Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Cele badań marketingowych:

'znajdowanie i ocena szans rynkowych,
rozwijanie i ocena elementów marketingu: produktu, ceny, promocji, dystrybucji,
ocena pozycji produktu/ marki na rynku,
analiza procesów kupna i konsumpcji, w tym na przykład powodów zakupu/ konsumpcji, sposobów podejmowania decyzji,
segmentacja konsumentów.'
BIC Warszawa, Centrum Informacji Gospodarczej przy RAR "INWESTOR"sp. z o. o. w Rudzie Śląskiej, PARP
Agnieszka Skruczaj

Agnieszka Skruczaj Junior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Cele badań marketingowych:

Najszersze są badania marketingowe:
Badania marketingowe - usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania wykonywanych, aby zmniejszyć ryzyko podejmowanych decyzji marketingowych.
Przedmiotem badań są:
badania produktu (akceptacja i popyt na nowe produkty, badania produktów konkurencyjnych, testowanie już sprzedawanych produktów)
badania sprzedaży i rynku (ocena pojemności rynku, analiza udziału firmy w rynku, charakterystyka rynku branżowego, analiza sprzedaży)
badania dotyczące reklamy (nad treścią , tekstem ogłoszeń reklamowych, nad mediami , środkami reklamowymi)
badania branży i funkcjonowania firmy (trendy branżowe, studia nad cenami, badania związane z lokalizacją zakładów produkcyjnych i placówek handlowych, analizy rynków zagranicznych, analizy zatrudnienia)
badania związane z problemami społecznej odpowiedzialności firmy (badania prawnych regulacji reklamy i promocji, analiza problemów ekologicznych)

węższe:
Badania rynku - zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych. Ich celem jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych (popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży)
i:
Analiza rynku - zespół czynności, które zmierzają do podejmowania decyzji bieżących, które dotyczą obsługi na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych. Chwilowa rejestracja struktury zachowania się rynku w określonym czasie i miejscu.
Błażej Dyczewski

Błażej Dyczewski Dr n. hum. w
zakresie socjologii.
Projekty PO KL,
szkolen...

Temat: Cele badań marketingowych:

Koleżanko Agnieszko. Wydaje mi się, że nie ma sensu zaśmiecać forum informacjami skopiowanymi w Wikipedii... To w ogóle nie wnosi nic do forum... Poza tym Wikipedia jest marnym źródłem informacji...

http://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe i następne

Agnieszka Skruczaj:
Najszersze są badania marketingowe:
Badania marketingowe - usystematyzowany proces zbierania obiektywnych informacji i ich przetwarzania wykonywanych, aby zmniejszyć ryzyko podejmowanych decyzji marketingowych.
Przedmiotem badań są:
badania produktu (akceptacja i popyt na nowe produkty, badania produktów konkurencyjnych, testowanie już sprzedawanych produktów)
badania sprzedaży i rynku (ocena pojemności rynku, analiza udziału firmy w rynku, charakterystyka rynku branżowego, analiza sprzedaży)
badania dotyczące reklamy (nad treścią , tekstem ogłoszeń reklamowych, nad mediami , środkami reklamowymi)
badania branży i funkcjonowania firmy (trendy branżowe, studia nad cenami, badania związane z lokalizacją zakładów produkcyjnych i placówek handlowych, analizy rynków zagranicznych, analizy zatrudnienia)
badania związane z problemami społecznej odpowiedzialności firmy (badania prawnych regulacji reklamy i promocji, analiza problemów ekologicznych)

węższe:
Badania rynku - zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych. Ich celem jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych (popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży)
i:
Analiza rynku - zespół czynności, które zmierzają do podejmowania decyzji bieżących, które dotyczą obsługi na podstawie przeprowadzonych badań rynkowych. Chwilowa rejestracja struktury zachowania się rynku w określonym czasie i miejscu.
Agnieszka Skruczaj

Agnieszka Skruczaj Junior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Cele badań marketingowych:

Cele badań marketingowych są raczej podstawowe i ogólnie znane więc nie uważam żebym popełniła jakiś błąd. Informacje ogólne pozwalają dalej rozwijać i uszczegółowiać wątek,a chyba o to tu właśnie chodzi. Uważam więc, że Pańska krytyka jest conajmniej nie na miejscu.
Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Cele badań marketingowych:

Maże Pan, Panie Błażeju zamieściłby jakieś interesujące odnośniki w związku z badaniami marketingowymi dla np. początkujących badaczy. Myślę, że w tej dziedzinie jest Pan Ekspertem. Pańska wiedza i wskazówki mogły by być bardzo pomocne dla innych.
Pozdrawiam

Temat: Cele badań marketingowych:

Panie Błażeju,
szkoda, że nie pociągnął Pan wątku dalej po wpisie Pani Agnieszki i nie przedstawił swojej wizji w tym temacie. Uważam, że była to uwaga na miejscu. Młodzi ludzie nie mają w sobie pokory i szacunku do starszych, a agresja jest częstokroć wypisana na ich twarzach. Czasem wychodzę z założenie, że lepiej się nie odzywać niech się przejadą.
Proszę o wpis w zakresie badań marketingowych, który Pańskim zdaniem wniesie o wiele więcej niż treści w Wikipedii.
Błażej Dyczewski

Błażej Dyczewski Dr n. hum. w
zakresie socjologii.
Projekty PO KL,
szkolen...

Temat: Cele badań marketingowych:

Panie Krzysztofie,
Z najlepszymi pozdrowieniami
http://www.wsns.lublin.pl/podyplomowe_badania_spoleczn...



Wyślij zaproszenie do