Katarzyna Blukacz Bank PKO BP SA
Joanna
Z.
Efektiva Agencja
Reklamy
Temat: Szkolenia
Ja również bardzo sredecznie zapraszam do skorzystania z naszych szkoleń dedykowanych pracownikom administracji publicznej.Szczegóły na stronie: http://sarto.pl
Joanna
Z.
Efektiva Agencja
Reklamy
Temat: Szkolenia
Najbliższe szkolenia:ETYKIETA I PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY
DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
22-23 czerwca 2009 r., Hotel Panorama w Mszczonowie
Uczestnicy:
pracownicy administracji publicznej, samorządowej, kadra kierownicza urzędów, pracownicy „pierwszego kontaktu”, asystentki i sekretarki oraz wszyscy, których praca wpływa na wizerunek urzędu.
Cel:
- poprawienie wizerunku urzędu poprzez profesjonalizację relacji z jego partnerami i interesantami,
- nabycie przez uczestników umiejętności zastosowania w praktycezasad współczesnej etykiety oraz elementów protokołu dyplomatycznego,
- uświadomienie różnic etykiety biznesu i etykiety towarzyskiej,
- uwrażliwienie na różnice kulturowe w kontaktach międzynarodowych,
- poszerzenie umiejętności interpersonalnych,
- zwiększenie pewności siebie uczestników poprzez zdobycie umiejętności dostosowania odpowiednich zachowań do sytuacji.
PROGRAM
DZIEŃ I – 22 czerwca 2009 r.
1.Wprowadzenie: znaczenie zasad dobrego wychowania
- Różnice pomiędzy protokołem dyplomatycznym, etykietą i savoir-vivre'em
- Protokół dyplomatyczny – zastosowanie we współczesnym życiu zawodowym
- Złote zasady współczesnej etykiety
- Dobre maniery najlepszą inwestycją w karierę
2. Klucze do sukcesu: komunikacja interpersonalna
- Znaczenie pierwszego wrażenia i reguły zachowania decydujące o jego wywieraniu
- Zasady: pierwszeństwa, starszeństwa, prawej strony, wzajemności, dostosowania
- Hierarchia miejsc
- Zajmowanie miejsc przy stole, w samochodzie, w windzie
- Tytuły i tytułowanie
- Wizytówki
3. Umiejętności komunikacji w codziennym życiu urzędowym
- Komunikacja niewerbalna
- Dystans i jego rodzaje
- Formy pozdrawiania, powitania, pożegnania
- Zachowanie przy stole, zasady rozmieszczania osób
- Uścisk dłoni
- Autoprezentacja
- Aktywne słuchanie
4. Dobre obyczaje w pracy urzędu
- Szef i jego współpracownicy: style rozmów służbowych
- Postawy wobec interesantów, partnerów i współpracowników
- Imprezy służbowe
- Budowanie dobrych relacji zawodowych
- Zasady korespondencji biurowej
- Etykieta rozmów telefonicznych
- Etykieta
- Palenie papierosów
5. Savoir vivre przy stole - kolacja szkoleniowa
- Rodzaje przyjęć i zasady ich organizacji
- Układanie menu
- Zastawa i sztućce
- Dekoracja stołu
- Zachowanie przy stole
- Kultura jedzenia i picia
DZIEŃ II – 23 czerwca 2009 r.
1. Wizerunek urzędnika
- Znaczenie odpowiednio dobranego stroju
- Kultura organizacyjna a wizerunek pracowników
- Typy strojów i zasady ich doboru do okoliczności
- Ubiór służbowy
- Rola właściwej kolorystyki
- Reguły elegancji kobiet i mężczyzn
- Postawa i mowa ciała
2.Organizacja spotkań oficjalnych, wyjazdów i wizyt
- Cele i rodzaje spotkań
- Prowadzenie, uczestnictwo, przemawianie na spotkaniu
- Rozmowy kurtuazyjne – sztuka nawiązywania znajomości
- Zachowanie przy stole, zasady rozmieszczania osób
- Podpisywanie umów, wręczanie dokumentów
- Profesjonalna prezentacja
- Prezenty oficjalne
3. Spotkania towarzysko – służbowe
- Zapraszanie gości do restauracji
- Rodzaje przyjęć i zasady ich organizacji
- Dobór uczestników
- Zaproszenia
- Miejsca honorowe przy stole,
- Rozsadzenie Gości przy stole
- Obowiązki i przywileje gospodarza
- Toasty i wręczanie upominków
4. Przyjmowanie delegacji - partnerów zagranicznych
- Zasady postępowania w kontaktach międzynarodowych etykieta językowa
- Wrażliwość kulturowa– uniwersalne zachowania uwzględniające różnice kulturowe
- Uzgadnianie warunków i programów pobytu
- Powitanie i pożegnanie
- Rozmowy oficjalne
- Rozrywki
- Opieka nad VIP-em
5. Wyjazd w delegację zagraniczną, dobre maniery za granicą
- Dobór uczestników delegacji
- Spotkania międzynarodowe
- Obyczaje cudzoziemców
- Dobre maniery za granicą
- Współpraca z tłumaczem
6. Sytuacje trudne i nietypowe – case study
Cena: 2050 PLN netto + 22% (zapytaj nas o zniżki)
Zapisy na stronie: http://sarto.pl
Więcej informacji na temat warsztatów udziela:
Joanna Zawadzka, e-mail: j.zawadzka@sarto.pl
tel. 071 334 74 64Joanna Z. edytował(a) ten post dnia 04.06.09 o godzinie 10:45
Joanna
Z.
