Przemysław
C.
Trener biznesu,
coach ACC ICF,
ochrona danych
osobowych
Temat: weryfikacja na infolinie poprzez PESEL
Jeden z dużych banków dziś mnie troszkę zdziwił ( a może to ja się za bardzo uniosłem ;) )A teraz mówię o co chodzi - a mianowicie aby uzyskać pomoc na infolinii jednym z pierwszych komunikatów jaki słyszymy - jest cytuję " aby skrócić czas oczekiwania na informację podaj swój numer PESEL wybierając go na klawiaturze telefonu" a gdy nie podałem dwa razy numeru pesel pojawia się komunikat " nie wprowadzono numeru spróbuj ponownie...." a że troszkę to trwa poddałem się i nie czekałem już na kolejny komunikat i podałem numer.
I tak się zastanawiam czy wystarczającym celem dla którego mam podać Pesel jest skrócenie czasu na otrzymanie informacji ( oczywiście nie podanie tego numeru w sposób skuteczny wydłuża czas oczekiwania przez wysłuchanie kolejny raz komunikatu) i oczywiście czy nie można dokonać weryfikacji w inny sposób np numerem umowy, nie wspominając już o możliwości wyboru pomiędzy chęcią skracania sobie czasu podając jakieś dane czy brakiem chęci skracania sobie czasu na uzyskanie informacji
Tak się zastanawiam czy tylko się czepiam z racji tego że jestem zawiedziony obsługą i naładowany negatywnymi emocjami w stronę banku czy coś jest na rzeczy.
Oczywiście zgodę na przetwarzanie danych podpisałem - jestem klientem banku.