Paweł Dąbrowski

Paweł Dąbrowski niezależny
konsultant /
facylitator /
tłumacz

Temat: Inauguracja działalności IIBA® Warsaw Poland Chapter na...

Szanowni Państwo,

W imieniu zarządu IIBA® Warsaw Poland Chapter pragnę poinformować, iż w dniu 27 lipca 2010 organizujemy wykłady inaugurujące działalność IIBA WPC na Górnym Śląsku. Z tej okazji przygotowaliśmy dłuższe niż zwykle ma to miejsce w przypadku cyklicznych wydarzeń IIBA spotkanie, które poruszy tematy interesujące zarówno analityków biznesowych jak i systemowych, a prawdopodobnie także osoby zajmujące się zarządzaniem projektami.

Pierwszy wykład będzie dotyczył tematyki wymiarowania projektów informatycznych realizowanych z wykorzystaniem procesów produkcyjnych opartych o modelowanie. W drugiej części spotkania zaplanowaliśmy panel dyskusyjny dotyczący zakresu zastosowań najbardziej popularnych metod tworzenia modeli procesowych organizacji.

Miejsce spotkania
ING Bank Śląski SA
ul. Sokolska 34
40-086 Katowice
Sala seminaryjna (parter)

Program spotkania

15.00-15.15 Rejestracja
15.15-15.30 Oficjalne rozpoczęcie spotkania (Piotr Fick – Członek Zarządu IIBA WPC ds. rozwoju Górnego Śląska)
15.30-17.00 Wymiarowanie projektów informatycznych (Jarosław Świerczek)
17.00 – 17.15 Przerwa
17.15 – 18.45 Panel dyskusyjny: Różne podejścia do modelowania procesów biznesowych (Piotr Biernacki, Paweł Dąbrowski, Anita Walkowiak, Paweł Wolny). Prowadzenie: Artur Kasprzyk
18.45-19.00 Dyskusja

Wykład: Wymiarowanie projektów informatycznych:

Dokładne i efektywne wymiarowanie projektów informatycznych jest jednym z głównym problemów z jakim zmagają się specjaliści od inżynierii oprogramowania. Jest to dziedzina wiedzy ciągle rozwijana. Uwzględnia się w niej wnioski z badan nad realizacja kolejnych projektów jak i rozwój technologiczny oraz organizacyjny w obszarze informatyki. Właściwe wykorzystanie wiedzy i doświadczeń w szacowaniu złożoności oprogramowania pomaga skutecznej wymiarować projekty a zatem zwiększa prawdopodobieństwo ich sukcesów.
Szacowanie złożoności nie może być traktowane jak prosta kalkulacja realizowana w jednym z etapów prac nad oprogramowaniem. Efektywne zastosowanie szacowania złożoności oprogramowania wymaga integracji procesu szacowania z całym procesem produkcji oprogramowania a w szczególności z procesem analizy. Organizacje posiadające dojrzały proces analityczny, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych metod szacowania złożoności oprogramowania, mogą uzyskać dodatkowe korzyści z posiadanej dokumentacji analitycznej oprogramowania.
Wykład przedstawi kluczowe zagadnienia związane ze współczesnym podejściem do problematyki wymiarowania projektów IT z wykorzystaniem szacowania metodami punktów funkcyjnych. Zostanie również omówione praktyczne zastosowanie punktów funkcyjnych w procesie wytwórczym oprogramowania.

Panel dyskusyjny: Różne podejścia do modelowania procesów biznesowych

Modelowanie procesów biznesowych stanowi obecnie jedną z najczęściej stosowanych przez analityków biznesowych technik opisu działalności organizacji. Mnogość dostępnych metod oraz języków stawia przed analitykiem zadanie wyboru właściwego dla specyfiki planowanego projektu podejścia.
W trakcie panelu dyskusyjnego podjęta zostanie dyskusja na temat najpopularniejszych obecnie na polskim rynku metod procesowego opisu organizacji oraz ich potencjalnego zakresu zastosowań.

Osoby:

Piotr Fick - członek zarządu IIBA WPC ds. rozwoju Górnego Śląska, naczelnik wydziału aplikacji korporacyjnych ING Bank Śląski, ma ponad 16-letnie doświadczenie jako pracownik IT w ING Banku Śląskim, w Departamencie Rozwoju Aplikacji, z czego 12 lat na stanowisku kierowniczym. Każdego dnia, w ciągu tych kilkunastu lat, spotyka się z analizą biznesową, analizą wymagań biznesowych i analizą systemową, czy to w ramach prowadzonych projektów, czy w ramach utrzymania systemów informatycznych. Realizowane projekty mają charakter lokalny (Polska) jak również globalny (Europa).

Jarosław Świerczek - absolwent Politechniki Gliwickiej na kierunku informatyka. Karierę zawodowa rozpoczął w branży gier komputerowych będąc miedzy innymi współtwórcą jednej z pierwszych polskich gier w technologii 3D, która to technologia swego czasu się fascynował. Następnie przez wiele lat pracował w dużej polskiej firmie IT gdzie uczestniczył w dużych (także międzynarodowych) i trudnych projektach informatycznych, realizowanych często w niełatwym otoczeniu i skomplikowanych konfiguracjach, m.in. w projekcie ZSZiK dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz IACS dla Rumuńskiej Agencji Płatniczej. Aktualnie jest współwłaścicielem i prezesem firmy świadczącej usługi informatyczne.
Prowadzi specjalistyczne szkolenia, doradztwo oraz audyty projektów informatycznych. Jest certyfikowanym Project Managerem zarówno z metodyki Prince 2 jak i Scrum. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z PMBOK, Prince 2, RUP, UML, .NET, JAVA, C++ oraz narzędziami CASE. Posiada praktyczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie szacowania złożoności oprogramowania, zarządzania projektami, prowadzenia analizy biznesowej i systemowej oraz projektowania i zarządzania procesem wytwórczym oprogramowania jak i tworzenia oprogramowania.
Aktualnie jego obszarem zainteresowania jest optymalizacja procesu wytwórczego oprogramowania poprzez integracje podprocesów analitycznych, zarządczych, kontroli jakości i developerskich z wykorzystaniem miedzy innymi metod szacowania złożoności oprogramowania w standardach IFPUG, COSMIC i Use Case Points.

Piotr Biernacki - właściciel MGX Infoservice. Od 1993 roku zajmuje się narzędziami do dokumentacji, symulacji i analizy procesów biznesowych. W latach 1992-2003 ukończył różne szkolenia wewnętrzne firm Micrografx i Corel poświęcone ww. zagadnieniom. Autoryzował w imieniu Micrografx wszystkie ośrodki szkoleniowe Micrografx w Europie Środkowo-wschodniej. Ukończył szkolenia z narzędzi do obiegu pracy firm Rodan, CeBIP i e-RTM. Przygotowywał analizę rozwoju narzędzi obiegu pracy firmy BPSC. Partner iGrafx (na prawach lokalnego biura), Minitab, Rodan, BPSC, Macrologic, Stylex, e-RTM i CeBIP (oprogramowanie), Ten Step (metodyki projektowe), EnergSys, Softtutor, Sofrecom – grupa France Telecom, Carrywater Consulting, Infoconsulting, Umbrella (doradcy), Invovide-Matrix – integratorzy, Software Conferencje, Altkom, ABG Centrum Promocji Biznesu, K&K szkolenia. Prowadził bądź brał udział w wielu różnych projektach związanych z dokumentacja i analizą procesów biznesowych w telekomunikacji (TP S.A., Dialog S.A. Netia S.A.), usługach (np. HP, KIR), produkcji (np. Oriflame, US Pharmacy, Lentabhalle AB, Bombardier) i administracji publicznej (np. Ministerstwo Finansów, Główny Inspektorat Trasportu Drogowego, NBP). Wykładowca P-JWSTK, ponadto gościnne wykłady poświęcone zagadnieniom dokumentacji i analizy procesów (w tym na potrzeby strategii Six Sigma) m.in. na Politechnice Wrocławskiej, Warszawskiej, Łódzkiej, SGH w Warszawie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Szczecińskim, Akademii Morskiej, WSB w Poznaniu i licznych konferencjach, kongresach, seminariach i sympozjach. Przeszkolił samodzielnie, względnie przeszkolono z wykorzystaniem jego materiałów kilkaset osób w obszarze modelowania w BPMN i symulacji oraz analizy procesów biznesowych.

