Agnieszka
K.
Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting
konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
UBIÓR- elegancko
- schludnie i gustownie
- kolory: stonowane, szarości, czernie, biele ( wedle uznania)
- naturalny makijaż
- buty ( zakrywające palce u nóg, plus rajstopki)
- uwaga z biżuterią: jej nie za wiele
MOWA
- poprawność językowa
- jasność przekazu
- dostosowany ton głosu do sytuacji
- uprzejmość i uśmiech podczas rozmów tel. ( nasz rozmówca to doceni)
ZACHOWANIE
- skuteczność w realizacji powierzonych działań
- szacunek i wyrozumiałość
- poszanowanie czyjegoś czasu ( punktualność i skonkretyzowanie sprawy)
- odpowiednie powitanie klienta/petenta/gościa
itd itd.
Maniery maniery maniery ... je wynosi się z rodzinnego domu, nieprawdaż?Paulina G. edytował(a) ten post dnia 17.07.08 o godzinie 14:53
konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Paulina G.:
UBIÓR
- elegancko
- schludnie i gustownie
- kolory: stonowane, szarości, czernie, biele ( wedle uznania)
- naturalny makijaż
- buty ( zakrywające palce u nóg, plus rajstopki)
- uwaga z biżuterią: jej nie za wiele
Przepraszam, ale mam wrażenie, że mówisz o zakonie. Czemu szarości? Od kiedy? Gdzie tak napisane? W dress code? No proszzzzze..Z butami tez się nie zgodze, tylko w wyjątkowych przypadkach, wynikających ze specyfiki miejsca np. ministerstwo..
Ja stawiam na klasyke bez zbędnych wzorów, ale nie na nudę!
Dorota R. Nestle Polska SA
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
S. O.:
Przepraszam, ale mam wrażenie, że mówisz o zakonie. Czemu szarości? Od kiedy? Gdzie tak napisane? W dress code? No proszzzzze..Z butami tez się nie zgodze, tylko w wyjątkowych przypadkach, wynikających ze specyfiki miejsca np. ministerstwo..
Ja stawiam na klasyke bez zbędnych wzorów, ale nie na nudę!
Poza tym, nawet w najbardziej konserwatywnych miejscach oprócz szarości, czerni i bieli są też granaty, pastele, stonowana ciemna zieleń, beże itd.
Choć przyznaję, że czerń i biel to najłatwiejsze połączenie - dowolna rzecz czarna i biała zestawione razem zawsze wyglądają elegancko :)
Maria Magdalena
B.
Poradnikautystyczny.
pl
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Co do butow to jednak prawda.Sandalki mile kolezanki to .. na plaze ;)
Ilona
Patro
social media /
digital influencers
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Tak samo mówimy "nie!" kolorowym tipsom i ostrym makijażom.W niektórych firmach nie wypada ubrać się inaczej, niż w ciemny żakiet i białą bluzkę, a niektóre tolerują i inne kolory (byle z wyczuciem, umiarem i z zachowaniem klasy). To samo dotyczy myślę butów z odkrytymi palcami. Fakt - sekretariat to nie plaża, ale chyba w niektórych miejscach sandały (klasyczne, eleganckie) są dopuszczalne? Jak to jest?
Agnieszka
K.
Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Z ubiorem do pracy jest tak - jeżeli masz kontakt z Klientem/gościem firmy (niektóre sekretariaty mają niektóre nie) wówczas ubiór+makijaż+buty powinien być wg klasycznego wzoru /buty zakryte, delikatny makijaż, ubiór - żakiet, bluzka koszulowa, spódnia lub spodnie, kolory czarny, szarości, granatowy, beżowy, biały, dopuszcza się też twz. "bakłażan"/.Ale tak naprawdę o tym w jaki sposób ubierać się do biura decyduje każda firma indywidualnie. Więc zawsze lepiej spytać jakiego stroju do pracy się od nas oczekuje.
Na temat profesjonalnego makijażu do pracy w sekretariacie możecie przeczytać artykuł naszej wizażystki i trenerki Wioli Uzarowicz w lipcowym wydaniu pisma "Sekretariat". O ubiorze artykuł jest już gotowy, ukaże się prawdopodobnie we wrześniu.Agnieszka K. edytował(a) ten post dnia 18.07.08 o godzinie 09:48
Monika S. ciągle szukam wyzwań
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
W różnych firmach byłam ostatnio bo intensywnie szukam nowej pracy i czasami miałam wrażenie, że ja sie ubrałam bardziej konserwatywnie niż panie tam zatrudnione. Kolory, kolory- w tym te najmodniejsze zielony i czerwony.Ale były też firmy, w których ubiór był bardziej stonowany kolorystycznie. I wiecie co? Myślę, że najważniejsza jest jakość materiału, odpowiedni krój i dobranie do figury. Czarne spodnie i biała bluzka robią czasami gorsze wrażenie od kolorowej spódnicy jeśli wyglądają jak wyciągnięte psu z gardła. Może zbytnio zwracam uwage na detale, ale warto czasami poświęcić trochę pensji i kupic choć jeden garnitur dobry gatunkowo- to naprawdę widać.
