Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Ponieważ w innym wątku zaczęła się dyskusja na temat perspektyw rozwoju cargo lotniczego w Polsce pozwoliłem sobie założyć nowy wątek :-)
Ostatnio czytałem, że Wiedeń traci część swoich wpływów na rzecz Budapesztu.Mnie zastanawia dlaczego w Polsce (kraju z wielkimi możliwościami) co poniektórzy nie widzą szans w rozwoju Warszawy, Katowic, Gdańska itd.
Strach przed podejmowaniem decyzji?Dariusz D. edytował(a) ten post dnia 29.06.10 o godzinie 09:09

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Ci,którzy sa odpowiedzialni za taki stan rzeczy najczęściej siedzą na ciepłych posadka w d...e mają co się będzie działo.Mniejsze doświadczenie mam z innymi portami ,ale zobacz jak cargo w Warszawie zjeżdża po równi pochyłej.Budynki niszczeją,nikt ich nie remontuje(szczytem riuny jest dumnie brzmiące Centrum Spedycji Lotniczej).Zostały do minimum ograniczone operacje ,z jednej strony przez LGS,LS,LOT a z drugiej przez UC.Jest drogo,długo i źle.Ciężko ściągnąć wieksze przesyłki bo latają małe samoloty.W tej chwili WAWA zeszła do roli portu regionalnego.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Zgadzam się :-)

Dlatego coś trzeba z tym zrobić.
Odezwę się do Ciebie jak już będziemy działać.

Często jak rozmawiam z osobami "decyzyjnymi" to gadka jest typu
"My chcemy" ale nie ma dróg dojazdowych...
Nie ma pieniędzy...
dla mnie to "gadka szmadka"

W WAW jest ten problem, że LOT wszystko trzyma i nie odda ani metra kwadratowego. Pójdzie na dno i pogrąży całe cargo....

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Znasz Darku dobrze realia warszawskie.
My w zeszłym tygodniu oragnizując spedycję dwóch dużych przesyłek(kilkanaście ton) skierowaliśmy do KTW.O 7 rano wyjechaliśmy z WAW,odprawiliśmy towar i na 17 byliśmy w WAW.Cała operacja trwała krócej niż odprawa w Warszawie.Obsługa GTLu i podejście UC to zupełnie inna bajka niż tutaj.
Może to jeszce nie to co w starej unii ale nie taki syf jak w WAW.
I pewnie byłoby jeszcze lepiej gdyby LOT nie maczał palców w KTW.
Wydaje mi się,że głównym hamulcowym jest LOT.Oni jako zarządcy budynków nie są w stanie wyznaczyć miejsc parkingowych do odbioru i odprawy celnej przesyłek przychodzących na kołach.Paranoja:))
Michał S.

Michał S. Project Logistics
Manager w Air
Liquide Global E&C
Soluti...

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

O,to widzę,że nie tylko w Balicach tak jest,a już się martwiłem, że gadki szmatki to tylko na południu Polski:)
Co do zmniejszenia roli Wiednia to ciekawe jak będzie teraz, gdy za kilka godzin ( od 1-go lipca ) przestaje "istnieć" Austrian Airlines. Z informacji przekazanych przez nowego właściciela OS - Lufthansę Cargo Wiedeń ma być, po Monachium i Frankfurcie, trzecim wielkim hubem tej linii. Zobaczymy jak ta sytuacja się rozwinie.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Dla mnie Viedeń jako hub dla LH to chybiony pomysł :-)
trzy huby blisko siebie...

Obstawiam, że to jest takie gadanie przed negocjacjami z Budapesztem lub innym portem bardziej na wschód UE.
Oczywiście nasze lotniska nie wchodzą w gre ze swoim podejściem.
No i narodową traumą "Nie wpuścić niemca!!!!)
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Tak przy okazji....

Siedzę sobie w Świdniku i spotkałem się z Zarządem lotniska.
W Świdniku ma powstać nowe lotnisko (na bazie starego)
na planach wygląda... super
ale na moje pytanie a gdzie cargo było zdziwienie i szeroko otwarte oczy i odpowiedź... no jest.
Ja: to proszę mi pokazać na planach
Oni: no gdzieś tu jest, ale jest na pewno
:-)

Mają zgodę na budowę ale wszystko jest wstrzymane bo okoliczni rolnicy złożyli 56 protestów.... na płotach wiszą plakaty:
"Stop lotniskowi - kury nie będą znosić jajek!"

Paranoja

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Oprócz fobii to króluje arogancja,nieróbstwo,niewidza i ogólne niechciejstwo.To wszystko wspomagane wszechobecnym nieróbstwem i niekompetencja UC.Z Krakowem nie mam żadnych doświadczeń natomiast z KTW tak i uważam,ze jest o niebo lepiej niż w WAW.

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Dariusz D.:
Tak przy okazji....

Siedzę sobie w Świdniku i spotkałem się z Zarządem lotniska.
W Świdniku ma powstać nowe lotnisko (na bazie starego)
na planach wygląda... super
ale na moje pytanie a gdzie cargo było zdziwienie i szeroko otwarte oczy i odpowiedź... no jest.
Ja: to proszę mi pokazać na planach
Oni: no gdzieś tu jest, ale jest na pewno
:-)

Mają zgodę na budowę ale wszystko jest wstrzymane bo okoliczni rolnicy złożyli 56 protestów.... na płotach wiszą plakaty:
"Stop lotniskowi - kury nie będą znosić jajek!"

Paranoja
Boją się,że stracą dopłaty do jajek...haha
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Ciekawe wyliczenie widziałem.

Koszt budowy lotniska to około 400 mln złotych
a koszt budowy 1 km autostrady to ok 8-50 mln złotych.

Lotnisko np w Świdniku ma zasięg 2500 km
Rachunek jest prosty :-)

Wiem, wiem, że mniej przetransportujemy samolotami ale ile można zyskać :-)
Igor Kuna

Igor Kuna development

Temat: Prespektywy rozwoju cargo lotniczego w Polsce

Darku :)
dobre porównanie... ale nasz kraj jeszcze długo będzie pokutował myślą iż samoloty są tylko po to by latać po grosz za ocean
.
osobiscie uwazam iz dopoki podejscie do kazdej inwestycji w naszym kraju bedzie takie jak do budowy autostrad lotnisk, mostów itd.... to nic z tego nei wyjdzie - zawsze bedzie zbudowane na ponizej jakichkolwiek standardów a wszyscy ktorzy beda tam pracowac beda obrazeni ze poza pensja musza cos robic...
bez zmiany mentalnosci bedzie lipa...

Następna dyskusja:

Perspektywy rozwoju Cargo w...




Wyślij zaproszenie do