Dorian
Jateowicz
Specjalista
Logistyk, urząd
Temat: Zbiory danych osobowych
Witam wszystkich,Wdrażając politykę bezpieczeństwa (w zasadzie od podstaw), przeprowadziliśmy inwentaryzację zbiorów danych osobowych i kierownicy komórek organizacyjnych przekazali mi wszystkie zbiory danych osobowych jakie przetwarzają w podległych im komórkach. Pojawiło się dużo zbiorów danych osobowych przetwarzanych tradycyjnie, wykazali dużo form przetwarzania tych zbiorów. Na pierwszy rzut oka to ok 10 stron wykazu.
Zastanawia mnie kwestia jak prowadzić wykaz zbiorów danych. Przeglądam różne polityki i każda instytucja prowadzi różnie ten wykaz od strony formy przetwarzania zbioru. Wiem, że nie ma uniwersalnego wzorca. Nie wiem czy opisywać szczegółowo czy raczej bardziej ogólnie.
Czy jako formę przetwarzania np. zbioru zatrudnionych pracowników wypisywać po kolei, że są to:
- akta osobowe a obok strukturę akt osobowych i dalej komórkę korzystającą ze zbioru, następna forma:
- listę obecności a obok strukturę listy obecności i dalej komórkę korzystającą ze zbioru,
następna forma:
-plan kontroli zatrudnionych pracowników itd ?
czy może jako formę przetwarzania zbioru zatrudnionych pracowników wskazać ogólnie:
- ewidencja papierowa a obok wypisać całą strukturę z akt, listy, planów kontroli a na końcu wszystkie komórki korzystające z całego zbioru, a nie poszczególnych form przetwarzania ?Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.07.16 o godzinie 11:07