Bogdan
Taranta
Business Solutions
Manager
Temat: analiza zależności BSK/przychody - niewiele danych
Witajcie,Dysponuje danymi kwartalnymi za okres 3 lat dotyczącymi indeksu satysfakcji klienta wraz z przychodami z badanej usługi.
1) Zastanawiam się, czy na takiej próbce (12 objaśnianych i 12 objaśniających) da się przeprowadzić jakiekolwiek wartościowe wnioskowanie statystyczne? Czy zostaje tylko analiza wykresów metodą "na oko"?
2) Możliwe, że zdążę wyciągnąć z controllingu bardziej szczegółowe dane z regionów. Nadal będzie to tylko 12 próbek w przekroju czasowym, ale jeszcze w podziale na kilkanaście w przekroju geograficznym. Zastanawiam się, jak wtedy ugryźć takie dane. Swoją drogą - pewnie będą przypominać ser szwajcarski :-)
Chciałbym odnieść się do kilku hipotez:
- czy jest związek pomiędzy satysfakcją klienta (mierzoną CSI) a wielkością przychodów? jaki ma charakter?
- czy można powiązać ze sobą modelem CSI i przychody?
- a może lepiej ich dynamiki?
- może jakieś inne propozycje?
Może ktoś z Was badał takie zjawisko? Temat jest ciekawy, na dobrych danych można by np. policzyć finansową, przyszłą wartość zmiany oceny satysfakcji i z tego punktu widzenia racjonalizować inwestycje w produkt/usługę.
Zapraszamy do dyskusji i pomocy!