Efektiva Agencja
Reklamy
Temat: Szkolenia
SZTUKA PISANIA DLA PRACOWNIKÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ29-30 czerwca 2009 r. , Centrum Konferencyjne Instytut
Rozwoju Biznesu w Serocku
Uczestnicy:
warsztaty są przeznaczone dla pracowników administracji publicznej, którzy na co dzień piszą pisma urzędowe, redagują biuletyny informacyjne, foldery reklamowe i wydawnictwa promocyjne, a także chcą poprawnie i skutecznie posługiwać się językiem polskim.
Cel:
podczas dwudniowych warsztatów uczestnicy będą mieli okazję ćwiczyć sposoby poprawnego redagowania pism i innych tekstów użytkowych wykorzystywanych w administracji. Oprócz poprawności ortograficznej i stylistycznej główny nacisk zostanie położony na skuteczne
i staranne konstruowanie tekstów urzędowych, tak aby były zrozumiałe dla odbiorcy
i precyzyjnie oddawały treść przekazywaną przez nadawcę
PROGRAM
DZIEŃ I – 29 czerwca 2009 r.
1. Pisanie skuteczne i wiarygodne – do kogo piszemy?
- co oznacza my?
- trójkąt komunikacyjny, manipulowanie relacjami
nadawca – odbiorca – temat,
- techniki perswazji,
- wywieranie wpływu na odbiorcę,
- niewygodne i trudne pytania,
- formy grzecznościowe.
2. Poprawność językowa – zajęcia praktyczne
- zasady użycia wielkiej i małej litery,
- skróty, skrótowce (zapis, ich rodzaj i odmiana),
- nazwy własne i nazwiska (ich zapis i odmiana),
- składnia (najczęściej popełniane błędy w budowie zdań w tekstach urzędowych),
- interpunkcja (zasady użycia kropki, cudzysłowu, znaku zapytania, wykrzyknika),
- kolejność znaków na końcu zdania,
- związki frazeologiczne.
3.Sztuka redagowania w praktyce – krótki wykład i ćwiczenia praktyczne
- dobór materiałów,
- poprawna budowa zdania, akapitu, tekstu
- cel tekstu a jego odbiorca.
Pisanie wiarygodne w sytuacjach kryzysowych – gra strategiczna „Sytuacja kryzysowa w urzędzie” i ćwiczenia praktyczne w pisaniu tekstów do różnych tytułów prasowych.
DZIEŃ II – 30 czerwca 2009 r.
1. Typowe błędy i potknięcia – analiza oryginalnych materiałów uczestników
2.Pisanie poprawne i skuteczne
- dobór materiałów,
- styl tekstu w zależności od jego rodzaju (raport, komunikat, pismo do klienta),
- pisma urzędowe,
- budowanie i edytowanie tekstów na strony www,
- wydawnictwa promocyjne i foldery reklamowe,
- język reklamy/teksty sponsorowane.
3.Pisanie poprawne i skuteczne – cz. II
- ćwiczenia praktyczne - pisanie tekstów wykorzystywanych w codziennej pracy i ich analiza
- etykieta językowa
Cena: 2050 PLN netto + 22% (zapytaj nas o zniżki)
Zapisy na stronie: sarto.pl
Więcej informacji na temat warsztatów udziela:
Joanna Zawadzka, e-mail: j.zawadzka@sarto.pl
tel. 071 334 74 64
Podobne tematy
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Szkolenia Nowy model świadczenia e - usług publicznych... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Szkolenia, kursy, konferencje, warsztaty, itp.... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Szkolenia z zakresu finansów publicznych i kontroli... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Prowadzenie szkolenia -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Bezpłatne szkolenia zawodowe - Lubelskie -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Szkolenia Białystok - Olsztyn - Gdańsk - Bydgoszcz -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » PROMOCYJNA CENA SZKOLENIA ADMINISTRATOR BEZPIECZEŃSTWA... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Stosunek pracy urzędników państwowych, nauczycieli i inne... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Promocyjna cena szkolenia Administrator Bezpieczeństwa... -
-
ADMINISTRACJA PUBLICZNA » Nowa edycja szkolenia:„Pełnomocnik i auditor wew.... -
Następna dyskusja: