Marcin
Jarzyna
grafik
3d/wizualizator/wykł
adowca/trener/motocy
klista
Temat: Opis i zakres szkolenia z programu Autodesk 3ds Max 2010...
Witam,w odpowiedzi na Wasze pytania, przedstawiam główne punkty
szkolenia z programy Autodesk 3ds Max 2010/2010 Design.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób rozpoczynających pracę z
programem Autodesk 3ds Max 2010 oraz Autodesk 3ds Max 2010 Design.
Prowadzone jest w oparciu o najnowszą wersję tego oprogramowania w
wersji Autodesk 3ds Max Design 2010.
Od Uczestników nie jest wymagana żadna wiedza związana z
obsługą oprogramowania do tworzenia grafiki trójwymiarowej,
jakkolwiek jej posiadanie może być dla Uczestnika bardzo pomocne.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik posiada podstawową wiedzę z
zakresu obsługi programu dotyczącą konfigurowania programu,
tworzenia podstawowych obiektów, ich edycji, pokrywania
materiałami, systemów oświetlenia, obsługi kamer oraz
renderingu.
Dzień 1.
Interfejs użytkownika
Operacje na pliku sceny
Selekcja obiektów
Tworzenie i modyfikowanie obiektów z biblioteki podstawowej
Transformacje
Typy obiektów i organizacja sceny
Foldery związane z projektem
Geometryczne obiekty przestrzenne
Parametryczne obiekty przestrzenne
Dzień 2.
Korzystanie ze stosu modyfikatorów
Przykładowe modyfikatory
Klonowanie obiektów
Modelowanie siatek niskiej złożoności (Low Poly)
Tworzenie kształtów
Edycja kształtów
Tworzenie obiektów na podstawie obrysów i kształtów
Tworzenie i korzystanie z obiektów złożonych (Compound Objects)
Dzień 3.
Typy świateł
Prosty schemat oświetlenia sceny
Narzędzia wspomagające oświetlanie sceny
Globalna iluminacja i kontrola ekspozycji
Symulowanie światła dziennego
Wzbogacanie oświetlenia efektami (Light Effects)
Praca z edytorem materiałów
Typy materiałów
Używanie materiałów predefiniowanych
Tematy dodatkowe, dopasowane do potrzeb danej grupy (np. stworzenie
szybkiego schematu oświetlenia dla wnętrza-dla architektów,
dekoratorów itp.)