Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Hej,

planuję za ok. 2 lata otworzyć agencję interaktywną i chciałabym uzyskać od Was jak najwięcej przydatnych wskazówek, aby m.in. uniknąć typowych wpadek. Możecie pisać wszystko na temat agencji co niesie ze sobą jakąś wartość.
Interesują mnie np. takie informacje jak:

1. czy do otworzenia agencji konieczny jest duży kapitał?
2. czy możliwe jest długie prowadzenie agencji nie posiadając w biurze pracowników tylko freelancerów pracujących zdalnie?
3. czy brak biura przekreśla kompletnie szanse na pozyskanie zleceń?
4. jak zdobyć najlepiej pierwszych Klientów?
5. jak zachęcić potencjalnych Klientów z poziomu firmowej strony, gdy nie ma się jeszcze portfolio, referencji itd? Przecież nie da się zakładki PORTFOLIO, a w środku napis WKRÓTCE...Jak sobie z tym poradzić?
6. jakie są podstawowe usługi, bez jakich agencja nie powinna się w ogóle nazywać agencją?
7. jakie są najczęstsze kłopoty przy rozmowach z Klientami lub przy realizacji ich zleceń?

Oprócz odpowiedzi na w/w pytania można pisać własne przemyślenia.

Przydadzą mi się wszelkie informacje, które nie będą miały formy jakiegoś niepotrzebnego pouczania czy krytykowania jakichś usług (np. jedna osoba poleci TO, druga powie, że to bzdura i rozpocznie się kłótnia...)
Karol J.

Karol J. Po prostu Ja

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Natalia Świetońska:
Hej,

planuję za ok. 2 lata otworzyć agencję interaktywną i chciałabym uzyskać od Was jak najwięcej przydatnych wskazówek, aby m.in. uniknąć typowych wpadek. Możecie pisać wszystko na temat agencji co niesie ze sobą jakąś wartość.
Interesują mnie np. takie informacje jak:

1. czy do otworzenia agencji konieczny jest duży kapitał?
2. czy możliwe jest długie prowadzenie agencji nie posiadając w biurze pracowników tylko freelancerów pracujących zdalnie?
3. czy brak biura przekreśla kompletnie szanse na pozyskanie zleceń?
4. jak zdobyć najlepiej pierwszych Klientów?
5. jak zachęcić potencjalnych Klientów z poziomu firmowej strony, gdy nie ma się jeszcze portfolio, referencji itd? Przecież nie da się zakładki PORTFOLIO, a w środku napis WKRÓTCE...Jak sobie z tym poradzić?
6. jakie są podstawowe usługi, bez jakich agencja nie powinna się w ogóle nazywać agencją?
7. jakie są najczęstsze kłopoty przy rozmowach z Klientami lub przy realizacji ich zleceń?

Oprócz odpowiedzi na w/w pytania można pisać własne przemyślenia.

Przydadzą mi się wszelkie informacje, które nie będą miały formy jakiegoś niepotrzebnego pouczania czy krytykowania jakichś usług (np. jedna osoba poleci TO, druga powie, że to bzdura i rozpocznie się kłótnia...)

Dopóki nie będziesz umiała SAMA odpowiedzieć na te pytania to otwieranie agencji jest bez sensu. Zatrudnij się w jakiejś agencji, zdobądź jakieś doświadczenie i zobacz, że pieniądze nie spadają z nieba na hasło "agencja interaktywna". Jak ty chcesz świadczyć usługi, jakby nie było, marketingowe skoro nie masz o tym pojęcia?Karol J. edytował(a) ten post dnia 04.12.12 o godzinie 15:44

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Karolu bez urazy, ale czy umiesz czytać ze zrozumieniem?
Na początku napisałam, że planuję za ok. 2 lata, a przez ten czas mogę posiąść odpowiednią dawkę zarówno wiedzy jak i doświadczenia.
Mimo wszystko jestem głodna wiedzy już teraz i chcę się co nieco dowiedzieć co mnie w przyszłości czeka.
Zatrudnienie w agencji nie rozwieje wszystkich wątpliwości, gdyż będzie czas na prace bieżące, a nie na zadawanie pytań jakie były początki itd. Zresztą kolega chciał mi pomóc i spytał w pracy, to powiedział, że spojrzano na niego jak na idiotę...

