Jan
S.
Trener biznesu / ODO
/ ABI
Temat: żądanie usunięcia danych lub usunięcie danych decyzją ADO...
Pracujemy na rynku agancji pracy. Mam zbiór kandydatów, w którym możliwe jest skorzystanie z prawa do usunięcia danych.Sytuacja nr 1 - Załóżmy, że podmiot danych z tego prawa skorzystał.
Jak to pogodzić z prawem do żądania informacji o przetwarzaniu z Art . 15.
Ja wychodzę z założenia, że jak usuwamy to usuwamy. Więc trzymanie historii "rekordu" informacji o udostępnieniach itp. jest błędne.
Co jednak z rozliczalnością? Jak wykazać, że przetwarzanie było zgodne z prawem przed usunięciem danych? Jak to robicie?
Sytuacja nr 2 - załóżmy, że podmiot, zgodnie z planem retencji albo w oparciu o swoją decyzję (ustanie celu, nieaktualność informacji) usuwa dane. Co w takiej sytuacji, gdy podmiot danych zwróci się z prośbą o realizację prawa do bycia informowanym?
W szczególności chodzi mi o aspekt informacji o udostępnieniach.
W samym przepisach (Artykułach) RODO ten aspekt nie jest poruszany. W motywach potwierdzeniem mojej praktyki jest motyw 64.
Motyw 64 RODO
Administrator powinien skorzystać z wszelkich rozsądnych środków w celu zweryfikowania tożsamości żądającej dostępu osoby, której dane dotyczą, w szczególności w kontekście usług internetowych i identyfikatorów internetowych. Administrator nie powinien zatrzymywać danych osobowych wyłącznie w celu reagowania na ewentualne żądania.
Co wy na to, czy dla danych dotyczących przetwarzania ustawiacie osobny okres retencji?