konto usunięte

Temat: ADHD a norma

Ja uważam że ADHD to naklejka która raczej szkodzi niż pomaga...Bo każdy jest inny. Nie ma normy...Raczej bym powiedział że schorzeniem jest ospałość, apatia, powaga, niechęć do zabawy...niż nadpobudliwość...



Chociaż każde dziecko z ADHD może prezentować nieco odmienny zestaw zachowań, wymieniamy te, które w ADHD obserwuje się najczęściej. Zastanów się, jak wiele z nich stanowi problem w Twoim domu:

TYPOWE ZACHOWANIA DZIECI

* stale wierci się na krześle
* macha rękami i nogami
* raczej biega niż chodzi
* ma kłopoty z pójściem spać
* ma kłopoty z zaśnięciem
* ma koszmary lub lęki nocne
* jest bardzo gadatliwe
* biega po całym domu
* psoci w szkole lub w domu
* dokucza innym dzieciom
* nieumyślnie psuje różne rzeczy
* ulega częstym urazom i wypadkom
* na krótko się koncentruje
* łatwo się rozprasza
* źle zapamiętuje szczegóły
* jest mniej poważane od rówieśników
* często gubi lub zapomina rzeczy
* nie znosi zmian
* wtrąca się do rozmowy dorosłych
* nie czeka na swoją kolej



* trudno przewidzieć, co zrobi
* łatwo się zniechęca
* łatwo i często się denerwuje
* chce natychmiastowej pochwały
* wydaje się, że nie słucha
* nie kończy czynności
* ma kłopoty z przestrzeganiem zasad
* jest nadwrażliwe na dźwięki
* wszystkiego musi dotknąć
* bywa agresywne
* łatwo się potyka
* wpada na różne przedmioty
* nie potrafi się skupić na jednym
* śni na jawie
* nie przepisuje dokładnie z tablicy
* ma kłopoty z planowaniem
* nie kończy rozpoczętych zadań
* nie przewiduje niebezpieczeństw
* stara się przewodzić w grupie
* ma wieczny bałagan wokół siebie

Jeśli obserwujesz u swojego dziecka wiele z wymienionych zachowań, być może ma ono zespół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD).





http://www.adhd.info.pl/index.php?page=main/zachowania...
Anna S.

Anna S. psycholog kliniczny,
Pracownia
Psychologiczna \"Ty
i Ja\"

Temat: ADHD a norma

>>>
TYPOWE ZACHOWANIA DZIECI

* stale wierci się na krześle
* macha rękami i nogami
* raczej biega niż chodzi
* ma kłopoty z pójściem spać
* ma kłopoty z zaśnięciem
* ma koszmary lub lęki nocne
* jest bardzo gadatliwe
* biega po całym domu
* psoci w szkole lub w domu
* dokucza innym dzieciom
* nieumyślnie psuje różne rzeczy
* ulega częstym urazom i wypadkom
* na krótko się koncentruje
* łatwo się rozprasza
* źle zapamiętuje szczegóły
* jest mniej poważane od rówieśników
* często gubi lub zapomina rzeczy
* nie znosi zmian
* wtrąca się do rozmowy dorosłych
* nie czeka na swoją kolej

* trudno przewidzieć, co zrobi
* łatwo się zniechęca
* łatwo i często się denerwuje
* chce natychmiastowej pochwały
* wydaje się, że nie słucha
* nie kończy czynności
* ma kłopoty z przestrzeganiem zasad
* jest nadwrażliwe na dźwięki
* wszystkiego musi dotknąć
* bywa agresywne
* łatwo się potyka
* wpada na różne przedmioty
* nie potrafi się skupić na jednym
* śni na jawie
* nie przepisuje dokładnie z tablicy
* ma kłopoty z planowaniem
* nie kończy rozpoczętych zadań
* nie przewiduje niebezpieczeństw
* stara się przewodzić w grupie
* ma wieczny bałagan wokół siebie

gdyby tylko na tym opiarała się diagnoza to połowa 1-2-3 klasistów miłabym ADHD, warto dodac zeby info było dokładne że z rodzicem przeprowadzany jest dokładny wywiad (przed ciążą, ciąża i sytuacja poporodowe, zaburzenia psychoczne, choroby gentyczne w rodzinie, wypadki, upadki, wizyty w szpitalu itd)., do tego dokładny wywiad neurologiczny, kilkukrotna obserwacja, wywiad z nauczycielka . przedzskolanka + rozmaite testy
jak się coś pisze to warto dokładnie żeby rodziców nie wprowadzac w niepotrzebny stres
ania



Wyślij zaproszenie do