Tomasz P.

Tomasz P. fundusze unijne,
administracja
samorządowa

Temat: Standardy zarządzania projektami w administracji...

Pracujemy obecnie intensywnie nad wypracowaniem standardów zarządzania projektami w administracji samorządowej. Wiemy już, że żadna z dostępnych metodyk, czy tez dobrych praktyk znanych powszechnie pod nazwą PRINCE2 czy tez PMI lub innych, nie w pełni przystaje do warunków polskiej administracji. Pewne jest jednak to, że realizacja projektów jest w samorządzie potrzebna, jest efektywna i wskazana chociażby przy realizacji projektów finansowanych z funduszy UE, czy informatycznych.
Pytanie do dyskusji, czy stosowaliście już jakieś rozwiązania w administracji i co się sprawdziło, a co totalnie nie przystawało do naszych standardów?
Czy powołujecie interdyscyplinarne zespoły projektowe (składające się z przedstawicieli różnych wydziałów, biur, departamentów), jeśli tak to w oparciu o kogo są powoływane (zarządzenie itp.) , czy w ich skład wchodzą przedstawiciele zarządu (gminy, regionu, miasta).
Słowem jakie są dobre praktyki w tym zakresie?

konto usunięte

Temat: Standardy zarządzania projektami w administracji...

Zacząłem przygotowywać, po kilku miesiącach funkcjonowania w obecnej rzeczywistości urzędu, założenia do wprowadzenia standardów zarządzania projektami w urzędzie miasta. Wyzwanie nie małe, ale jak nie ma nic to cóż poradzić, tak jak jest być nie może. Mam w głowie Prince2, ale rzeczywiście to byłoby wyzwanie dla urzędu, a na początek trzeba wdrożyć to co da się wdrożyć na obecnym etapie.
Jest fajny podręcznik "Zarządzanie projektem. Poradnik dla samorządów terytorialnych". Ktoś już te drzwi otworzył, więc cała na przód. :)



Wyślij zaproszenie do