a3 i zastanawiam się czy to zrywny i ekonomiczny silnik oraz bezawaryjny?

Osoby posiadające to autko proszę o wypowiedź.

Dzięki
Rafał M.

Rafał M. Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Arkadiusz D.:
Witam

Chcę zakupić a3 i zastanawiam się czy to zrywny i ekonomiczny silnik oraz bezawaryjny?

Osoby posiadające to autko proszę o wypowiedź.

Dzięki
moja żona użytkowała A3 Sportback z tym silnikiem. zrywny - nie, ekonomiczny - nie specjalnie, a bezawaryjny - na pewno. facet który kupił od nas to auto specjalnie szukał tego silnika zamiast 1.4 tfsi ponieważ szukał bezawaryjnej jednostki napędowej.
sam też użytkowałem ten silnik w VW Borze i także nie narzekałem (autem jeździłem 7 lat).
jeśli jeździsz w większości po mieście, najczęściej sam - to jest to auto dla Ciebie. jeśli zaś oczekujesz sportowego charakteru to nie jest to auto do jazdy tego typu.
Rafał D.

Rafał D. Kierownik projektów

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Podstawowe pytanie: który model zamierzasz kupić, 8L (1.6 8v) czy 8P (1.6 16v). W obu modelach jest to najsłabsza jednostka i o ile w 8L jeszcze jakoś da się tym jeździć, to 8P z tym motorem za względu na sporą masę auta w ogóle nie jedzie. Także "zrywności" nie ma co oczekiwać. Ze spalaniem też kiepsko, 1.8 w 8L pali mniej lub podobnie. Co do awaryjności to motor z 8P ma bardzo dobre opinie. Ten ze starszego modelu miewa czasem problemy: falujące obroty, uszczelki pod czapką się często wypalają, zdarzają się problemy ze skrzyniami.
W każdym razie silnik dla cierpliwych i spokojnych kierowców. No i bezproblemową kuchenkę można zrobić jeśli ktoś gustuje w LPG. Jak kolega napisał: wyłącznie do miasta.Rafał D. edytował(a) ten post dnia 23.04.13 o godzinie 19:00
Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Myślę o modelu 8L

Czy w tak małogabarytowym autku jest źle ze spalaniem?

Głownie auto będzie jeździło po mieście lecz z dość częstymi wypadami w trasy rzędu 150-300km. Myślę, że 100KM powinno wystarczyć na szybkie wyprzedzanie i zapas w podłodze :)
Marcin Chruślak

Marcin Chruślak "Usuń ze swojego
słownika słowo
„problem” i zastąp
słowem...

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Szukaj 1.8t spalanie podobne jak 1.6, silnik bez awaryjny. Przejedz się jednym i drugim i porównaj osiągi, kupując 1.6 możesz być rozczarowany osiągami w trasie.
Rafał D.

Rafał D. Kierownik projektów

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Dokładnie, 1.8T to najlepszy wybór w 8L. Dobry balans pomiędzy kosztami utrzymania a osiągami. 1.6 to moim zdaniem najsłabsza opcja. Jeśli boisz się silnika turbo to 1.8 20v będzie już lepszym pomysłem.
Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Jeżeli są bezawaryjne to nie mam czego się bać :) Jeżeli chodzi o silniki z turbo to zawsze kojarzyły mi się z dislem i turbinami tam zamontowanymi - czyli dużymi kosztami regeneracji lub wymiany...
Wnioskuję, że z silnikami benzynowymi jest inaczej??
Rafał M.

Rafał M. Doświadczony manager
marketingu i
sprzedaży

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

1.8T jest świetnym silnikiem o rewelacyjnej dynamice. niestety ma to przełożenie na wyższe spalanie (we Wrocławiu 11,5 - 13,5 l/100 km; dla porównania w tym samym mieście 1.6 spala 9,5 l/100 km).
co do dbania o turbinę to trzeba o nią dbać tak samo jak w silnikach TDI.
sam zdecyduj jaki silnik będzie Ci bliższy ze względu na specyfikę użytkowania.Rafał M. edytował(a) ten post dnia 24.04.13 o godzinie 09:02
Paweł Piotr M.

