Robert W. Przedsiębiorca
Temat: Jakie są stawki CPM w Admatiku?
Wydawco - określasz min. CPMW sieci reklamowej Admatik nie ma oficjalnego cennika. U nas to wydawcy sami określają jaka stawka ich interesuje. Wydawcy po dodaniu witryn oraz określeniu na każdej z nich miejsc reklamowych, ustalają minimalne, akceptowalne stawki CPM. Minimalne stawki za 1000 odsłon ustala się oddzielnie dla każdego placementu - miejsca reklamowego.
Tak więc sam, jako wydawca decydujesz za jaką kwotę chcesz sprzedawać reklamy. Ostateczna stawka emisji będzie przeważnie wyższa od określonej przez Ciebie i ustalona w drodze automatycznej licytacji z reklamodawcami. Jeśli dla reklamodawcy okaże się ona za wysoka, to po prostu system nie przydzieli dla Twojej witryny emisji i nic na stronie nie będzie się wyświetlać.
Z jakiego więc przedziału ustalić dolny poziom stawki CPM?
To zależy od liczby odsłon Twojej witryny, od wielkości placementu oraz kategorii tematycznej strony. Nie ma tu ścisłych zasad, proponujemy zacząć ustalać stawkę od niższych kwot, z czasem zwiększając stawkę. Należy pamiętać, że przy niższej stawce system przydzieli na naszą stronę więcej kampanii a tym samym, możemy więcej zarobić.
Reklamodawco - określasz max. CPM
Dla naszych reklamodawców system tak dobiera emisję reklamy, żeby koszt kampanii wyszedł ostatecznie jak najniższy. Emisję rozpoczynamy od witryn z zadanych kategorii, rozpoczynając od tych z najniższą stawką CPM. Dzięki temu kupujemy dla Ciebie odsłony po konkurencyjnych cenach, niedostępnych w tradycyjnych sieciach reklamowych. Zwróć uwagę, że są to często dobre jakościowo mniejsze witryny, blogi i fora dobrze sprofilowane tematycznie. Obecnie oferujemy kampanie emitowane w kategoriach tematycznych, bez możliwości wykluczania lub dodawania pojedynczych witryn.
Twoja stawka CPM to tylko maksymalna, górna granica. Faktyczna stawka będzie niższa i ustali się automatycznie w drodze wewnętrznej licytacji z innymi reklamodawcami, którzy w tym samym czasie konkurują o wolne powierzchnie reklamowe.
Co zrobić jeśli określona maksymalna stawka jest za niska?
Jeśli po dodaniu kampanii stwierdzasz, że za taką kwotę mało kto chce emitować Twoją reklamę, osiąga ona w praktyce niską liczbę odsłon, podnieś stawkę. Dzięki temu system automatycznie rozszerzy zakres witryn branych pod uwagę do emisji Twojej kampanii. Dzięki temu nie przepłacisz oraz uzyskasz zakładany cel kampanii.Robert Walicki edytował(a) ten post dnia 30.06.10 o godzinie 14:37