Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Witam,

Miałem ostatnio taką sytuacje:
Wysłałem DGR z WAW, LGS elegancko zrobił check liste i wszystko jest OK.
Dwa dni później dostaję check liste z FRA (port tranzytowy), z zaznaczonymi błędami i i nformacją, że przesyłka zostanie zatrzymana lub zapłacę dużo EUR za poprawienie oznakowan i Shipper's Declaration for DG.
Nie miałem wyjścia i zapłaciłem.....
Moje pytanie jest:
- która check lista jest "ważniejsza" z porcie wylotu czy z portu tranzytowego?
- czy w takiej sytuacji mogę dochodzić zwrotu kosztów z LGSu?

Pozdrawiam

Temat: DGR - check listy

Tak naprawdę trzeba otworzyć mądrą książkę pt DGR IATA 2007 i poszukać pod "responsibility" albo w rozdziale "documentation".
Moim zdaniem odpowiada LGS, bo jeśli robi check listę to bierze za to pieniądze i powinieneś go refakturować, ale to tylko moje zdanie.

konto usunięte

Temat: DGR - check listy

OK.
A kto się podpisał pod check listą? :)
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Załóżmy, że jest to pytanie czysto teoretyczne ;-)

Temat: DGR - check listy

Ach, jak ja lubię te teoretyczne pytania ;-)
I co, teraz prosisz Tomasza, żeby strzelił gola do własnej bramki? Przecież Darek by go za to obsobaczył. Ale Cię lubię, to Ci trochę pomogę: poczytaj w książce w rozdziale 1 i 9 a poza tym poproś linię, dla której LGS wystawia check listy o kopię albo fragment tejże, gdzie jest o odpowiedzialności. Albo wejdz na IATA.ORG i spytaj tam, bo to jest temat dla prawników.
LGS napisał, ze jest OK - to fakt - ale to Ty paczkę przygotowałeś nie OK - i to też jest fakt (skoro zgodziłeś się zapłacić). Oczywiście piszę czysto teoretycznie ;-))))

konto usunięte

Temat: DGR - check listy

...ja też je lubię :)
Można w pełni TEORETYCZNIE odnieść się do tego co nie jest OK.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

:-)
teoretyczne pytania są super ;-)

Pawełku, wszystko było przygotowane zgodnie ze "sztuką DGR", FRA przyczepiło się do:

- wierzchnie opakowanie overpacków były uszkodzone ( pewnie folia była w jakimś miejscu przerwana - to jest wina truckera , który poniesie
- upierają się ,że nazwa techniczna na paczkach nie pokrywała się z shippers DGD i paczki w overpackach nie były ponumerowane - i tu powstał najwększy koszt
Nawet jeżeli ja zrobiłem tu bład, chociaz upieram się że nie, to LGS przy check liście powinien to wychwycić.

- zakwestionowali specyfikację paczek na overpacku

Generalnie Check Lista ma na celu wyeliminowanie błędów wysyłającego i z założenia ma działac na zasadzie "lepiej dla pewności sprawdzic kilka razy"
:-)

Jak np. teraz udowodnić FRA, że wszystko było OK
nie mam żadnych zdjęć paczek i palet.

konto usunięte

Temat: DGR - check listy

No to widze, ze czas sie wlaczyc do dyskusji. Witam wszystkich! Pawle serdecznie pozdrawiam. Jesli chodzi o ten FRA to chyba nie byla LH ani LO? My nie robimy check list dla tych 2 linii :o) A teraz o odpowiedzialnosci... Zgodnie z Konwencja Warszawska z 1929r. za caly proces transportowy odpowiada przewoznik (nie agent handlingowy). To wynika z umow pomiedzy nadawca a operatorem (AWB) oraz pomiedzy oparatorem a agentem handlingowym (SGHA). Jesli LGS robil checkliste to robil ja w imieniu linii i wlasnie linia jest adresatem wszelkich reklamacji. Informuje z obowiazku :o) Ale, ale...Pawel slusznie zauwazyl, ze trzeba looknac do przepisow. Z punktu widzenia prawa a takim sa przepisy ICAO na bazie ktorych jest oparty podrecznik IATA DGR to NADAWCA jest odpowiedzialny za prawidlowe przygotowanie opakowania i dokumentacji co potwierdza wlasnorecznym podpisem na DGD. Ta deklaracja to pierwszy z kwitow wyciagany w sadzie jesli dojdzie do wypadku, zdarzenia, katastrofy itp.. Linia, owszem, stara sie sprawdzic czy wszystko jest ok ale to nie linia odpowiada za bledy nadawcy. W tym wypadku sito zadzialalo w porcie tranzytowym (niestety). To byloby na tyle :o)