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Przepraszam bardzo... grupa się nazywa "agencje interaktywne", a nikt się nie wypowiada prócz jednej osoby? Ciekawe...

konto usunięte

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Natalia Świetońska:
1. czy do otworzenia agencji konieczny jest duży kapitał?
Zależy co to znaczy "duży kapitał" i zależy co chcesz mieć na starcie.
Za mało danych.
Inna sprawa przy biurze w centrum Warszawy i reklamach gdzie popadnie, a inna sprawa przy 2-3 osobach w coworkingu w Bydgoszczy ; )
Od kilku do kiluset tysięcy. Oceń sama, czy to "duży kapitał"...
2. czy możliwe jest długie prowadzenie agencji nie posiadając w biurze pracowników tylko freelancerów pracujących zdalnie?
Tak, ale IMO to nie będzie skutkowało profesjonalnym wizerunkiem zgranej ekipy.
Chyba, że zrobisz model samych freelancerów, ale to trzeba dobrze zaprojektować i prowadzić... ze wszsytkimi minusami takiego układu (i plusami).
3. czy brak biura przekreśla kompletnie szanse na pozyskanie zleceń?
Nie.
Oczywiście, że nie. Tylko bzdurność tego pytania determinuje jego niedokładność (bez urazy).
Co chcesz osiągnąć, gdzie, itd.
4. jak zdobyć najlepiej pierwszych Klientów?
Znajomi, znajomi znajomych, reklama, freelancer.com/inne serwisy (ale broń boże zlecenia.przez.net), plus zapytania do ogłoszeń na Goldenline.
+ jeszcze kilka innych dróg.
5. jak zachęcić potencjalnych Klientów z poziomu firmowej strony, gdy nie ma się jeszcze portfolio, referencji itd? Przecież nie da się zakładki PORTFOLIO, a w środku napis WKRÓTCE...Jak sobie z tym poradzić?
Skoro nie robisz, to nie jesteś projektantem... zanim założysz, dłubiesz rzeczy tak, by mieć COKOLWIEK do portfolio. Tzn. cokolwiek, ale dobrego. To jest właśnie ten myk, czaisz? Nie masz nic, nie masz wiedzy, nie masz ludzi, nie masz kasy, nie masz prac = nie masz agencji. Masz = masz.
6. jakie są podstawowe usługi, bez jakich agencja nie powinna się w ogóle nazywać agencją?
Zależy jaka agencja. Są agencje full service, a są specjalizujące się.
Co Cię interesuje?
Czuję, że chyba nie wiesz do końca co chcesz robić... to podstawowy błąd.
Drugie pytanie, które musisz sobie zadać, to właśnie czego klienci szukają, gdzie się wcisnąć z usługami i jakimi usługami... itd. itp. temat rzeka.
7. jakie są najczęstsze kłopoty przy rozmowach z Klientami lub przy realizacji ich zleceń?
Zależy kto z kim o czym rozmawia.
I co masz na myśli przez "kłopoty". Brak komunikacji? Zrozumienia?
Aktualny stan emocjonalny biorących udział w rozmowie?

Bo np. brak funduszy, czy "ból pracy koncepcyjnej" to nie są problemy... to są raczej normalne sytuacje, z których wprawni customer-masters bez problemu wychodzą.

Oprócz odpowiedzi na w/w pytania można pisać własne przemyślenia.
Raczej Ty masz dużo do przemyślenia : )

Przydadzą mi się wszelkie informacje, które nie będą miały formy jakiegoś niepotrzebnego pouczania czy krytykowania jakichś usług (np. jedna osoba poleci TO, druga powie, że to bzdura i rozpocznie się kłótnia...)
Normalka. Każdy chce cwaniakować ;;; )

Dlatego też np. ja dodaję klauzulę typu:
powyższe rady napisałem ze swojego punktu widzenia i trzeba wziąć poprawkę właśnie na moje doświadczenie i historie przeszłości, czyli ok. 10 lat doświadczenia w pracy od miasteczek przez miasta po Warszawę : ) Nigdy nie pracowałem w typowej agencji takiej wiesz, gdzie każdy jest hipstersem, ma jabłuszko na kompie i jest cwaniakiem. Prawda jest taka, że real life i ulica to nie jest full wypas korpo, tylko ciężka dłubanina.
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

KAżdy by chciał mieć dobry sposób na pozyskanie klienta, ja na początku zrobiłem tak... dupa w samochód i byłem najlepszym przedstawicielem na świecie :)

co do pracowników .... najlepiej jak sama coś wiesz i robisz opierać się na samych freelancerach można ale nie polecam

kłopoty z klientem... :) zeby to opisać trzeba by siedzieć godzinami i opowiadać, pamiętaj że klient klientowi nie równy, każdy jest inny a ty musisz być dla wszystkich

agencja IA czy reklamowa to szeroko rozumiane pojecie rób to w czym czujesz się najlepiej i o czym masz pojęcie

ja sporo uczyłem, ucze i będę się uczył na swoich błędach, życie da ci odpowiedz na wszystkie zadane pytania, jeśli chcesz unikać błędów to tak naprawdę niczego się nie nauczysz, ale i tak ich nie unikniesz :)

konto usunięte

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Zapraszam do konfrontacji.

Dużo bym mógł polemizować na Twój temat, Natalio.

