Marta Kopczyńska

Marta Kopczyńska training manager

Temat: szkolenia dla lepszego jutra - cz.I

SZKOLENIE SPECJALISTYCZNE WARSZTATOWE NR 5
Z PAKIETU SZKOLEŃ
DLA JEDNOSTEK SEKTORA FINANSÓW PUBLICZNYCH



PODPIS ELEKTRONICZNY
JAKO JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO
(blok I)
+

ELEKTRONICZNY SYSTEM ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ W URZĘDZIE I ORGANIZACJI
(EODiS – Elektroniczny System Obiegu Dokumentów i Spraw)
(blok II)









Warszawa, 14 maja 2009 r.



Dostosowanie Administracji Publicznej do dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii, wykształcona i wykwalifikowana kadra, stanowiąca nową jakość w szeroko rozumianym kapitale ludzkim, przesądza o potencjale gospodarczym kraju, a przede wszystkim stanowi fundament społeczeństwa informacyjnego, które funkcjonuje w oparciu o wykorzystanie posiadanej wiedzy. Informacja jest w dzisiejszym świecie towarem bardzo drogim, a zarazem szybko dezaktualizującym się. Podstawą Społeczeństwa Informacyjnego jest zatem łatwy dostęp do informacji oraz narzędzia ułatwiające jej pozyskanie, przetworzenie i zarządzanie.


Korzyści płynące z dynamicznego rozwoju technologii informatycznych pozostaną niewykorzystane w pełni, dopóki administracja publiczna nie wejdzie w posiadanie nowoczesnych narzędzi oraz nie nauczy się z nich efektywnie korzystać. Społeczność lokalna ufa, że administracja wybierze rozwiązania służące mieszkańcom, co umożliwi pełne uczestnictwo w opartym na wiedzy społeczeństwie informacyjnym.


Wychodząc naprzeciw temu co nieuniknione, przedstawiamy Państwu ofertę szkoleniową z zakresu wykorzystania podpisu elektronicznego, który jest jednym z najważniejszych elementów społeczeństwa informacyjnego i skutecznym sposobem potwierdzenia autentyczności dokumentu elektronicznego oraz tożsamości nadawcy tego dokumentu. Szkolenie to ma na celu zapoznanie uczestników z wiedzą niezbędną do świadomego stosowania podpisu elektronicznego, bezpiecznej transmisji danych za pomocą komunikacji elektronicznej oraz zabezpieczania dokumentów elektronicznych.


Podpis elektroniczny to:
• szyfrowanie i autoryzowanie przepływu informacji
• przyspieszenie procedur i procesów w jednostce administracji publicznej
• bezpieczeństwo komunikacji elektronicznej


Podpis elektroniczny znajduje zastosowanie przy:
• składaniu podań i wniosków drogą elektroniczną
• wymianie dokumentów drogą elektroniczną z zapewnieniem poufności
• rejestracji innych czynności dokonywanych w urzędach administracji publicznej
• składaniu deklaracji podatkowych
• składaniu deklaracji ubezpieczeniowych
• wystawianiu e-faktur oraz przeprowadzaniu operacji bankowych
• zawieraniu umów



Mając na uwadze powyższe przygotowaliśmy dla Państwa specjalny program szkolenia (złożonego z dwóch bloków tematycznych, połączonych w jednodniowe szkolenie warsztatowe, trwające 8h zegarowych). Udział w nim pozwoli Państwu uniknąć błędów i stresu innych, którzy wdrożenia podpisu elektronicznego mają już w obecnej chwili za sobą. Pozwoli także Państwu na podjęcie właściwych decyzji na etapie wyboru systemu EODIS i planowania procesu jego wdrożenia.