Temat: DGR - check listy

Dobry wieczór !!! Jak miło jest podyskutować w gronie fachowców, choćby teoretycznie ;-) Czasem, gdy śledzę różne wątki na GL, łapię się za głowę, bo ludzie zaczynają sobie skakać do gardeł z zupełnie błahych powodów a my przecież mamy poważne powody bo chodzi o odpowiedzialność i kasę. Eech, troche mi smutno w pracy, bo teraz wożę ADRy między Gliwicami a Siemianowicami (sterując tym z Żoliborza) i tylko, gdy samoloty latają nad moim domem (róg Łopuszańskiej i Krakowskiej), myślę o tym, że wożą nie moje cargo.... ale co tam, nic nie jest wieczne, wiec cieszę się tym co mam. A Ad Vocem - Darku (piszę do założyciela tematu), wiem, że masz na biurku kwity, w których musisz opisać co i dlaczego się stało. Napisz może: Human Error, w końcu nie pierwszy i nie ostatni raz, ale poza tym zaproponuj coś rozwojowego: w Ops Export jest kilku ludzi z certyfikatem DGR, w tym jeden DGSA. Niechże więc Oni wystawiają wewnętrzną Check Listę, zanim wydadzą towar do LGS. W ten sposób będzie większa kontrola i znikną takie pomyłki jak ta - albo będziesz mógł łatwo wskazać sprawcę ;-) Jeśli chłopaki przygowowują opakowanie - check listy nie może robić ten, który pakował paczkę (oczywiście outsourcing tej uslugi do LGS nie zostanie zaakceptowany ze względu na koszty). Masz tylko jedną trudność - na obsługę DGR jest instrukcja ISO, nie wystarczy więc mail - musisz zawnioskować o zmiany instrukcji na odpowiednim formularzu ISO. Jak więc się słusznie domyślasz, potrwa to trochę, ale Ty zawsze się możesz tłumaczyć - przecież zawnioskowałem, dlaczego jeszcze nie wcielono tego w życie?!. No i czytajmy przepisy, bo ich nieznajomość nie zwalnia z odpowiedzialości.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Witam,

No rzeczywiście grupa zaczyna skupiać fachowców ;-)

A teraz odnoścnie Check listy:
Dzieki Darku za wytłumaczenie, tylko mam pytanie:
Jeżeli agent handlingowy robi check liste w imieniu linii lotniczej to jakby koleją rzeczy jest, że agent jest pierwszą instytucja do której składa się reklamacje... mam racje?

Co do przepisów to z nimi sie nie dyskutuje :-)
Konwencja Warszawska i Chicagowska tak jest napisana, że linie lotnicze nie ponoszą prawie żadnej odpowiedzialności.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Paweł T.:
w Ops Export jest kilku ludzi z certyfikatem DGR, w tym jeden DGSA. Niechże więc
Oni wystawiają wewnętrzną Check Listę, zanim wydadzą towar do
LGS. W ten sposób będzie większa kontrola i znikną takie pomyłki jak ta - albo będziesz mógł łatwo wskazać sprawcę ;-) Jeśli chłopaki przygowowują opakowanie - check listy nie może robić ten, który pakował paczkę (oczywiście outsourcing tej uslugi do LGS nie zostanie zaakceptowany ze względu na koszty).

Dzieki Paweł za pomysł, ale sam wiesz jakie są szanse wprowadzenia tego rozwiązania :-)
A krzyk sie taki podniesie, że ho ho ho

konto usunięte

Temat: DGR - check listy

Dariusz D.:
Witam,

No rzeczywiście grupa zaczyna skupiać fachowców ;-)

A teraz odnoścnie Check listy:
Dzieki Darku za wytłumaczenie, tylko mam pytanie:
Jeżeli agent handlingowy robi check liste w imieniu linii lotniczej to jakby koleją rzeczy jest, że agent jest pierwszą instytucja do której składa się reklamacje... mam racje?

Co do przepisów to z nimi sie nie dyskutuje :-)
Konwencja Warszawska i Chicagowska tak jest napisana, że linie lotnicze nie ponoszą prawie żadnej odpowiedzialności.

