Temat: IAB/SAR - które lepsze dla Agencji?
hej,
z mojego punktu widzenia uczestnictwo ma sens tylko w dwóch przypadkach:
1. bierzesz udział w wielu konkursach i eventach ktorejs z organizacji: członkostwo daje Ci zniżki, ale musisz naprawdę mieć dużo projektów, zeby Ci się zwróciło
2. jesteś zainteresowany i masz potrzebę współpracy ze środowiskiem - IAB to raczej towarzystwo wzajemnej inspiracji, SAR wydaje się bardziej pragmatyczno - new businessowy.
/bo dla lansu i bansu to niekoniecznie/
Obie organizacje mają swoje grupy robocze/komitety pracujące nad różnymi projektami - działalność pod tym względem nie jest bardzo zróżnicowana, tylko tematyka jest różna.
IAB, jako że ma to I, skupia się wokoło mediów interaktywnych, SAR skupia się na problemach i wyzwaniach komunikacji marketingowej ogólnie oraz problemach i wyzwaniach samej branży reklamowej (IAB współpracuje z wieloma mediami - tzn. wiele mediów jest członkami, SAR raczej nie, przynajmniej nie kojarzę).
Grupy roboce/komitety powinieneś znaleźć na ich www, dodam tylko, że spotkania każdej z nich odbywają sie średnio raz na miesiąc - półtora.
Przewagą SAR jest platforma przetargowa i próba ochrony przed nieuczciwymi praktykami, szczególnie przetargami.