Program jednodniowego szkolenia
z podziałem na bloki tematyczne:

Blok tematyczny I:

• Podstawowe pojęcia związane z funkcjonowaniem podpisu elektronicznego
• Kwalifikowane centra certyfikacji
 Wymagane dokumenty
 Procedura uzyskania podpisu elektronicznego
• Certyfikaty
 Rodzaje certyfikatów i sposoby ich wykorzystywania
 Odnawianie i unieważnianie certyfikatów
 Listy unieważnionych certyfikatów
• Bezpieczeństwo podpisu elektronicznego
 Niezaprzeczalność, poufność danych i integralność
 Kryptografia asymetryczna
 Bezpieczne urządzenie do składania podpisu elektronicznego
 Weryfikacja złożonego podpisu
 Znakowanie czasem
• Aspekty prawne funkcjonowania podpisu elektronicznego
• Podpis elektroniczny w praktyce
• Odpowiedzialność za elektroniczne złożenie podpisu
Warsztaty praktyczne:
• Podpis elektroniczny - jak to zrobić?
• Składanie podpisu elektronicznego z użyciem certyfikatów niekwalifikowanych
• Podpisywanie poczty elektronicznej i szyfrowanie korespondencji
• Weryfikowanie podpisu elektronicznego rozpoznawanie jego typu i ważności
• Inne usługi związane z podpisem elektronicznym - znakowanie czasem
• Obsługa kart i czytników do składania podpisu elektronicznego
• Przegląd usług centrów certyfikacji

Blok tematyczny II:

• Objaśnienie powodów wdrożenia EODiS
• Sytuacja prawna
• Zasady funkcjonowania EODiS
• Narzędzia administracyjne:
 Dodawanie i definiowanie użytkowników systemu (użytkownicy, grupy, hierarchie)
 Definiowanie ścieżek obiegu dokumentów i spraw (graficzny edytor procesów)
 Definiowanie szablonów obiegu dokumentów i spraw (definiowanie praw dostępu do poszczególnych spraw oraz dokumentów, w zależności od posiadanych kompetencji i zakresu obowiązków)
 Parametryzacja systemu
 Zarządzanie sprawami (dodawanie, usuwanie, kończenie, archiwizacja, cofanie, przywracanie)
 Praca z RWA
 Przypisywanie dowolnych raportów (np. potwierdzenie przyjętych wniosków w określonym czasie; zestawienie zarejestrowanych dokumentów, zastawienie spraw opóźnionych itd.)
 Zarządzanie obiegiem informacji i dokumentów w strukturze całej organizacji poprzez właściwe dysponowanie czasem pracowników oraz przydzielanie im poszczególnych zadań i procesów (kontrola nad przepływem informacji i terminowością załatwiania spraw)
 Kontrola zastępstw pracowniczych
• Narzędzia dla użytkowników końcowych
 Digitalizacja dokumentów przychodzących w formie papierowej
 Rejestrowanie cyfrowej wersji dokumentów w EODiS (praca z kreatorem rejestracji dokumentu)
 Katalogowanie wprowadzonych dokumentów (współpraca ze skrzynką podawczą)
 Zakładanie spraw na podstawie zarejestrowanych dokumentów (praca z kreatorem tworzenia spraw)
 Praca ze sprawą (dalszy obieg sprawy, kończenie, archiwizacja)
 Dekretacja dokumentów
 Dostęp do spraw ograniczony posiadanymi kompetencjami, zakresem obowiązków i rolą w systemie
 Udostępnianie dokumentu wielu pracownikom
 Możliwość cofania sprawy do poprzedniego etapu w celu weryfikacji zadania
 Dostęp do historii sprawy w postaci tabelarycznej i graficznej
 Możliwość przywracania sprawy do obiegu
 Dostęp do spraw osób podwładnych
 Dostęp do spraw osób zastępowanych
 Bezpośredni dostęp do dokumentów u danego użytkownika
• Wyszukiwanie potrzebnych informacji przy zastosowaniu narzędzi umożliwiających automatyczne wyszukiwanie dokumentów w bazie według zdefiniowanych parametrów
 Filtrowanie danych
 Wyszukiwarka spraw

Warsztaty praktyczne:
• Definiowanie przykładowej struktury użytkowników w systemie
• Definiowanie przykładowych ścieżek obiegu dokumentów i spraw
• Definiowanie szablonów
• Definiowanie dostępu pracowników do poszczególnych spraw oraz dokumentów
• Ustawianie zastępstw
• Digitalizacja dokumentów przychodzących
• Praca ze skrzynka podawczą
• Rejestrowanie dokumentów przez osoby uprawnione (praca z kreatorem)
• Zakładanie sprawy na podstawie zarejestrowanego dokumentu (praca z kreatorem)
• Dalsza praca ze sprawą
• Kończenie obiegu sprawy (kończenie/archiwizacja)
• Generowanie przykładowych raportów
• Korzystanie z wyszukiwarki spraw i dokumentów


Odbiorcy szkolenia (blok I i II):
Pracownicy urzędów administracji publicznej zarówno na szczeblu rządowym jak
i samorządowym, odpowiedzialni za organizację urzędów, zajmujący się organizacją obiegu pism i informacji. Naczelnicy i pracownicy merytoryczni, mający przekazać nabytą wiedzę o EODiS pozostałym pracownikom Urzędu.

