Filip K. inżynieria medyczna
Temat: Dz.U. 2010 nr 107 poz. 679 Ustawa z dnia 20 maja 2010 r....
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20101070679zapraszam do dyskusji
szczególnie interesujący jest rozdział 11
pozdrawiam
Filip K. inżynieria medyczna
konto usunięte
Jan Michał
K.
specjalista
diagnostycznej
aparatury
laboratoryjnej
konto usunięte
konto usunięte
Bartłomiej Kuczyński:
Niestety ustawa ta nie precyzuje czy użytkownik sprzętu medycznego MUSI korzystać z listy autoryzowanych serwisów przedstawionych przez producenta.
Po za tym nie mogą (chyba) nakazać ustawą użytkownikowi korzystania z serwisu producenckiego w okresie pogwarancyjnym,
czasie gwarancji oczywiste jest że korzysta z darmowego wsparcia producenta.
Wychodzi na to że w kwestii serwisowania nic się nie zmienia i małe nieautoryzowane serwisy nadal mogą naprawiać i przeglądać.
konto usunięte
konto usunięte
Paweł Ploch:
Absolutnie nie, po gwarancji użytkownik na pełną dowolność z czyich usług korzysta. Zawężenie wyboru do serwisu producenckiego jest nie zgodne z prawem europejskim.
Użytkownik jednak jest zobowiązany do wyboru takiego serwisu, który posiada kompetencje(sprzęt pomiarowy) z odpowiednimi normami.
Producenci, oczywiście zapewniają iż tylko oni oferują serwis pogwarancyjny , ale to jest mijanie się z prawdą. Tym bardziej iż nie ma żadnych rozporządzeń zapewniających im monopol.Porównać można to z serwisem samochodu, gdzie po upływie gwarancji można wszędzie naprawiać swój pojazd czy wykonywać przeglądy.
Zaznaczyć należy iż nie autoryzowany serwis (niestety bardzo rzadko) może posiadać wiedzę umożliwiającą serwis danego urządzenia.
konto usunięte
Oczywiście że nie ma rozporządzeń na monopol. I nie ma możliwości aby były. Przykład z samochodem jest jednak nieadekwatny do wyrobów medycznych, od których używania i sprawności zależą decyzje medyczne.
konto usunięte
Tomasz N.:
Paweł Ploch:
Absolutnie nie, po gwarancji użytkownik na pełną dowolność z czyich usług korzysta. Zawężenie wyboru do serwisu producenckiego jest nie zgodne z prawem europejskim.
Użytkownik jednak jest zobowiązany do wyboru takiego serwisu, który posiada kompetencje(sprzęt pomiarowy) z odpowiednimi normami.
Dowolność ma zawsze ale tylko i wyłącznie na własne ryzyko.
Kompetencje - tak ale potwierdzone przez producenta zgodnie z jego normami.
Producenci, oczywiście zapewniają iż tylko oni oferują serwis pogwarancyjny , ale to jest mijanie się z prawdą. Tym bardziej iż nie ma żadnych rozporządzeń zapewniających im monopol.Porównać można to z serwisem samochodu, gdzie po upływie gwarancji można wszędzie naprawiać swój pojazd czy wykonywać przeglądy.
Oczywiście że nie ma rozporządzeń na monopol. I nie ma możliwości aby były. Przykład z samochodem jest jednak nieadekwatny do wyrobów medycznych, od których używania i sprawności zależą decyzje medyczne.
Zaznaczyć należy iż nie autoryzowany serwis (niestety bardzo rzadko) może posiadać wiedzę umożliwiającą serwis danego urządzenia.
A kto zatwierdzi tę wiedzę jeśli nie autoryzowany przedstawiciel producenta? Wypadałoby być przeszkolonym chyba przez tego kto stworzył urządzenie zgodnie z jego normami?Nie mam racji? Jest dowolność? Kto daje serwisom możliwość napraw? Bez żadnych zasad każdy by mógł to robić bez żadnych kompetencji czy kwalifikacji. Jaki jest sposób na weryfikację tego?
Jan Michał
K.
specjalista
diagnostycznej
aparatury
laboratoryjnej
Paweł Ploch:
Tomasz N.:
Paweł Ploch:
Absolutnie nie, po gwarancji użytkownik na pełną dowolność z czyich usług korzysta. Zawężenie wyboru do serwisu producenckiego jest nie zgodne z prawem europejskim.
Użytkownik jednak jest zobowiązany do wyboru takiego serwisu, który posiada kompetencje(sprzęt pomiarowy) z odpowiednimi normami.
Dowolność ma zawsze ale tylko i wyłącznie na własne ryzyko.
Kompetencje - tak ale potwierdzone przez producenta zgodnie z jego normami.
Tak samo jak na własne ryzyko naprawia się u producenta - dlatego istnieje obowiązek sprawdzania osobiście aparatury przed każdym uruchomieniem.
Norm jakie powinna spełniać aparatura nie ustala producent, lecz PKN i ustawy
konto usunięte
Jan Michał K.:
Paweł Ploch:
Tomasz N.:
Paweł Ploch:
Absolutnie nie, po gwarancji użytkownik na pełną dowolność z czyich usług korzysta. Zawężenie wyboru do serwisu producenckiego jest nie zgodne z prawem europejskim.
Użytkownik jednak jest zobowiązany do wyboru takiego serwisu, który posiada kompetencje(sprzęt pomiarowy) z odpowiednimi normami.
Dowolność ma zawsze ale tylko i wyłącznie na własne ryzyko.
Kompetencje - tak ale potwierdzone przez producenta zgodnie z jego normami.
Tak samo jak na własne ryzyko naprawia się u producenta - dlatego istnieje obowiązek sprawdzania osobiście aparatury przed każdym uruchomieniem.
Norm jakie powinna spełniać aparatura nie ustala producent, lecz PKN i ustawy
Zyczę powodzenia w takim sprawdzeniu bez specjalistycznych narzędzi (odczynników)i wiedzy jak to zrobić.
Nie to żebym był za monopolem serwisu producenta ale przy sprzęcie medycznym konsekwencje błędu moga być bardzo poważne.
Wojciech Szefke prawnik
Jan Michał
K.
specjalista
diagnostycznej
aparatury
laboratoryjnej
Paweł Ploch:
Jan Michał K.:
[
Zyczę powodzenia w takim sprawdzeniu bez specjalistycznych narzędzi (odczynników)i wiedzy jak to zrobić.
Nie to żebym był za monopolem serwisu producenta ale przy sprzęcie medycznym konsekwencje błędu moga być bardzo poważne.
Tak tylko serwisy są zobligowane do posiadania takowych narzędzi.
konsekwencje błędu są poważne ,dlatego nie dopuszcza się do nieprzestrzegania norm.
powodzenia.proszę doczytywać.
Jan Michał
K.
specjalista
diagnostycznej
aparatury
laboratoryjnej
Wojciech Szefke:.
Witam Serdecznie,
Niezależnie od tego jaki przepis przyjmiemy jako podstawę odpowiedzialności sankcja za wykonywanie serwisu przez nieautoryzowanych wykonawców w mojej ocenie istnieje i będzie miała zastosowanie.
Kornelia
Zaborowska
Student, Uniwersytet
Zielonogórski
Jan Michał
K.
specjalista
diagnostycznej
aparatury
laboratoryjnej
Następna dyskusja: