Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Współpraca z firmą badawczą

'Większość firm marketingowych specjalizuje się w tak zwanych badaniach "ad hoc", tj. zlecanych przez konkretnego klienta i dostosowanych do jego specyficznych potrzeb. Dlatego też każdy projekt traktowany jest indywidualnie pod względem - doboru odpowiedniej metody, grupy docelowej czy techniki. Ma to bezpośredni wpływ na koszty poszczególnych badań, których ceny kształtują się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Firma, która chce zlecić przeprowadzenie badania powinna złożyć do firmy badawczej zapytanie ofertowe, które powinno zawierać:

zdefiniowany problem marketingowy;
określenie celów badania i wyjaśnienie okoliczności jemu towarzyszących;
specyfikacja problemów i pytań, na które badania mają udzielić odpowiedzi;
opis populacji/grupy docelowej.

Firma badawcza powinna przedstawić w odpowiedzi na ofertę klienta swoje
propozycje.

Oferta firmy powinna zawierać:

opis celów badania i tła;
opis proponowanej metodologii i technik badawczych;
opis próby i technik jej doboru oraz miejsca realizacji badania;
cenę badania.'

BIC Warszawa, Centrum Informacji Gospodarczej przy RAR "INWESTOR"sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej, PARPAdrian Piasecki edytował(a) ten post dnia 18.04.12 o godzinie 23:50