Ilona
Patro
social media /
digital influencers
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Strój osoby, która stara się o pracę najczęściej jest bardziej konserwatywny, niż tych, którzy tam pracują.Poza tym, jeśli ktoś ubrany na pstrokato miałby mnie rekrutować, to odniosłabym wrażenie braku szacunku do mnie. Nie szata zdobi człowieka, ale gdy rozmówca ubrany jest formalnie, klasycznie i gustownie, to wyraz kompetencji, szacunku, poważnego podejścia do wykonywanej pracy i interesantów.
Też ostatnio intensywnie szukam i na szczęście nikt nie powitał mnie w stroju papuzim:)
Agnieszka
K.
Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
I jeszcze jedna uwaga: w pracy mamy się wyróżniać swoim profesjonalizmem nie "płcią". Nie chodzi jednak też o to, aby tłumić swoją kobiecość, ale aby nie była ona na pierwszym miejscu.Ewa Grzymała Manager
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Moim zdaniem chyba troche przesadzacie z ta szarością, czernia i bielą, zrozumiałe jest, że musimy się ubierać elegancko, lecz trochę kolorów np. żóltego, zielonego, czy czerownego w formie koszulowej do czarnych spodni nie zaszkodzi, nie sądzicie?Asystentki!!! nie dajmy się zwieść formalistom.
Agnieszka
K.
Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Ewa Gajewska:
Moim zdaniem chyba troche przesadzacie z ta szarością, czernia i bielą, zrozumiałe jest, że musimy się ubierać elegancko, lecz trochę kolorów np. żóltego, zielonego, czy czerownego w formie koszulowej do czarnych spodni nie zaszkodzi, nie sądzicie?
Asystentki!!! nie dajmy się zwieść formalistom.
Też nad brakiem kolorów boleję, ale w sekretariacie ważny jest wizerunek...I nie chodzi tu o zbytnią formalizację ale o to jak kolory oddziaływują na człowieka, z którym rozmawiamy, co ma przykuwać jego uwagę, a co nie...
konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Tak na wesoło....Wydaje mi się że jeżeli dziewczyna jest już asystentką to czuje ciężar odpowiedzialności jaki na niej spoczywa i nie brak jej wyczucia co do stroju i zachowania :)
Jednym słowem wszystko dozwolone w ramach dobrego gustu i smaku- a nam go przecież nie brak!
Bardziej czepiłabym się savoir vivre'u osób odwiedzających nasz sekretariat :)
Agnieszka
K.
Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Bardziej czepiłabym się savoir vivre'u osób odwiedzających nasz sekretariat :)
Niestety na "savoir vivre" gości wpływu nie mamy...
konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
oj niestety, a mogliby się wiele od nas nauczyć :)konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
sukienka...czy to zbyt kobiecy element garderoby jak na asystentkę? czy koniecznie musi być damskie wydanie garnituru/munduru?
mnie się wydaje, ze ważne jest aby nie zatracić siebie :) ale może się mylę...
konto usunięte
Temat: Savoir vivre w sekretariacie
Jeśli nie mam kontaktu z gośćmi z zewnątrz - czy dozwolone jest, abym zamiast marynarki nałożyła klasyczny, czarny sweter rozpinany? Czy wypada mi nałożyć korale albo inną biżuterię (nie chodzi mi tutaj o łańcuszek)? Jeśli jest gorąco - czy mogę chodzić w krótkim rękawku po firmie?Podobne tematy
-
Asystentki/Asystenci » savoir vivre w pracy -
-
Asystentki/Asystenci » Ścieżki karier w sekretariacie-jak to jest u Was? -
-
Asystentki/Asystenci » Zarządzanie korespondencją w sekretariacie - 05-06.05... -
-
Asystentki/Asystenci » Lojalność i zakaz konkurencji w sekretariacie -
-
Asystentki/Asystenci » Decyzyjność w sekretariacie -
-
Asystentki/Asystenci » Jak przygotować się do pracy w sekretariacie? -
-
Asystentki/Asystenci » Superwoman w sekretariacie -
-
Asystentki/Asystenci » Procedury w sekretariacie -
-
Asystentki/Asystenci » Zbyt długo pracuję w sekretariacie... -
Następna dyskusja: