Michał Szydłowski

Michał Szydłowski Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami

Temat: Mediomaty w centrach handlowych

Czy widzieliście już to urządzenie "na żywo"? A może ktoś już z niego korzystał?

Firma dMP4 wprowadziła na rynek Mediomaty - samoobsługowe urządzenia umożliwiające zakup plików mp3, eksiążek, czasopism i programów w formie elektronicznej i nagranie ich na CD lub zapis na pendrive'ach, osobistych odtwarzaczach mp3 i niektórych telefonach.

W maju '2008 osiem takich urządzenia znalazło się w centrach handlowych i innych miejscach publicznych na terenie Warszawy. Już teraz Użytkownicy mediomatu mogą wybierać mp3 z katalogu sklepów internetowych – „na początek” w ofercie jest około 10 000 plików mp3 z polską muzyką i 60 e-książek.

Do połowy przyszłego roku dMP4 planuje uruchomić 40 punktów na terenie całego kraju i nawiązać współpracę z kolejnymi dostawcami plików mp3, ebooków i elektronicznej prasy. W planach jest także sprzedaż usług ubezpieczeniowych i finansowych.

Zdaniem twórców pierwsze na świecie automaty z muzyką, książkami i prasą, mają stać się najskuteczniejszym sposobem na promocję legalnych plików mp3, e-booków i e-prasy, a także najwygodniejszą, najszybszą, tanią i ekologiczną formą dostępu do muzyki, prasy i książek.

„Mediomat to samoobsługowy punkt sprzedaży z mechanizmami znanymi ze sklepów online dokonujący zakupów internetowych niejako w imieniu użytkownika. Jego istotą jest zintegrowanie w jednym systemie zawartości pochodzącej z wielu sklepów internetowych oferujących produkty i usługi. W zasadzie jest on przeznaczony do dystrybucji dowolnych plików, jednak przede wszystkim skupiamy się na nagraniach audio, publikacjach i usługach typu direct.” - mówi Paweł Ratyński prezes dMP4. – „Kupujący musi posiadać tylko własne urządzenie odtwarzające lub nośnik. To trochę tak, jakby przyjść po piwo z własną butelką, a z kija leciało zawsze Twoje ulubione piwo, z Twojej ulubionej budki.” - dodaje Ratyński.

Autorzy projektu dodają, że możliwość wykorzystania centralnej bazy przechowującej dane o dokonanych transakcjach stanowi zabezpieczenie praw autorów. To alternatywa wobec stosowanej powszechnie technologii DRM, ograniczającej możliwości wykorzystania posiadanych plików, obniżającej jakość i przede wszystkim utrudniających korzystanie z zakupionych nagrań czy wydawnictw.

„Wierzę, że zaproponowany przez nas sposób gromadzenia informacji z różnych źródeł a także ich udostępniania i zwielokrotniania stanowi istotny wkład w szeroko rozumiany rynek wydawniczy oferując nowy sposób dystrybucji wszelkich wydawnictw, szczególnie atrakcyjny w obliczu upowszechnienia zjawiska piractwa internetowego. Pozwoli też znacząco zmniejszyć koszty dotarcia z wydawnictwem do odbiorcy eliminując koszty druku publikacji lub tłoczenia płyt CD lub emisji innego nośnika. Fakt ten ma znaczenie istotne zarówno w skali mikro (dla wydawców i autorów) jak i makro (w obliczu zagadnień oszczędnego gospodarowania zasobami naturalnymi i minimalizacji zużycia energii). Jednocześnie ułatwi stworzenie atrakcyjnej alternatywy dla nielegalnego obiegu nagrań i wydawnictw w formie plików.”- przekonuje Paweł Ratyński.

O mediomacie:

MEDIOMAT to dostępne publicznie samoobsługowe, automatyczne urządzenia stanowiące innowacyjny sposób dystrybucji plików multimedialnych (albumów muzycznych, książek, czasopism i programów w formacie plików elektronicznych) do szerokiego grona odbiorców .

MEDIOMAT umożliwia przeglądanie zasobów plików dostępnych na serwerach dostawców, ich wybór, zakup, pobranie i nagranie na płytę CD lub zapis na pendrive'ach, osobistych odtwarzaczach mp3, handheldach, laptopach i telefonach.

Urządzenie stanowi innowację jako:

*
pierwsze na świecie automaty z muzyką, książkami, prasą i oprogramowaniem
*
najskuteczniejszy sposób na promocję legalnych plików mp3, oprogramowania, e-booków i e-prasy
*
najwygodniejsza, najszybsza, tania i ekologiczna forma dystrybucji muzyki, prasy i książek - dzięki zapisowi na własnym nośniku odbiorcy
*
nowy sposób sprzedaży legalnych i tanich empetrójek, ebook’ów oraz e-czasopism i Innych treści zapisywanych i zwielokrotnianych w formie elektronicznej.
*
jako punkty sprzedaży zasobów dostępnych na serwerach dostawców i będących w ofercie wielu sklepów stwarza możliwość stworzenia rynku dla agregatorów kontentu w e-biznesie. Elastyczna platforma systemowa umożliwia podłączenie dowolnego zbioru plików muzycznych, książek, czasopism zabezpieczonych na serwerze.
*
Automatyczne punkty sprzedaży są w stanie zaoferować użytkownikom praktycznie nieograniczony wybór zawartości.

Informacje techniczne

Wyposażenie urządzenia w wersji użytkowej:

komputer przemysłowy oparty o dedykowana platformę zoptymalizowana pod kątem ciągłej pracy wyposażony dodatkowo w:

*
kartę Compact Flash zawierającą system operacyjny,
*
dysk wymiany przeznaczony do tymczasowego przechowywania pobieranych plików,
*
karta sieciowa,
*
moduły łączności bezprzewodowej Bluetooth , WiFi
*
głośniki stereofoniczne,
*
monitor dotykowy lub klawiatura zewnętrzna
*
nagrywarka dla płyt CD/DVD prowadnice zamiast wysuwanej tacki
*
interfejsy we/wy: (USB/miniUSB/iPOD/CF/MD/SD/MMC /MS Pro Duo/SM /xD/USB /stereo minijack)
*
wrzutnik monet i/lub akceptor banknotów i/lub kart kredytowych
*
wbudowany router i firewall zapewniający bezpieczne połączenie z serwerami dostawców
*
system operacyjny typu embedded (wbudowany)
*
aplikacja lokalna i serwer WWW korzystające z baz danych dostawców, odpowiedzialne za realizacje funkcjonalności - automatyczna sprzedać mp3, ebooków i czasopism w wersji elektronicznej uwierzytelnianie użytkowników i rozliczanie transakcji.

konto usunięte

Temat: Mediomaty w centrach handlowych

Ma jedną zaletę i jedną wadę. Jednoczesnie jest nią ta sama rzecz - jest fizyczny. Czyli przenosi zakupy na sferę fizyczną - mamy większe poczucie że coś kupujemy, ale przecież jednym z ważniejszych powodów zakupów w sieci jest to, że nie musimy ruszać się z miejsca i biegać po centrach handlowych (ah teraz się mówi galeriach, nie jestem na bierząco ;) ).
Pomysł bardzo mi się podoba, no ale zobaczymy jak wyjdzie w praniu (czy miało być dobrze a wyszło jak zawsze). Coś czuję że w wojnie formatów znów przegrany będzie klient.



Wyślij zaproszenie do