Cel szkolenia (blok I):
Zapoznanie Uczestników z:
• aspektami technicznymi i prawnymi funkcjonowania podpisu elektronicznego,
• metodami i korzyściami płynącymi z jego praktycznego zastosowania w obrocie gospodarczym oraz w administracji publicznej.
• skutkami prawnymi znakowania czasem,
• odpowiedzią na pytanie co to jest certyfikat kwalifikowany i jakie powinien spełniać wymagania,
• odpowiedzialnością karną w związku z wadliwym użyciem podpisu elektronicznego.

Cel szkolenia (blok II):
Zdobycie przez Uczestników wiedzy w zakresie:
• przepisów prawa, warunkujących wdrożenie EODiS w organizacji
• kryteriów wyboru rozwiązania EODiS, dostosowanego do konkretnej organizacji
• efektywnego sposobu wdrożenia systemu i jego etapowania
• zasad funkcjonowania EODiS przez poznanie poszczególnych jego modułów
• wykorzystania systemu do wspomagania zarządzania w organizacji
• usprawnienia pracy z wykorzystaniem systemu EODiS przez poszczególnych pracowników
• korzyści wynikających z dostępu do archiwum elektronicznego po pewnym czasie użytkowania EODiS
• wykorzystania EODiS do informowania interesantów o toku załatwiania spraw poprzez BIP

Korzyści ze szkolenia (blok I):
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę na temat składania i weryfikacji podpisu elektronicznego, skutków prawnych poszczególnych rodzajów podpisów, praktycznej możliwości zastosowania podpisu elektronicznego w obrocie gospodarczym oraz
w kontaktach z administracją publiczną.

Korzyści ze szkolenia (blok II):
Uczestnicy biorący udział w szkoleniu zostaną zapoznani z zasadami funkcjonowania Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Spraw, dzięki czemu poznają mechanizmy usprawnienia procesu wymiany informacji. Digitalizację dokumentów i wymianę elektronicznych wersji informacji i dokumentów, które dotychczas miały postać tradycyjną. Osoby biorące udział w szkoleniu posiądą umiejętność implementacji systemu do struktur organizacji w sposób pozwalający w pełni zarządzać obiegiem informacji oraz projektami z uwzględnieniem czynnika czasu.
Po szkoleniu osoby, biorące w nim aktywny udział, potrafią przeprowadzić w swojej organizacji proces wyboru oraz wdrożenia EODiS tak aby:
• zwiększyć efektywność prowadzenia oraz realizacji poszczególnych zadań,
• podwyższyć jakość pracy,
• zwiększyć bezpieczeństwo obiegu informacji
W trakcie szkolenia zostaną także wypracowane elementy komunikacji wewnątrz organizacji w sytuacji zmian związanych z wprowadzeniem EODiS.
Blok II połączony będzie ściśle z praktyczną demonstracją takiego rozwiązania i pokazania korzyści i zagrożeń płynących z wdrożenia EODiS


Osoby prowadzące przedmiotowe szkolenie to jak zwykle trenerzy – praktycy o ugruntowanej, użytecznej wiedzy merytorycznej.

Poniżej przedstawiamy Państwu profile obu Szkoleniowców:

Blok I poprowadzi:

Izabela Adamska
jest trenerem posiadającym długoletnie doświadczenie w administracji publicznej.

Rozwój zawodowy
 wieloletni pracownik administracji publicznej,
 prezes Instytutu Prawa Nowych Technologii,
 ekspert prawa nowych technologii,
 współpracuje z Gazetą Prawną oraz Elektroniczną Administracją.

