Tomasz Śmierzchała

Tomasz Śmierzchała Software developer

Temat: AC3 multiplayer

Witam.

Pracuję nad projektem zaliczeniowym. Do zrobienia mam grę karcianą, która będzie rozgrywana w pojedynkę (z komputerem), dwóch graczy na jednym komputerze, oraz multiplayer rozgrywany w sieci. Rozgrywka działa na zasadzie starej gry karcianej "wojna", gdzie toczą bój dwie frakcje. Pliczek SWF zostanie zawieszony na jakimś hoście typu http://za.pl.

Działa już gra we dwójkę na jednym komputerze. Pracujemy nad multiplayer'em i tutaj pojawia się problem, gdyż nie bardzo wiem jak zrealizować rozgrywkę, gdzie do jednego pliku SWF zawieszonego w sieci odwołują się gracze chcący zagrać z oddzielnych stanowisk. Wymyśliłem sobie dodatkowo pokój LOBBY do którego dołączali by kolejno gracze i łączyli się parami do gry, niestety nie mam bladego pojęcia jak to zrealizować i tutaj proszę o radę, pomoc w realizacji. W dokumentacji Flasha wyczytałem, że można odwoływać się do paru plików SWF, niestety nie potrafię tego zaimplementować.
Czytałem, że należało by napisać serwer w javie i przez niego się komunikować, niestety nie za bardzo wiem jak to ma przebiegać.

Druga rzecz, to ranking graczy. Zastanawiam się czy zaimplementować do tego projektu bazę danych, czy po prostu w jakiś sposób dopisywać to do pliku znajdującego się na hoście i z niego później czytać. Co do bazy danych, o ile mi wiadomo musiałbym zrobić stronę PHP w której zaimplementowany by był plik SWF i wyglądało by to mniej więcej tak:

SWF->PHP->SQL i w drugą stronę.

być może istnieje prostszy mechanizm jaki mógłbym wykorzystać, proszę mnie poprawić jeśli piszę bajki, gdyż z Flashem mam styczność dopiero od miesiąca, a stopień trudności jak sam wykładowca stwierdził podnieśliśmy sobie na maxa.

Pozdrawiam, Tomasz.Tomasz Śmierzchała edytował(a) ten post dnia 29.12.10 o godzinie 21:21
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: AC3 multiplayer

nie wiem czy miesiac doswiadczenia wystarczy, ale probuj, moze ogarniesz temat :)

http://labs.adobe.com/technologies/cirrus/
Tomasz Śmierzchała

Tomasz Śmierzchała Software developer

Temat: AC3 multiplayer

Czytałem o tym :-) Jednak nie jestem przekonany, czy to wystarczy by rozwiązać problem multiplayer'a na wielu komputerach domagających się łączności ze sobą i współdziałania.

A co do rankingu, będę zmuszony robić podkład do pliku SWF w formie strony w PHP i do tego dołączyć SQL czy da radę pokombinować z plikiem na hoście, czy da radę jeszcze prościej, inaczej to zrobić? bezpieczeństwo póki co mnie nie interesuje, byle by działało poprawnie ;-)
Sławomir Ossowski

Sławomir Ossowski Think01, head of
strategy

Temat: AC3 multiplayer

Madrej glowie dosc dwieslowie, wiec:
1. Amf
2. Smartfox
:)
Piotr Kubacki

Piotr Kubacki Angular developer

Temat: AC3 multiplayer

Do wykorzystania Cirrusa potrzeba chyba FMSa, a wersji developerskiej połączenie RTMP ograniczone jest tylko do 30 min.(lub coś takiego). Do komunikacji między kilkoma klientami będziesz potrzebował technologii w rodzaju blazeds. Jeżeli już opanujesz komunikację za jego pomocą to możesz mu również dodać funkcjonalność dostępu do bazy danych.
Rozumiem, że doświadczenie w programowaniu macie, więc IMHO łatwiej będzie to wam zrobić we Flexie (w końcu to flash dla programistów), ale komunikacja między klientami flash to nadal dość zaawansowana tematyka.
Piotr Mederak

Piotr Mederak Development Team
Leader

Temat: AC3 multiplayer

ale tutaj mowa o ile dobrze rozumiem o pracy zaliczeniowej wiec ograniczenia cirrusa nie powinny przeszkadzac.

do tego troche amfa by rankingi zrobic i tyle. wszystko za free :)

choc Slawek wspomnial o Smartfoxie, ktory do gier rowniez sie nada i tez ma zdaje sie deweloperska wersja za darmo...

Następna dyskusja:

gra online multiplayer we f...




Wyślij zaproszenie do