Każdy jest inny, więc nie można każdej jednostce sprecyzować identycznych "pomocy naukowych".

Kolejna sprawa, z tego co czytam we wcześniejszych postach ... Nie wiesz co chcesz i z kim robić :(((

Sprecyzuj sobie cel na najbliższe 5 lat.

Zapisz wszystko na kartce i powieś we widocznym miejscu.

Do kolejnych porad zapraszam, jak już osiągniesz ten pułap.

Pozdrawiam, życząc samych Sukcesów,

Tomasz Horoszczak

Manager ds. Marketingu i Rozwoju Sieci Noricum
t.horoszczak@noricum.com.pl
phone +48535455579
http://www.goldathome.zlotodlakazdego.pl/
http://www.goldenline.pl/mikroblog/noricum

konto usunięte

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Jeżeli Twoje pytania są na serio, powiedz mi dlaczego chcesz akurat założyć agencję interaktywną? Z tego co wiem, nie znasz się na tym, ani nie wspomożesz agencji swoją pracą. Nie masz zleceń oraz klientów bo nie działasz w branży. Nie masz żadnego portfolio. Odpowiedz mi w takim razie w jaki sposób chcesz konkurować z ludźmi, którzy zajmują się tym zawodowo? Zaniżona cena za wykonanie usługi również Ci nie pomoże. Nawet przy wykonaniu strony internetowej będziesz musiała zatrudnić co najmniej grafika, kodera, copywritera + doliczyć do tego swój zysk.

Przejdźmy do przykładu. Pomyśl teraz, w którym stoisz miejscu w szeregu. Pomijam już agencję interaktywne i reklamowe. Weźmy jako przykład freelancerów oraz studentów. Oni będą w stanie zrobić zlecenie za jeszcze mniejsze pieniądze + zrobią je bardziej fachowo, bo nie mają nad sobą szefa, który nie zna się na swojej działalności. Z własnego doświadczenia wiem, że każdy grafik freelancer zna kilku koderów i copywriterów, którzy mogą mu pomóc w realizacji zleceń, więc taka konkurencja jest bardzo realna.

Nazwijmy też rzeczy po imieniu. Prowadzenie zespołu kilku osób, który będzie tworzył strony internetowe oraz reklamy dla lokalnego rynku nie jest żadną agencją, ale od tego trzeba zacząć jeżeli nie pracowało się w agencji, nie ma się za sobą żadnych projektów, doświadczenia oraz znajomości.

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Natalia Świetońska:
1. czy do otworzenia agencji konieczny jest duży kapitał?

Jeżeli ty sama opierając się na freelancerach, graficy + programiści. To cena komputera (2 000-4 000pln), telefonu + abonamenty/ telefon kom + internet mobilny (czasami trzeba wyjść z biura) (w pakiecie co miesiąc 100-180pln), stałe łącz (70-120pln), przyda się też mała drukarka (200-500pln), księgowa chyba że sama się na tym dobrze znasz (50-400pln), przyda się kontakt z prawnikiem aby przygotował kilka umów, ZUS (400-1000pln).
I jeszcze to co mało osób robi w trakcie wyliczania kosztów to, twoja pensja 2 000-3 000 (na start) po to pracujesz żeby zarabiać i jeżeli nie masz biura to twoje mieszkanie + opłaty (1 000-2 000pln).

Czyli w pierwszym miesiącu minimum 5 800pln a maximum 11 200pln. Co miesiąc opłaty 3 800pln do 7 200pln. Oczywiście jeżeli nie zatrudniasz grafików czy programistów i nie musisz kupować oprogramowania dla grafików czy sprzętu komputerowego. Na początku może być różnie ale raczej nie będziesz miała odpowiedniej ilości zleceni. Dajmy w planie optimum 6 miesięcy trzeba przetrwać to minimum 22 900pln - 48 200pln

Nie wliczyłem ani grosza na reklamę a to było by strona 2 000-5 000pln powinna być na wypasie skoro to agencja interaktywna czyli raczej 5 000pln. I reklama wizytówki czy długopisy etc.. 1 000-2 000pln.

Trzeba to przeliczyć na własne potrzeby. I pamiętać o pozornych pierdołach jak moja pensja czy herbata , kawa bo to też koszty ponoszone przez firmę.
2. czy możliwe jest długie prowadzenie agencji nie posiadając w biurze pracowników tylko freelancerów pracujących zdalnie?

Tu zależy co chcesz konkretnie robić. Ale nie ma problemu tylko trzeba dobrze trafić. Po pewnym czasie i tak będziesz musiała zatrudnić ludzi.
3. czy brak biura przekreśla kompletnie szanse na pozyskanie zleceń?

