Temat: Dla kogo praca w Agencji Doradztwa Personalnego???
Do samej sprzedaży i kontaktu z Klientem. Myślę, że bardzo ważne jest swoista umiejętność wyczuwania sytuacji, kiedy i w jaki sposób możemy się kontaktować z Klientem.
Jako konsultanci sprzedajemy nasze usługi/Kandydatów, ale nie jesteśmy PH.
Musimy dążyć do tego, by być dla Klienta partnerem w interesie, a nie jedynie dostawcą i sprzedawcą.
Umiejętność wyczuwania odpowiednich „momentów” na kontakt jest trudna do zbadania, no i wymaga doświadczenia, pracy, pracy i jeszcze raz.. ;) pracy.
Nie chodzi o to, by przekonać do siebie Klienta natarczywością, ale przede wszystkim profesjonalizmem i znajomością jego potrzeb/specyfiki pracy/branży itp.
Kolejną cechą, którą powinniśmy posiadać: Chęci do zrobienia czegoś więcej, do działania ponad, czyli innowacyjność i inicjatywa. Aby zaskoczyć Klienta czymś więcej, aby pokazać mu, że poświęcając im nasz czas, poznajemy ich lepiej, więc nasza współpraca będzie jeszcze lepsza (i nierozerwalna ;) ;) )
Poczucie humoru, uśmiech i umiejętność rozładowywania napięcia (nie elektrycznego ;)) W pracy z ludźmi cecha tak banalna i naprawdę potrzebna :)
Na pewno odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu. Niektórym się wydaje, że praca konsultanta to miła, spokojna praca przy biureczku. Niestety jak termin goni, Klient czeka, a Kandydatów brak, cecha ta jest niezbędna :)
Umiejętność dostosowywania toku rozmowy do Kandydatów. Inne tematy poruszamy, inne pytania zadajemy Kandydatom na stanowiska niższego szczebla, a inne Kandydatom wyższego.
Szczerość. Być może trochę kontrowersyjna cecha w tej pracy, bo czasem lepiej ze szczerością nie przesadzić.. Ale też nie obiecywać gruszek na wierzbie. Ani Kandydatom, ani Klientom. Lepiej przedstawić sytuację taką jaka jest i starać się tak by było jak najlepiej, niż obiecać a potem się z tego nie wywiązać.
Umiejętność planowania sobie pracy, wyznaczania celów. Bez tego ani rusz, bo czasem można zginąć w gąszczu spotkań z Klientami/Kandydatami, profili, testów, telefonów do/z/od w wielu różnych sprawach… ;)
Umiejętność słuchania - to jasne
Krytycyzm wobec siebie. Nawet jak wszystko idzie super to przecież zawsze może być lepiej :) Nie osiadanie na laurach. Świadomość tego, że ciągle się uczymy i ciągle trzeba wiedzieć więcej.
No i wiele wiele innych :)