Paweł Piotr M. thank God I'm not
ugly

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

moj 1.8T ( Audi TT) ma juz 243k km przejechane.
Od wymiany, do wymiany (15-17k km) zadnych dolewek oleju, czy czegokolwiek.
Turbo ladnie pracuje, powietrze pompuje:DD:D:D:

Jedyne co, to moge potwierdzic, to co koledzy wyzej napsiali.

Co do falujacych obrotow, etc.. i innych pierdol.. miedzy mitem a prawda zawsze jest rozbierznosc.
Takie usterki w tym aucie usuwa sie samemu :)
Dochodzi do tego jeszcze termostat - jak wyzej. Wszytsko do ogarniecia za drobne pieniadze badz samemu:)

Osobiscie polecam. A TT trzymam wciaz (3. auto) bo jak wspomnialem, to doskonala jednostka, szkoda sprzedawac, a utrzymanie TT kosztuje mnie tyle rocznie, co 1 para butow zony :)

PS. 1.8T ma doskonaly moment ( w poronwnaiu do 1.8/1.6) i zdecydowanie wieksza moc.

A co do spalania, to autostradowe 140-150kmh (+AC) ->8,5L. Miasto to kwestia indywidualna, ale zgadzam sie z Rafalem. Znajoma miala 1.8 Pb i spalanie w city bylo na poziomie 11L.
BMW 116i (F20) mojej zony, 3cylindrowe (136KM) spala 0,4L mniej niz 1.8T(180KM).
To jako ciekawostka, a roznica miedzy tymi silnikami jest 13lat!!

:)
Jarosław Zięba

Jarosław Zięba Kierownik Magazynów,
Vandemoortele Polska
Sp. z o.o.

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Witam,

Użytkuję Audi A3 z silnikiem 1.6 102 km już od ponad czterech lat. Silnik ten jest faktycznie bezawaryjny, a coś o tym wiem ponieważ zrobiłem nim już ponad 100 tyś. km.
Widziałem kiedyś na stronie internetowej ofertę A3 z przebiegiem 530 tyś. km a to o czymś świadczy. Wersje po face liftingu maja zainstalowane dwie sondy lambda, co powoduje mniejsze spalanie w porównaniu do starszych wersji. Jeżeli kupisz zadbany egzemplarz będzie służył latami.
Silnik ten nie jest demonem szybkości, jest mimo to elastyczny, ponieważ to jednostka 8-zaworowa, przyspiesza na niskich obrotach lepiej niż silniki 16-zaworowe.
Ja osobiście polecam tą wersję jeżeli szukasz taniego w eksploatacji silnika.

PozdrawiamJarosław Zięba edytował(a) ten post dnia 25.04.13 o godzinie 20:04

konto usunięte

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Dzień dobry,

to nie jest ani jednostka ekonomiczna ani zrywna, ale za to uchodzi za bezawaryjną (produkowano ją wiele lat, brak zaawansowanej technologii). Jeszcze co do paramterów ekonomicznych, benzyna bez turbo umożliwia zamontowanie instalacji gazowej.

Pozdrawiam, BD
Arkadiusz D.

Arkadiusz D. Technik masażysta,
mgr Wychowania
Fizycznego,
Instruktor ...

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

W dzisiejszych czasach ważne jest żeby auto było bezawaryjne co zmniejsza koszty jego utrzymania. Nie zależy mi na super nowym aucie, które jest demonem prędkości.
Oczekuje od tego auta dobrej karoserii tzn. bez oznaki rdzy jak najdłużej się da, zawieszenia, większej przestrzeni oraz ekonomicznego silnika (nie muszę jeździć 150-180km).
Obecnie posiadam auto 16-letnie 3d, bardzo ekonomiczne, mało komfortowe, o mocy 60KM i niestety tegoroczna zima dała się mu we znaki. Gdyby moc silnika była w granicach 100KM i troszkę więcej miejsca nie zamieniłbym nawet na najnowsze auto.

konto usunięte

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Jak dla mnie byłby zbyt słaby... Wbrew pozorom różnica w spalaniu w stosunku do 1,8 też by nie była jakaś wielka. Ja mam A3 1,8T 150 km i podczas majówkowej podróży nad morze (500 km w dwie strony) spalił średnio 7 litrów na setkę- 1,6 spaliłby pewnie z 6, więc różnica to 5 litrów paliwa, czyli niecałe 30 PLN przy tym dystansie. Przyjemność z jazdy nieporównywalna ;)
Adam Dąbrowski