Nie ma to najmniejszego znaczenia. Posiadanie biura nie przekłada się na pozyskiwanie klientów. Jedyne co to musisz mieć dobre miejsce aby
a) pracować
b) jak klient zechce się spotkać osobiście, mieć gdzie się z nim spotkać
4. jak zdobyć najlepiej pierwszych Klientów?

90% znajomi + rodzina, to jest reguła wszystkich interesów, no chyba że już kiedyś prowadziłaś firmę i posiadasz własnych stałych klientów
5. jak zachęcić potencjalnych Klientów z poziomu firmowej strony, gdy nie ma się jeszcze portfolio, referencji itd? Przecież nie da się zakładki PORTFOLIO, a w środku napis WKRÓTCE...Jak sobie z tym poradzić?

Eksponować swoje najlepsze cechy, jeżeli jesteś dobra w PR to daj znać że to cechuję twoją firmę. I że to dostanie klient gdy się do ciebie zgłosi. Jeżeli sama prowadzisz firmę zaznacz że firma jest mała i dzięki temu wykonywanie różnych działań następuje szybciej. Jeżeli jest duża firma to wysłanie jednego maila zanim zbierze się sztab ludzi trwa dekady. A ty jako jedna osoba do tego decyzyjna odpowiadasz w 30s.
NIGDY nie konkuruj cena, primo zawsze znajdzie się ktoś tańszy a po drugie jak będziesz za tania to klienci potraktują cie jak towar z Chin "Kupie ale wiem że to tandeta".
6. jakie są podstawowe usługi, bez jakich agencja nie powinna się w ogóle nazywać agencją?

Zgubne pytanie. Na tej grupie są raczej ludzie którzy się tym zajmują a nie ci którzy to kupują. Dowiedz się czego potrzebuje klient a nie co ty uważasz. Zbadaj twój rynek i dowiedz tam gdzie będziesz działał czego potrzebują firmy. Jeżeli mają już strony to może chcą SEO a może nie mają stron. To zaproponuj im strony etc...
7. jakie są najczęstsze kłopoty przy rozmowach z Klientami lub przy realizacji ich zleceń?

Komunikacja. Jak zaczynasz prowadzić firmę to chcesz KASY i przez to
a) zgadzasz się na wszytko co chce klient
b) oszukujesz go chcąc aby wybrał ciebie (ściemniasz)
Trzeba się dobrze komunikować i szczerze nic pół słówkami same konkrety. Trzeba doprowadzić do sytuacji "wygrany - wygrany". Ty dostajesz zlecenie a klient dobry produkt. A nie ty dostajesz zlecenia a on "coś tam coś tam". Albo klient dobrą cenę a ty narobisz się za frajer. A najwięcej czasu spędza się na
a) poprawkach, klientowi finalna wersja się nigdy nie podoba pomimo że co koleiny etap mówił że jest ok
b) zbieranie materiałów, co trwa latami od klientów bo nie mogę ich znaleźć a na koniec jak już kończysz projekt to okazuje się że ma kompletnie inne logo itp...Michał Szaniewski edytował(a) ten post dnia 11.12.12 o godzinie 14:40
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Złote słowa Michale :)

Komunikacja. Jak zaczynasz prowadzić firmę to chcesz KASY i przez to
a) zgadzasz się na wszytko co chce klient
b) oszukujesz go chcąc aby wybrał ciebie (ściemniasz)
Trzeba się dobrze komunikować i szczerze nic pół słówkami same konkrety. Trzeba doprowadzić do sytuacji "wygrany - wygrany". Ty dostajesz zlecenie a klient dobry produkt. A nie ty dostajesz zlecenia a on "coś tam coś tam". Albo klient dobrą cenę a ty narobisz się za frajer. A najwięcej czasu spędza się na
a) poprawkach, klientowi finalna wersja się nigdy nie podoba pomimo że co koleiny etap mówił że jest ok
b) zbieranie materiałów, co trwa latami od klientów bo nie mogę ich znaleźć a na koniec jak już kończysz projekt to okazuje się że ma kompletnie inne logo itp...

konto usunięte

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Kolejna agencja interaktywna na bardzo konkurencyjnym rynku w Polsce.

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Jaroslaw T.:
Kolejna agencja interaktywna na bardzo konkurencyjnym rynku w Polsce.

branża jak branża jak bym umiał piec chleb to bym został piekarzem, dupy nie urywa :)
Gabriel Nowak

Gabriel Nowak grafik, projektant,
web designer, trener
biznesu o rozwoj...

Temat: Przydatne wskazówki przy tworzeniu i prowadzeniu AI

Konkurencja jest bardzo dobra, przy odrobinie pomysłu można dzięki niej się wypromować :)

Jaroslaw T.:
Kolejna agencja interaktywna na bardzo konkurencyjnym rynku w Polsce.

Następna dyskusja:

Problemy w prowadzeniu biznesu




Wyślij zaproszenie do