Jan
S.
Trener biznesu / ODO
/ ABI
Temat: VIBER, WHATSAPP, Aplikacje Instant messaging i...
Założmy, że chcielibyśmy iść z duchem czasu i chcemy umożliwić naszym klientom kontaktowanie się z nami innymi kanałami niż e-mail, czy telefon.Część klientów nawet chciałaby wysyłać poprzez aplikacje załączniki z danymi osobowymi.
Przeczytałem politykę prywatności VIBER i wpisują tam wprost, że będą przetwarzać dane na serwerach w AZJI, Rosji i gdziebądź. Oczywiście poza EOG zadbają o odpowiednie standardy bezpieczeństwa.
VIBER i WHATSAPP raelizują usługę w ten sposób, że usuwają wiadomości z serwerów po jej dostarczeniu - czyli niejako jedynymi trwałymi nośnikami informacji są telefony nadawcy i odbiorcy.
W głowie rozdzieliłem sobie taką komunikację na dwa elementy:
1. Odbieranie danych
2. Wysyłanie danych
1. Rozważam akceptowanie wiadomości spoza EOG, zakładając, że to klient wysyła mi swoje wiadomości, a ja je odbieram na swoim telefonie.
2. Przy wysyłaniu danych zaczynam mieć trudność, bo choć mój odbiorca świadomie korzysta z aplikacji i urządzenia to ja też świadomie wysyłam dane poprzez "państwo trzecie"
Czy gwarancja szyfrowania komunikacji pomiędzy rozmówcami załatwiłaby temat?
Co waszym zdaniem zrobić w pierwszej kolejności, aby korzystanie z takich aplikacji było możliwe?