Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Metodologie i techniki badań marketingowych

'badania jakościowe - wykorzystują szeroki zakres technik gromadzenia danych, pozwalają odtworzyć i używają języka, którym posługują się konsumenci, wykorzystują małe, niereprezentatywne próby. Zaliczamy do nich:
Zogniskowany wywiad grupowy,
Grupy kreatywne,
Indywidualne wywiady pogłębione,
Obserwację.

badania ilościowe - dostarczają "twardych" danych, opisują konsumentów, ich zachowania i postawy, badają związki przyczynowe, szacują szanse, śledzą zmiany w czasie. Do badań ilościowych należą:
Wywiad kwestionariuszowy,
Dzienniczek,
Ankieta komputerowa (pytania prezentowane są respondentom na ekranie, a odpowiedzi wpisywane za pomocą klawiatury),
Wywiad telefoniczny(respondent udziela odpowiedzi na pytania zadawane przez telefon),
Ankieta pocztowa (kwestionariusze rozsyłane są drogą pocztową, tą samą drogą zwracają je respondenci)

badania eksperymentalne -testy - są to badania w których pomiar i metody analiz są podobne jak w badaniach ilościowych. Pomiar przeprowadzany jest, aby zmierzyć wpływ bodźca. Wykorzystuje się niereprezentatywne próby celowe ( badaną grupę wybiera się ze względu na cechy istotne dla danego rodzaju eksperymentu lub testu) W badaniach marketingowych stosuje się testy: konceptu i produktu, akceptacji produktu, nazw i znaków handlowych, reklamy, symulowanej sprzedaży jak również analizę wrażliwości na cenę czy optymalizacje produktu.'

BIC Warszawa, Centrum Informacji Gospodarczej przy RAR "INWESTOR"sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej, PARP
Agnieszka Skruczaj

Agnieszka Skruczaj Junior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Metodologie i techniki badań marketingowych

Metody ilościowe:
PAPI – ankieta papierowa
CATI – wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo
CAPI – wywiad bezpośredni z komputerem
CAWI – ankieta internetowa
CLT - badania konsumenckie przeprowadzone w wyznaczonych lokalizacjach
HAPI - wywiad bezpośredni z respondentem przy użyciu ankiety umieszczonej w palmtopie
Ankieta pocztowa
Ankieta prasowa
ankieta z wykładaniem kwestionariuszy w miejscach publicznych
Metody jakościowe:
Wywiad marketingowy, Warsztaty kreatywne, Zogniskowany wywiad grupowy, Minigrupa, Grupa przedłużona, Diady, Triady, Indywidualny wywiad pogłębiony, Burza mózgów, Etnografia



Wyślij zaproszenie do