Wykształcenie
absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Rzeszowskiego, naukowe zainteresowania koncentrują się wokół prawa nowych technologii oraz prawa administracyjnego, przygotowuje rozprawę doktorską na temat aspektów prawnych elektronicznej administracji.

Blok II poprowadzi:

Grzegorz Janczura
jest projektantem, wdrożeniowcem, analitykiem, szkoleniowcem z zakresu systemów informatycznych. Informacje i wskazówki zawarte w niniejszej ofercie w części, dotyczącej bloku II wynikają z wieloletnich doświadczeń Pana Grzegorza Janczury przy projektowaniu, wdrożeniu i użytkowaniu Systemu w urzędach – gdzie przeprowadzał wielokrotnie analizy przedinstalacyjne, prowadząc także szkolenia i wdrożenia systemów typu EODiS. Wiedza ta wypływa także z doświadczeń Grzegorza Janczury, jako użytkownika i zarządzającego EODiS.
Z perspektywy doświadczenia Pan Grzegorz twierdzi, że szansą na wdrożenie z sukcesem EODiS jest zapoznanie użytkowników z zasadą działania systemu, korzyściami i dodatkowymi obowiązkami, związanymi z wprowadzeniem EODiS w organizacji. Efektem omówienia wszystkich aspektów, związanych z użytkowaniem tego systemu jest zneutralizowanie negatywnych emocji, towarzyszących wprowadzeniu nowego rozwiązania. Poświęcony na przedmiotowe szkolenie czas, zwróci się Państwu już na etapie wdrożenia systemu.


Wymagania:
Od uczestników szkolenia wymagana jest znajomość obsługi komputera oraz znajomość środowiska Microsoft Windows.

Typ szkolenia:
Otwarte, w szczególności dla pracowników Jednostek Administracji Publicznej oraz Organizacji i Instytucji Pozarządowych.

Forma szkolenia:
Warsztaty praktyczne łączone z prelekcja merytoryczna i wizualizacją

Termin szkolenia:
14 maja 2009 r. (czwartek)

Czas trwania szkolenia:
W godz. 10:00 – 19:30 (w tym rejestracja Uczestników 10:00 – 10:30, całodzienny serwis kawowy, szkolenie oraz przerwa obiadowa 14:30 – 15:30)

Miejsce szkolenia:
Sala komputerowa na 45 piętrze budynku Oxford Tower w ścisłym centrum Warszawy, przy ul. Chałubińskiego 8, vis a vis Dworca Centralnego w bezpośrednim sąsiedztwie hotelu Marriott.


DOJAZD:
Tramwaje: 4, 18, 35, 36 – 5 minut spaceru od przystanku Centrum
Tramwaje: 7, 8, 9, 21, 22, 24, 25, 10, 16, 17, 19, 33 – 2 minuty spaceru od przystanku Dworzec Centralny
Autobusy: 100, 107, 111, 127, 171, 520, 522, E-2 – 5 minut spaceru od przystanku Centrum
Autobusy: 100, 111, 116, 122, 175, 178, 180, 195 – 2 minuty spaceru od przystanku Dworzec Centralny
Metro – 5 minut spaceru od stacji Metro Centrum

Cena szkolenia:
597 zł/1 os. dla pracowników Jednostek Administracji Publicznej oraz Organizacji i Instytucji Pozarządowych. Dla pozostałych Uczestników przedmiotowego szkolenia kwota ta wynosi 900 zł/1 os.

UWAGA:
Ilość miejsc ograniczona do 20.
Liczy się zatem kolejność zgłoszeń oraz szybkość dokonania wpłaty.

TUTAJ POBIERZ FORMULARZ ZGŁOSZENIA
http://b4bcorp.pl/index.php?c=108

ZAPRASZAMY

SZKOLENIA DLA LEPSZEGO JUTRA


ŻYCZYMY EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA NABYTEJ WIEDZY
W CODZIENNEJ PRAKTYCE ZAWODOWEJ
Rafał P B.

Rafał P B. Prezes Zarządu,
Business 4 Business
Professional
Training

Temat: szkolenia dla lepszego jutra - cz.I

Gorąco polecam i zapraszam na to oraz inne z naszych szkoleń :)



Wyślij zaproszenie do