Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Firmy badawcze w Polsce

'Początek lat dziewięćdziesiątych to okres rozwoju polskiego rynku usług marketingowych. Obecnie istnieje dość dobrze rozwinięta sieć profesjonalnych firm badawczych i reklamowych specjalizujących się w realizacji wszelkich usług marketingowych na zlecenie zainteresowanych przedsiębiorstw. Firmy te projektują badania, gromadzą, analizują i interpretują dane, aby pomóc kierownictwu w zrozumieniu otoczenia, zidentyfikowaniu problemów i sprzyjających sytuacji oraz w rozwoju i przeprowadzeniu działań na określonych rynkach. Przyczyną rozwoju tego typu firm było pojawienie się potrzeb informacyjnych oraz stosowanie koncepcji marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem, traktowanie badań jako elementu regularnego podejmowania decyzji marketingowych przez przedsiębiorców.

Poza instytucjami prowadzącymi badania na szczeblu centralnym (Główny Urząd Statystyczny, Instytut Koniunktur i Cen Handlu Zagranicznego), istnieje szereg firm komercyjnych prowadzących badania marketingowe na zlecenie.
Większość firm badawczych i innych firm marketingowych w Polsce to firmy typu full-service. Firmy te świadczą usługi w zakresie badań marketingowych, kształtowania produktu, polityki dystrybucji oraz promocji. Prowadzone przez te firmy badania marketingowe dotyczą szerokiego zakresu, czyli problemów związanych z rynkiem przedsiębiorstwa, jak i problemów istniejących wewnątrz przedsiębiorstw. Każde badanie kończy się opracowaniem wyników za pomocą programów komputerowych i ich prezentacją w formie raportu czy pokazu.

Wskaźnikiem stopnia wykorzystania badań marketingowych w przedsiębiorstwie jest wielkość wydatków ponoszonych na tego rodzaju działalność w ciągu roku. Budżety przeznaczone przez przedsiębiorstwa na badania marketingowe nie są w Polsce zbyt wysokie w porównaniu z innymi krajami. Przyczyną takiego stanu są wysokie ceny tych badań co dla szczególnie małych i średnich przedsiębiorstw stanowi największą barierę.'
BIC Warszawa, Centrum Informacji Gospodarczej przy RAR "INWESTOR"sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej, PARP
Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Firmy badawcze w Polsce

Polecam swoją firmę badawczą
http://asystaekspercka.pl/badania-rynku-opinii-publicz...

:)

Następna dyskusja:

rusza Alternatywny System O...




Wyślij zaproszenie do