Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: przed 5 - marketing, po 5 - strategia - czyżby?

Obecnie kończę pracę magisterską (Analiza marketingowa wybranych elementów działalności "nazwa firmy") i kilka analiz strategicznych (PEST, SPACE, 5 sił Portera, macierze McKinseya, Hofera, BCG, GE....) uznałam za analizy marketingowe ( z horyzontem czasowym do 5 lat). Jest to jedna z szkół mówienia o strategii i marketingu, podziałka własnie do i po 5 roku.
Czy wydaje się Wam to logiczne?
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: przed 5 - marketing, po 5 - strategia - czyżby?

Danuta Kowalczyk:
Obecnie kończę pracę magisterską (Analiza marketingowa wybranych elementów działalności "nazwa firmy") i kilka analiz strategicznych (PEST, SPACE, 5 sił Portera, macierze McKinseya, Hofera, BCG, GE....) uznałam za analizy marketingowe ( z horyzontem czasowym do 5 lat). Jest to jedna z szkół mówienia o strategii i marketingu, podziałka własnie do i po 5 roku.
Czy wydaje się Wam to logiczne?

Na mój rozum marketing to wszelkie działania związane z wpływaniem na rynek i naszą pozyję na tym rynku, horyzont czasowy ma tu chyba niewiele do rzeczy. Firma o pampersów ma choryzont prognoz rzędy 3-5 lat ale telekomuniakcyjna 15-25 lat, firmy wydowbywcze jeszzce więcej...

Marketing to co innego a strategia to moim zdaniem "drugie" co innego.
Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: przed 5 - marketing, po 5 - strategia - czyżby?

co nie zmienia faktu, że czasem podobne narzędzie można wykorzystać, o czym coraz częściej się przekonuję.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: przed 5 - marketing, po 5 - strategia - czyżby?

Danuta Kowalczyk:
co nie zmienia faktu, że czasem podobne narzędzie można wykorzystać, o czym coraz częściej się przekonuję.

Narzędzia działają zawsze w jakimś kontekście, np. branży... dlatego nie możńa moim zdaniem niczego generalizować.
Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: przed 5 - marketing, po 5 - strategia - czyżby?

jasne, i tu zaczynają sie wyjątki.
każda branża jest inna, nawet zbliżone do siebie mają odpowiednie specyfiki, których nie da się w żaden schemat ująć [można oczywiście coś tam zgeneralizować, ale nie zawsze warto],
w IT czy przemyśle patrzy się na coś innego - coś innego analizuje, ale metodyka niektórych badań jest niezmienna [w sensie konsekwencji wykonanych działań i wyłapywania istotnych elementów - różnych elementów] - mimo, że dotyczy ciut innego zagadnienia.

Następna dyskusja:

Czyżby po korekcie?




Wyślij zaproszenie do