Kamil Kuska

Kamil Kuska Student, Wyższa
Szkoła Komunikacji i
Zarządzania w
Poznaniu

Temat: Wykaz budynków i pomieszczeń, a pracownicy zdalni

Witam,

w firmie jest taka sytuacja, że wielu pracowników pracuje z domu łącząc się przez VPN z biurowym serwerem i pracując z danymi osobowymi, które się tam znajdują.
Oprócz pracy "z domu" mamy jescze sytuację, gdzie pracownicy pracują zdalnie np. podczas delegacji, częstych podróży służbowych - wtedy znowu laptop, VPN zestawiony do biura po mobilnym internecie.

Czy każde miejsce pracy takiego pracownika staje się budynkiem/pomieszczeniem w którym przetwarzane są dane osobowe?
Jak to ująć w dokumentacji?
Agnieszka G.

Agnieszka G. Handlowiec, KAMSOFT
S.A. O/TORUŃ

Temat: Wykaz budynków i pomieszczeń, a pracownicy zdalni

Ja w dokumentacji umieszczam zapis, że pracownicy mają zdalny dostęp do systemu, bazy- co oczywiście zmniejsza nam poziom bezpieczeństwa, według mnie nie opisujemy pomieszczeń, z których pracownicy łączą się. Ja dopisuje również, że w skład sieci wchodzą laptopy
Przemysław C.

Przemysław C. Trener biznesu,
coach ACC ICF,
ochrona danych
osobowych

Temat: Wykaz budynków i pomieszczeń, a pracownicy zdalni

ten temat gdzieś już tutaj był poruszany - ja zawsze zalecam dokładne opisanie przypadków zdalnej pracy, bez miejsc ale okoliczności oraz dokładne rozpisanie stosowanych zabezpieczeń zwiększających bezpieczeństwo. I moim zdaniem przy dokładnie stworzonych procedurach i sposobach szyfrowania dysków, łączy, logowania, zabezpieczenia fizycznego sprzętu itp - poziom bezpieczeństwa wcale nie musi się obniżyć



Wyślij zaproszenie do