Adam Dąbrowski czeladnik lakiernik
samochodowy

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Witam Arkadiuszu. Być może moja odpowiedź pomoże dokonać ci trafnego wyboru.
Ogólnie rzec biorąc a3 8L (pierwsza generacja) znam dobrze. Mieliśmy już w domu kilka wersji silnikowych tego modelu 1.9 TDI AKL,ARL czy 1.8 T AQU .
A3 1.6 AKL(AEH)74kw - 101km trafił sie nam całkiem przypadkiem, nie szukaliśmy tej konkretnie wersji silnikowej i pewnie nawet bym się nią nie zainteresował gdyby nie atrakcyjna cena. O tym jaki konstrukcyjnie jest to silnik zapewne już wiesz, jeśli nie to chętnie przypomnę 4 suwowy,4 cylindrowy , nie doładowany silnik rzędowy chłodzony cieczą,z wałkiem rozrządu w głowicy , umieszczonym poprzecznie z przodu,na 5 łożyskach,napędzanym paskiem zębatym, napędzający koła przenie, przednia oś, ma to swoje zalety w użytkowaniu.
Nie jest to demon przyśpieszeń, i musisz o tym wiedzieć , ten silniki charakteryzuje sie prędkością obrotową silnika mocy maksymalnej 5600 obr/min - dalej nie ma juz po co kręcić którą to uzyskujesz od 3800/min to znaczy tyle ze jeśli będziesz chciał wyprzedzać , to będziesz musiał redukować bieg i zaczynać ten manewr dopiero od prędkości obr. silnika grubo powyżej 3 tys obr. inaczej ciężko jest co kol wiek tym wyprzedzić. depcząc po gazie, uzyskujemy dość duże spalanie jak na tę symboliczną moc, powyżej 12 litrów potwierdzone moimi testami.zawsze tankujemy do pełna i później obliczam przejechany dystans,to daje mi miarodajne wyniki. i tak ten silnik ten spala miedzy 8-14 litrów w zależności od jazdy - czasami w trasie też musisz coś wyprzedzić,albo po prostu przyśpieszyć, jeżdząc z gazem w podłodze 14 musisz liczyć . natomiast dla porównania 3.2 v6 250 km w nowszej 8P przy normalnej jezdzie,odpowiednio manipulując pedałem przyspieszenia uzyskałem spalanie na poziomie 9-10 litrów i pewnie dało by sie mniej, a po za tym ten motor zapewnia niesamowitą frajde z jazdy,którą mozesz uzyskać kiedy chcesz, spalanie przy szybkiej dynamicznej jeździe ok 14-16 tak dla porównania.
Samochód posiadamy od 3 lat, dokładnie rok temu w 10 października 2016 zamontowałem instalacje gazową.wybór padł na BRC SQ 32 Alba - wersja na listwie wtryskowej. Świadomie dokonałem tej decyzji, jest to najtańsza instalacja gazowa w ofercie BRC, w innym samochodzie mam SQ32 na wtryskach my09 ,albe wybrałem dla tego ze osobiście chciałem sie przekonać , jak pracuje ta instalacja i jak będzie sie sprawowała w tym silniku listwa wtryskowa wiedząc ze często będzie on goniony i obciążany, dla mnie była to nowość , o którą pytali mnie ludzie,ale nie miałem doświadczenia z tą akurat wersją sprzętową właśnie w postaci wspólnej listwy wtryskowej,zaryzykowałem, zainwestowałem i obecnie ciągle testuje. rok juz mija 40 tys przejechane i pracuje bez najmniejszej awarii,obroty nie falują,moc nie spada, nie generuje żadnych błędów,spalanie na poziomie 9 litrów lpg w górę wiadomo zależy od stacji i jazdy, nie jest to precyzyjny wtryskiwacz my09 ale akceptuje wyniki,bardzo ładnie przełącza się na gaz,szybko powiedziałbym sprawnie.i przede wszystkim świetnie współpracuje z tym silnikiem czekam z testowaniem do 100 tys na gazie i zmieniamy na cos znacznie mocniejszego. jeśli chcesz kupić ten samochód to polecam ci mocno zastanowić się nad lpg.
