Temat: JAKOŚĆ PRACY - jak ją poprawiacie?
Ja pracuję w firmie, która zajmuje się outsourcingiem, gdzie stale zapraszają nas na nowe szkolenia z zakresu obsługi klienta.
Niewątpliwie, dla mnie największym problemem jest obsługa centrali telefonicznej. Wiadomo, że każdy ma lepsze i gorsze dni, a kiedy jeszcze do tego dojdzie kilkadziesiąt rozmów dziennie, w tym kilkoro zirytowanych klientów, cierpliwości brakuje.
Dobrze jest przed odebraniem telefonu wziąć głęboki oddech, uspokoić się i rozmawiać wolno i jak najwyraźniej. Mnie pomaga wyobrażenie sobie, że to ja dzwonię do jakiejś firmy z trudnym problemem. Chciałabym trafić na miłą i uśmiechniętą telefonistkę :)
Jeśli chodzi o inne obowiązki - korespondencja, administracja, hotele, etc... - jeśli np. w recepcji pracuje więcej niż jedna osoba, dobrze jest wymieniać się zadaniami. Jeśli jedna i ta sama recepcjonistka robi dzień w dzień to samo, szybko popadnie w rutynę. W firmie, w której pracuję, mniej więcej dwa razy w roku przeprowadzana jest ankieta, w której pracownicy odpowiadają na pytania, dotyczące zadowolenia z obsługi recepcji. Ich uwagi pomagają nam w wymyślaniu nowych rozwiązań, takich jak np.:
stworzenie miejsca na "pisma do wyjaśnienia",
odpowiednie druki przekazywania dokumentów,
elektroniczny notatnik, w którym zapisujemy uwagi oraz do którego ma wgląd każdy pracownik administracji,
dodatkowe półki/szuflady, ułatwiające segregację dokumentów,
segregatory z dokumentami jednakowego koloru (wygląda to ładniej).
To uwagi dotyczące głównie pracy recepcjonistki.
Pozdrawiam :)