Luiza Skotnicka

Luiza Skotnicka ...............

Temat: analiza sprzedaży - ale jak??

Witam, może wam jako fachowcom pytanie wyda się banalne ale proszę o pomoc - chodzi mi o metody analizy i porównania sprzedaży. Sytuacja jest nst.:
- mam dwa modele bluzek w jednakowej cenie,
- jedna marka A
- druga marka B
przy czym są jakościowo porównywalne ale chodzi o ocenę sprzedaży marki w cenie pierwszej i po przecenie.
Jeżeli chodzi o terminy sprzedaży, to są one różne.
Czy wystarczy tu prosta arytmetyka, wyliczenie średnich i ich porównanie..... czy też należy to bardziej skomplikować ( zasugerowano mi odchylenia? A ja na razie nie mam o tym pojęcia )………..pomóżcie

konto usunięte

Temat: analiza sprzedaży - ale jak??

cześć Luizo,

jeśli mogę coś poradzić, to dowiedz się:
- co ma taka analizać pokazać (do czego posłużyć),
- co brać pod uwagę (umiejscowienie na półkach, dni handlowe, sprzedawców i ich doświadczenie, dostępność, stany magazynowe,...)
- jakie masz wogóle dostępne dane,
- ...

tak na początek dyskusji :)

pzdr
Wojtek
Rafał Piszczek

Rafał Piszczek Prezes zarządu w
spółkach BioStat®,
DM Soft/MedFile

Temat: analiza sprzedaży - ale jak??

przede wszystkim dane, czy są i jakie. bo bez nich to możemy tutaj pisać o modelowaniu sprzedaży cały tydzień :)
Luiza Skotnicka

Luiza Skotnicka ...............

Temat: analiza sprzedaży - ale jak??

hej,chodzi o ocenę sprzedaży
do dyspozycji mam bardzo szczegółowe dane sprzedażowe danych modeli: ilość, wartość sprzedaży z poszczególnych sklepów przez cały okres ich życia na rynku - ode mnie zależy na jakim okresie się skupić, czy to będą 2 czy 3 m-ce. A ocenić, która marka sprzedaje się lepiej w tej samej cenie i potem po przecenie w miastach podzielonych umownie na małe ( do 30 tys. mieszkańców ),duże ( pow. 30 tys.) i w centrach handlowych. Jeżeli chodzi o marki to założeniem jest,że pomimo tego że bluzki są porównywalne do siebie - czyli ich jakość i wygląd jest podobny - to marka B jest marką ekskluzywniejszą. Założeniem analizy jest to ,że w tych samych cenach sprzedaje się ona lepiej niż marka A ..Oprzeć mam się na na wielkościach sprzedaży - chciałam tu polegać na średnich arytmetycznych, ale mój tok myślenia został poddany wątpliwości..Wydaje mi się to najprostsze ale usłyszałam od przełożonego o odchyleniach i brandingu - a na razie jestem w tym zielona i już zgłupiałam - czy to jest tu potrzebne..?

konto usunięte

Temat: analiza sprzedaży - ale jak??

A czy tu przypadkiem nie chodzi o ocenę efektywności przeceny? Wtedy należałoby zobaczyć jak przecena zwiększyła sprzedaż i ile w sumie kosztowała.



Wyślij zaproszenie do