Przez ten okres zdążyłem naprawić już parę rzeczy, przede wszystkim musisz wiedzieć ze ta wersja silnikowa ma problem ze skrzynią biegów,chodzi o to ze często się po prostu rozpadają,a jeszcze częściej rozszczelnią i na to trzeba uważać. jazda z małą ilością oleju w skrzyni szybko ją uszkodzi,koledzy opowiadają i ja potwierdzam ze przy przebiegach większych niz 200 tys km te skrzynie odmawiają posłuszeństwa. zużywają sie tuleje i synchronizatory biegów,uszczelniacze półosi wyjątkowo nie trwałe. wymiana na używaną z cena od 400zł to ryzyko,jest kilka firm ,widziałem które oferują już gotowe naprawione skrzynie do tego silnika w cenie 1500zł z montażem,i jest to najlepsza opcja,a naprawa skrzyni i mnie czeka wkrótce.
przekładnie kierownicze w tym modelu to jakaś plaga. zwróć również na to uwagę, prawie każdy egzemplarz który miałem okazje widzieć , naprawiać , borykał się z nie domaganiem przekładni kierowniczej, ciężkie kręcenie kierownicą , i przede wszystkim wycieki i piski , to objawy których nie wolno bagatelizować, ja a3 kupiłem z piskami maglownicy , podczas skręcania z czasem było coraz gorzej,nasilały sie szumy podczas jazdy, zebrałem się i wymieniłem olej w układnie wspomagania,pomogło , poprzedni właściciel nie dbał ,
Nie domaga ręczy, nie pierwszy już raz widzę własnie ten model z nie sprawnym hamulcem ręcznym,co dla mnie jest istną paranoją. i nie rzadko zaciski hamulcowe w samochodzie z 2000 roku nadają sie tylko do regeneracji,albo wymiany.korodują linki hamulca ręcznego w tym modelu są dwie, krótsza i dłuższa któtsza pojedyńcza od wajchy hamulca ,i od niej idą linki na zaciski , prowadnice linek wykonane są z metalu często korodują , są przegniłe z kwalifikacją do wymiany. z tarcz i klocków to polecam ci bosch i ate ja osobiście zamontowałem brembo i polakierowałem zaciski.
Dość często w tym silniku falują obroty , temat nie jest tak prosty jak sie wydaje i zależy od kogo kupisz samochód.ja czyściłem wtryskiwacze benzynowe , i przepustnice , zakładając nowe uszczelki,wymieniłem dolot na nowy bo wykryłem nieszczelność, u mojego kolegi na warsztacie problemem okazał sie czujnik położenia wału korbowego ,dawał zbyt długi impuls przez co zalewało silnik, sonda wskazywała zbyt bogatą mieszankę , facet wyjeździł sie po mechanikach i każdy wymieniał mu sondę lambdę ,a problem nie znikał.tak wiec tu kolejna uwaga, abyś wybierał dobrze doposażone warsztaty, silnik wydaje sie prosty ale wymaga wiedzy gdzie szukać usterek.
zwróć uwagę na pedał gazu- przyśpieszenia czy nie ma luzu, nie powinien mieć,jeśli ma podciąg linkę gazu na przepustnicy bardzo proste, przez to nie mogłem zaadaptować przepustnicy,nie zwróciłem na to uwagi podczas zakupu samochodu. predkosc obrotowa biegu jałowego 760-880
żarówki jesli sam wymieniasz,to wymieniaj dokładnie na te jakie zaleca producent,i markowe to ważne możesz nie omylnie włożyć głupią żarówkę stopu a po jakimś czasie będziesz miał dyskotekę w samochodzie, zaczną ci migotać zegary,mogą falować obroty,jak kupowałem samochód facet mówił mi ze do wymiany są wyświetlacze na desce,migotały i nie działał regulator podświetlenia wymieniłem śmieszną żarówkę i problem zniknął,nic nie musiałem regenerować.
czasami mogą nie wchodzić ci biegi,albo nie będziesz mógł wysprzedać,bez nerwów wyprzęgnik jest mechaniczny na lince i bardzooo lubi zawodzić tak wiec miej to na uwadze. aby nikt nie naciągnął cie na nie potrzebną wymianę sprzęgła i nie potrzebne koszty.
blacharsko mamy tu podwójny ocynk , ale nie sugeruj sie tym bo po 10 latach lubią puszczać kwiatki rdzy,
mogą ale nie muszą występować awarie centralnego pneumatycznego zamka centralnego otwierania drzwi, u mnie samochód po naprawie blacharskiej miał uszkodzoną pompkę ,jest w bagażniku
szybko zużywają sie teleskopy tylnej klapy bagażnika
bardzo często trzeszczą drzwi podczas otwierania, trzeba smarować. kup wysokiej jakości olej silikonowy, i przesmaruj też zamki samochodu,silikon ma takie fajne właściwości ze jest bezbarwny, niweluje piski, smaruje, zabezpiecza przed wodą,woda po nim spływa w zimie nie będą ci zamarzały zamki
olej silnikowy , producent deklaruje 5w30, samochód z przebiegiem 150-200 i wiecej tys km radziłbym przejsc na 10-40 valvoline max life,ładnie utrzymuje w sprawnosci uszczelki i fajnie silnik na nim pracuje,wymieniaj nie rzadziej niz 15tys
podwójna plecionka układu wydechowego zestaw uszczelek ,nie licz na tanią naprawę .
po zakupie samochodu polecam wymianę płynu chłodniczego ,to coraz rzadziej spotykana praktyka ale byc moze uda ci się uchronić przez awarią nagrzewnicy, płyny, valvoline , mobil ,prestone .
zawieszenie to nie będę sie nawet rozpisywał bo wiesz nasze drogi trwałości nie sprzyjają, przed zakupem jedz na skp sprawdź sprawność sprężyn i całości zawieszenia
rozrząd na pasku wymiana co 80 tys ,całego zestawu! interwału wymiany nie naciągamy
świece zalecane przez producenta NGK BKUR 6 ET-10/ 09-1.1mm /zalecana wymiana co 60 tys, pod warunkiem ze silnik pracuje poprawnie, interwał wymiany mozesz skrócić. na lpg nauczyłem się wymieniac je max co 20 tys
czujnik spalania sutkowego pizoelektroniczny
Cewka zapłonowa,specialna , podwójna o dwóch zespołach uzwojeń i 4 wyjsciach wysokiego napięcia ,z modułem wzmocnienia zapłonu , jest ona od lewej strony w tylnej części głowicy, tak na wypadek gdybys miał przyjemność kiedyś ją wymieniać albo gdyby ktoś wciskał ci kity o 4 nie zależnych cewkach:)
zawory,no własnie tutaj luz roboczy masz zerowy - zastowowano popychacze hydrauliczne zwalnia cie to z ich ustawiania,ale bądz czujny na stuki i zmiany w charakterystyce pracy.
samochód prowadzi sie dobrze, jest przewidywalny,jakosc zastosowanych materiałów zależna od wersji.
arku trochę sie rozpisałem mam nadzieje ze przybliży ci to trochę informacji o tym modelu ,chciałbym abyś uniknął min w jakie mozesz sie wpakować podczas zakupu, bo silnik jest dosc dobry i zadbany egzemplarz nie przysporzy ci wielu problemów,to na rynku wtórnym sporo aut wymaga poważnego wkładu finansowego,przez co zakup moze stać sie nie opłacalny,podsumowując a3 z 1.6 akl to dobry pomysł na zakup pod warunkiem ze dobrze go wczesniej sprawdzisz,i wychwycisz potencialne usterki, i ze nie oczekujesz od niego sportowej dynamiki , i przyspieszania ponizej 15s-100, oraz akceptujesz jego spalnie,które moze zdziwić ,oj wiem co mówie. po zakupie wydawałem na paliwo 1200-1500zł sam się zdziwiłem. znajmomi nie chcieli wierzyć , duzo jezdzimy i troche kilometrów w roku stukam ok 40 tys dla tego zamontowałem gaz,jesli ty również o tym myslisz polecam ci każdą nowoczesną sekwencyjną instalacje gazową , nie jest to wymagający silnik, w szczególności markowe kity, jeśli nie wiesz co zamontować i gdzie chętnie doradzę w poufnej wiadomosci, nie chcę nikogo reklamować:)
pozdrawiam i zyczę udanego zakupu samochodu

Temat: Pytanie czy A3 1.6i (102KM) to dobre rozwiązanie?

Jestem właścicielem aud 8L 1.6 od kilku dni i jak na razie wszystko ok, auto spełnia moje wymagania. Czy jest tu ktoś kto posiada instrukcje tego modelu w wersji polskiej i mógłby się podzielić?

Następna dyskusja:

VW czy Audi?




Wyślij zaproszenie do