Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Witam serdecznie. Mam nastepujace pytanie - chcialabym otwarzyc spedycje lotnicza i w zwiazku z tym mam pytanie - moze bedziecie Panstwo w stanie mi pomoc.

Z jakimi kosztami musze sie liczyc, chodzi mi o taka wstepna, grubsza kalkulacje...
Na poczatku bedzie to mala firma dwuosobowa..

Bede wdzieczna za kazda pomoc - dziekuje z gory!

Kasia.Katarzyna Grudzinski edytował(a) ten post dnia 07.03.11 o godzinie 18:30
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Kasia,

Że się tak zapytam: Skąd pomysł na spedycję lotniczą? :-)
Rozumiem, że w tej firmie dwuosobowej przynajmniej jedna osoba wie o co chodzi w organizacji transportu lotniczego.

Jeżeli chodzi o koszty to tak naprawdę kosztem są typowe koszty utrzymania firmy, czyli biuro, księgowa, pracownicy (podatki, ZUS) itp.

Na początek możecie kupić program do wystawiania AWB
Dobrze by było przeszkolić się z DGR, a jak będziecie chcieli być agentem IATA to trzeba przeszkolić dwie osoby.

Jak nie macie agenta celnego to musicie nawiązać współpracę z jakąś agencją celną.

Nawiązanie kontaktów z liniami i GSA to żaden koszt.

Nic tylko znajdować klientów i sprzedawać ;-)
Ale rynek jest ciężki, przynajmniej od jakiegoś czasu zauważyłem "modę" na spedycję lotniczą.
Tak szczerze mówiąc jak nie macie przynajmniej jednego dużego klienta, dzięki któremu będziecie mogli pokryć przynajmniej koszty utrzymania firmy to będzie ciężko.
Ale warto próbować... to jest ciężki rynek ale z perspektywami i dużymi możliwościami.

Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Czesc Darku,

tak, zdecydowanie glowny zalozyciel wie o co chodzi :D Prowadzi specycje lotnicza od A - Z lacznie z prokura jednej z wiekszych firm... Tak wiec organizacja, i cala reszta nie stanowi problemu. Wszelkie szkolenia sa juz zalizone...czlonkostwo organizacjach, studia, itp. itd.

Skad pomysl....a nachodzi taka mysl, kiedy trzeba siedziec milony godzin nadliczbowych, wekeendy z nadmiaru pracy, ba i ciagle nowe oferty, a ze starymi ledwo co mozna nadazyc..tak wiec zamiast pracowac dla kogos moze zaczac dla siebie.... ;)
Akurat mieszkamy w De rozwazamy zarowno jeden jak i drugi rynek, gdzie beda bardziej sprzyjajace wiatry ;)

Wielkie dzieki za odpowiedz, teraz bedziemy myslec, myslec....
no i pewnie dzialac:D

ps. A w specycjach jak w kancelariach - pracujesz, a potem odchodzisz przekonujac do siebie klientow i zabierajac ich ze soba, ale faktem jest, ze potrzebny jest jakis podstawowy klient, wiecz trzeba bedzie o niego powalczyc :D

Pozdrawiam serdecznie!
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Jak mieszkacie w DE to troszkę Wam się większe możliwości otwierają.
A jak jeszcze we Frankfurcie nad M to już w ogóle bajka ;-)

Możecie pomyśleć o otworzeniu biura w polsce i stworzeniu linii drobnicowej z Polski do FRA tak żeby ominąć lotniska w Polsce.
A z FRA przesyłki będą już latać.

Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Mieszkamy akurat w Bremen, gdzie niestety kroluje transport morski..:) Ale z Lotnictwem tez nie jest zle..
I dokladnie 100% racji odnosnie FRA - wlasnie nad ta lokalizacja intensywnie myslimy, plus wynajem malego magazynu przy lotnisku..

Na poczatku bylo malo zamowien z Pl, teraz z dnia na dzien firma ma coraz wiecej zlecen, wiec mysle, ze to sprzyjajacy rynek z duzym potencjalem..

Odnosnie biura w Polsce - jaka lokalizacje proponujesz? WRO, KAT, WAW ?
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Spedycja Lotnicza - kosztorys..

Zdecydowanie KTW i WAW
KTW - bo południe to centrum przemysłowe :-)
WAW - bo to centrum logistyki lotniczej w Polsce.

Tak naprawdę jeżeli działalność opierałaby się na drogowej linii drobnicowej to nie ma znaczenia jakie lotnisko będzie siedzibą, i tak wszystko będzie latać przez FRA.

Następna dyskusja:

nowa linia lotnicza TRANSAF...




Wyślij zaproszenie do