Michał
Szydłowski
Dyrektor
Departamentu
Zarządzania
Relacjami z
Klientami
Temat: Czy prasa zamieni się w e-prasę?
Analitycy Deloitte uważają, że kryzys na rynku prasy poważnie dotknie w przyszłym roku co dziesiąty tytuł na świecie. Jeden na dziesięć tytułów prasowych na świecie w 2009 r. przejdzie na rzadszy okres ukazywania się, przeniesienie się do Internetu lub wręcz zostanie zamknięty – podał „The Financial Times”, powołując się na raport Deloitte.Powodem jest ekspansja reklamy internetowej, która odbiera reklamy gazetom oraz spadające czytelnictwo prasy. Te tendencje pogłębią się w słabszym przyszłym roku, który dla wielu krajów może oznaczać wejście w gospodarczy kryzys.
Eksperci z Deloitte uważają, że wydawcy nie powinni jednak szukać rozwiązania w zwolnieniach, a raczej decydować się na rzadszą częstotliwość publikowania swoich tytułów. Jeśli działalność w sieci jest niedochodowa, warto zaryzykować i zredukować obecność gazety w sieci, co zachęci ludzi do kupowania papierowego wydania i zmniejszy spadki wpływów z reklam.
Cały arytykuł dostepny jest na internetowej stronie Rzeczpospolitej