No niezupelnie. Bez wzgledu na to kto robi check liste to agent handlingowy przyjmuje reklamacje aczkolwiek ZAWSZE adresowana na linie lotnicza. Tak jest z kazda reklamacja. Przyklad: pracownik LGS rozjedzie widlakiem Twoj telewizor - reklamacja wplywa do linii, ktora miala go przewiezc gdzies tam i ta sama linia wyplaci Ci odszkodowanie a nie agent handlingowy ;-)

konto usunięte

Temat: DGR - check listy

Darku, popros ich o zdjecia. Napisz, ze w Warszawie wszystko bylo OK. Niech udowodnia te bledy. Nikt nie placi na piekne oczy! A jak przysla to daj mi ich kopie plus nr AWB.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Dzieki Darku za pomoc :-)

Chętnie powalcze z Frankfurtem, bo uważam, ze się czepiają ;-)
tzn. rozumiem ostrożność przy DGRach ale czasami mam wrażenie pewnego przewrażliwienia.

Poprosze o zdjęcia i dam Ci znać.
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Dariusz G.:
Tak jest z kazda reklamacja. Przyklad: pracownik
LGS rozjedzie widlakiem Twoj telewizor - reklamacja wplywa do linii, ktora miala go przewiezc gdzies tam i ta sama linia wyplaci Ci odszkodowanie a nie agent handlingowy ;-)

No ładnie :-)
to mozecie tłuc telewizory bezkarnie he he he
tym bardziej, że jestescie jedyna firmą handlingowa obsugująca cargo w WAW ;-)

Temat: DGR - check listy

Darek, nie idzie o to, czy i kiedy takie rozwiązanie byłoby wprowadzone, ale będziesz mógł powiedzieć, że wnioskowałeś. A poza tym nie doceniasz siły ISO. Jak już napiszesz wniosek o zmianę, to trudno jest go odrzucić, zresztą tak samo trudno, jak zatwierdzić ;-). A poza wszystkim - jeśli te przesyłki będą tak długo sprawdzane, zaowocuje to tym, że będziesz miał ich mniej albo, że firma zdecyduje się powierzyć usługi pakowania i znakowania DGRów LGSowi ;-)))). A w ogóle to poszukaj w Googlach o dyrektywie REACH, która wchodzi w czerwcu a dotyczy generalnie nadzoru nad chemikaliami. Jak ładnie uzasadnisz wniosek, nikt go nie odrzuci.
Ewelina D.

Ewelina D. Specjalista ze
znajomością prawa
pracy oraz szeroko
pojęt...

Temat: DGR - check listy

Dariusz D.:
Dariusz G.:
Tak jest z kazda reklamacja. Przyklad: pracownik
LGS rozjedzie widlakiem Twoj telewizor - reklamacja wplywa do linii, ktora miala go przewiezc gdzies tam i ta sama linia wyplaci Ci odszkodowanie a nie agent handlingowy ;-)

No ładnie :-)
to mozecie tłuc telewizory bezkarnie he he he
tym bardziej, że jestescie jedyna firmą handlingowa obsugująca cargo w WAW ;-)
Witam :-)
wtrącę się troszkę, tak sobie czytam wątek od początku i chciałam Ci Darku powiedzieć, że lgs nie jest jedynym ag. handlingowym w W-wie, jest nim np. ag. RGW do której trafiają trucki koreańskich linii lotniczych, które jadą z DE.
Pozrawiam :-)

Temat: DGR - check listy

Trafiają, owszem, ale losowo i to niezależnie od tego, jak jest zaadresowane MAWB. Raz zgłaszają się na Żwirki a raz na Wirażową, więc LGS też je rozładowuje
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: DGR - check listy

Ewelina D.:
Witam :-)
wtrącę się troszkę, tak sobie czytam wątek od początku i chciałam Ci Darku powiedzieć, że lgs nie jest jedynym ag. handlingowym w W-wie, jest nim np. ag. RGW do której trafiają
trucki koreańskich linii lotniczych, które jadą z DE.
Pozrawiam :-)

:-) Czesc,

RGW jest agencją a nie agentem handlingowym..
LGS jest jedynym agentem obsługującym cargo.
WAS obsługuje pasażerów i bagaż...
poprawcie mnie jeżeli się mylę ;-)
Ewelina D.

Ewelina D. Specjalista ze
znajomością prawa
pracy oraz szeroko
pojęt...

Temat: DGR - check listy

Paweł T.:
Trafiają, owszem, ale losowo i to niezależnie od tego, jak jest zaadresowane MAWB. Raz zgłaszają się na Żwirki a raz na Wirażową, więc LGS też je rozładowuje
Niestety, tak nie jest. Wałkowałam to już wiele razy, zawsze jak przesyłka przylatuje mi Asianą lub Emiratami to trafia do rgw nigdy do lgs-u, z tego co się dowiedziałam mają jakieś swoje tajnos-agentos ;-) umowy. Zawsze mam z tym problem bo moja ag. celna nie deleguje do odpraw poza cargo.

Następna dyskusja:

DGR & ADR




Wyślij zaproszenie do