Paweł Dąbrowski - niezależny konsultant w dziedzinie zarządzania projektami oraz analitykiem biznesowym. W trakcie swojej kariery zawodowej uczestniczył w przedsięwzięciach o charakterze edukacyjnym, w organizacji i realizacji wydarzeń oraz w projektach związanych z optymalizacją procesów biznesowych oraz wdrażaniem systemów informatycznych. Jest również autorem, współautorem, tłumaczem oraz redaktorem wielu artykułów i pozycji książkowych o tematyce związanej z finansami i zarządzaniem (w tym między innymi takich książek jak: John Hull, Kontrakty terminowe i opcje. Wprowadzenie; S. Slatter, D. Lovett, Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych; J. Davidson Frame, Zarządzanie projektami w organizacjach; Carl L. Pritchard, Zarządzanie ryzykiem w projektach. Teoria i praktyka; H. Kerzner, Advanced Project Management. Edycja Polska; James P. Lewis, Podstawy zarządzania projektami; Glenn Parker, Zespoły interdyscyplinarne; Ellen Gottesdiener, Warsztaty wymagań jako narzędzie zespołowego precyzowania wymagań; A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide). Edycja polska; Polskie Wytyczne Kompetencji IPMA – wersja 3.0), narzędzi edukacyjnych i testów oraz materiałów szkoleniowych. Posiada dyplomy Advanced Master's Certificate in Project Management oraz Associate’s Certificate in Business Analysis przyznane przez George Washington University oraz certyfikat Project Management Professional (PMP®) przyznawany przez PMI®. Jest członkiem różnych stowarzyszeń i organizacji branżowych i zawodowych, w tym jednym z współzałożycieli polskiego oddziału International Institute of Business Analysis i obecnie pełni funkcję członka zarządu ds. komunikacji tego stowarzyszenia.

Anita Walkowiak - konsultant działu IT, od 4 lat w AION. Magister informatyki, absolwentka Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej, obecnie na studiach doktoranckich w Instytucie Informatyki Stosowanej Zakładzie Inżynierii Oprogramowania. Poprzednio pracowała dla takich firm jak Telekomunikacja Polska SA oraz Pyton Management (obecnie Grupa TETA S.A). W AION brała udział w projektach:
- opracowania modelu procesów biznesowych, dotyczących procesów sprzedażowych oraz części procesów posprzedażnych dla grupy kapitałowej Impel,
- realizacji pilotażowego systemu CRM dla grupy kapitałowej Impel,
- realizacji (m.in. opracowania architektury, przygotowania skryptów MDA) systemu antyfraudowego dla Biura Informacji Kredytowej.
Opracowała i prowadzi szkolenie „Modelowanie systemów z wykorzystaniem notacji UML 2.0”.

Paweł Wolny - Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie specjalność informatyka i ekonometria oraz studiów podyplomowych z obszaru projektowania, budowy i wdrażania zintegrowanych systemów zarządzania w Szkole Głównej Handlowej. Aktualnie student II roku studiów doktoranckich w dyscyplinie Nauki o Zarządzaniu w Szkole Głównej Handlowej. Posiada również uprawnienia Audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością według ISO 9000 oraz Audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji według ISO 27001.
Od 9 lat specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących podejścia procesowego w zarządzaniu organizacją oraz wdrażaniu zintegrowanych systemów zarządzania. Kieruje i odpowiada za realizację projektów w instytucjach z sektora finansowego i energetycznego. Posiada doświadczenie w projektach dotyczących analizy, modelowania i optymalizacji procesów biznesowych.
Od 2006 roku związany z IDS Scheer Polska.

Warunki uczestnictwa
Udział w seminarium jest bezpłatny dla członków IIBA WPC oraz pracowników ING Banku Śląskiego.
Dla pozostałych osób koszt uczestnictwa wynosi 50 zł. Wpłatę można dokonać na konto IIBA WPC (Stowarzyszenie Warsaw Poland Chapter of the IIBA, ul. Wincentego Kadłubka 43, 02-496 Warszawa, 05 1160 2202 0000 0001 2997 9453 Bank Millennium SA, o/ Warszawa, ul. Puławska 233).

Rejestracja
Prosimy o wysłanie do dnia 26.07.2010 zgłoszenia na adres: rejestracja@warsaw.theiiba.org zawierającego następujące dane: imię, nazwisko, nazwa firmy, stanowisko, e-mail, numer telefonu.
W przypadku osób, które będą potrzebowały rachunek, prosimy o dołączenie do zgłoszenia danych firmy (nazwa, adres, NIP).

Serdecznie zapraszam!

IIBA® oraz logo IIBA® to znaki handlowe, których właścicielem jest International Institute of Business Analysis.

Stowarzyszenie Warsaw Poland Chapter of the IIBA® jest zarejestrowane w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy KRS (numer KRS: 0000318621).

Patron honorowy IIBA® WPC: HP Polska