Grzegorz
M.
IT Security Officer
at Orbis S.A. /
CISSP
Temat: Zgoda wyrażana na czas określony
Witajcie,Spotkałem się dziś z sytuacją w jednym z polskich banków gdzie pomimo wyrażenia sprzeciwu wobec wykorzystywania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych do celów marketingu bezpośredniego (art. 172 p.t.) klient otrzymał taką ofertę. Po poinformowaniu konsultanta infolinii, że zgody takiej uprzednio nie wyraził otrzymał informację, że w systemie widnieje informacja, że wyraził sprzeciw na czas 3 miesięcy. Klient twierdzi, że został zapytany o zgodę przy poprzedniej rozmowie ale treść zapytania nie obejmowała "czasu obowiązywania".
Nie spotkałem się do tej pory z praktyką pytania o zgodę na czas określony. W tym przypadku nie było mowy o czasie obowiązywania, w związku z tym sprzeciw powinien obowiązywać do odwołania przez osobę której dane dotyczą.
Czy spotkaliście się z taką praktyką? Czy jest ona dozwolona?