Anna Z.

Anna Z. Student, Szkoła
Wyższa Psychologii
Społecznej w
Warszawie

Temat: Badania rynku

Badania rynku to zespół czynności polegających na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, ich przyczynach, stanie aktualnym i tendencjach rozwojowych. Celem badań rynku jest zdobycie informacji o kształtowaniu się mechanizmów rynkowych takich, jak popyt, podaż, ceny, zachowania i preferencje konsumentów, działania konkurencji, funkcjonowanie systemu dystrybucji, sprzedaży itp. Badania rynku są częścią badań marketingowych. Prowadzenie badań rynku zarówno polepsza pozycje konkurencyjną przedsiębiorstwa jak i jest zalecane przez normy ISO 9000.

W badaniach rynku są często wykorzystywane metody badawcze zaczerpnięte z badań opinii publicznej, psychologii i socjologii. Osoby zajmujące się zawodowo badaniami rynku są zrzeszone w Europejskim Stowarzyszeniu ESOMAR, w Polsce działa też PTBRiO - Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii oraz stowarzyszenie firm badających rynek OFBOR.
Adrian Piasecki

Adrian Piasecki Senior Consultant
Predictive Analytics
Solutions

Temat: Badania rynku

działa równiez wiele innych firm ale oczywiście Polecam naszą http://asystaekspercka.pl/badania-rynku-opinii-publicz... :)

Następna dyskusja:

Raport z badania




Wyślij zaproszenie do