Temat: SZKOLENIA
Zapraszam na szkolenie marki Business & Management Training - organizowane przez firmę SW Konferencje.
Tytuł szkolenia:
Business Intelligence Manager – wdrażanie i wykorzystanie analityki w biznesie.
Termin: 28 - 30 listopada 2011 r.
Warszawa
Cel szkolenia:
Po ukończeniu szkolenia, uczestnik będzie:
- posiadał przekrojową wiedzę z zakresu szeroko rozumianego Business Intelligence, w tym Hurtowni Danych, Integracji Danych (ETL/ELT, Data Quality, Data Cleansing, Data Profiling, MDM),
raportowania i zaawansowanej analityki biznesowej (Data Mining);
- swobodnie poruszał się w terminologii dziedzinowej oraz obszarach merytorycznych BI;
- znał najpopularniejsze praktyczne zastosowania rozwiązań klasy Business Intelligence;
- znał aspekty korzystania w stopniu zaawansowanym z narzędzi informatycznych klasy BI;
- potrafił zidentyfikować wartość dodaną oraz miejsce dla rozwiązań BI dla danego biznesu;
- znał specyfikę przygotowania wdrożenia Business Intelligence, w szczególności zbierania i definiowania wymagań, wyboru dostawcy, planowania projektu/programu;
- znał specyfikę kierowania wdrożeniem (projektem/programem) klasy Business Intelligence w organizacji;
Tematyka szkolenia:
Moduł 1 – Biznesowy
* Wprowadzenie w tematykę Business Intelligence (2h)
- Definicja BI
- Historia BI
- Dlaczego BI? Konkurencja Analityczna
- Integracja Danych
- Hurtownie Danych (Data Warehpuse, Data Marts)
- Wielowymiarowy model danych (fakty, miary, wymiary, OLAP)
- Master Data Management
- Analityka biznesowa, eksploracja danych (Data Mining)
- Aplikacje biznesowe, prezentacja danych
- Narzędzia BI
- Kompletna architektura
* Wstęp do zaawansowanej analityki biznesowej – Eksploracja Danych (Data Mining) (1h)
- Wprowadzenie w tematykę, Data Mining a BI
- Metodyka CRISP-DM (alternatywne Virtuous Cycle of DM, SEMMA)
- Wybrane modele DM (regresja, drzewa decyzyjne, sieci neuronowe, reguły asocjacyjne)
- Zastosowania biznesowe DM (analizy koszykowe, cross/up-sell, churn, response, sna, itp.)
* Konkurencja Analityczna (1h)
- Praktyczne przykłady konkurowania w oparciu o analitykę
- Kluczowe aspekty wdrażania analityki w biznesie
- Stopnie zaawansowania analityki w organizacji
- Mapa drogowa wdrażania analityki
* Metodyka wdrażania BI wg Kimball Lifecycle (1h)
- Koncepcyjne omówienie kompletnej metodyki Kimballa
- Omówienie podstawowych założeń alternatywnego Inmon Approach
* Planowanie projektu, zbieranie i analiza wymagań dla systemu BI (2h)
- Zaplanowanie i przygotowanie projektu/programu BI
- Organizacja procesu zbierania wymagań
- Analiza wymagań
- Modelowanie wielowymiarowe (Bus Matrix)
Dzień 2
* Kierowanie projektem oraz zarządzanie programem BI w organizacji (1h)
* Organizacja Centrum Kompetencyjnego Business Intelligence (BICC) (1h)
* Praktyczne zastosowania BI – Performance Management i Controlling (2h)
- Balanced Scorecard (BSC, Zrównoważona Karta Wyników)
- Planowanie i Budżetowanie
- Activity-Based Costing (ABC, Zarządzanie Kosztami Działań)
Moduł 2 – Techniczny
* Wielowymiarowy model danych (2h)
- Architektura danych (gwiazda a płatek śniegu), kostki OLAP (ROLAP, MOLAP, etc.)
- Rodzaje tabel faktów i ich zastosowania (transakcyjne, migawki, migawki akumulowane)
- Wolno zmieniające się wymiary – typy i zastosowania
- Inne, wybrane aspekty technologiczne (wymiary zdegenerowane, śmieciowe, fakty bez faktów, etc.)
- Przykłady praktyczne
Dzień 3
* Integracja Danych – Część I (3h)
- Wprowadzenie do tematyki integracji danych
- Architektury integracji danych
- Narzędzia wspierające integrację danych
- Projektowanie systemów integracji danych
- Metadane
- Zarządzanie systemami integracji danych
* Integracja Danych – Część II (2h)
- Wprowadzenie do problematyki jakości danych
- Profilowanie danych
- Weryfikacja jakości danych
- Zapewnienie jakości danych
- Czyszczenie danych
* Aplikacje Business Intelligence (1h)
- Architektura
- Adaptacyjne tworzenie aplikacji
* Architektura techniczna, budowa infrastruktury, utrzymanie i rozwój (1h)
Czas trwania: 3 dni
Moduł I – Biznesowy – wprowadzenie w tematykę BI oraz zagadnienia związane z wdrażaniem i kierowaniem inicjatywami klasy Business Intelligence;
Moduł II – Techniczny – wybrane aspekty technologiczne BI, w szczególności modelowanie wielowymiarowe oraz integracja danych;
Strona szkolenia: http://bamt.pl/business_intelligence
Promocyjna cena szkolenia: 3 400 + 23% VAT (przy zgłoszeniu do 30 października)
Zgłoszenia po 30 października - 3 600 + 23% VAT
---
Pozdrawiam,
Karolina Murawska
Asystent Kierownika Projektu Szkoleniowego
http://bamt.pl
tel. 22 427 36 76 fax: 22 244 24 59
e-mail: karolina.murawska@software.com.pl
SW Konferencje Sp. z o.o. Sp. komandytowa
ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa
Ta wypowiedź została przeniesiona dnia 04.01.2013 o godzinie 18:50 z tematu "SZKOLENIE: Business Intelligence Manager – wdrażanie i wykorzystanie analityki w biznesie"