Leszek K.

Leszek K. Zarządzanie
bezpieczeństwem
informacji. Dane
osobowe.

Temat: Taśma pakowa też może byc marketingiem, na który można...

sprawozdanie GIODO za 2003 r., decyzja GIODO GI-DS-430/212/03,
W jednej ze spraw, dotyczącej przesyłania do klientów, którzy złożyli sprzeciw wobec przetwarzania ich danych osobowych w celach marketingowych, korespondencji w kopertach z nadrukiem zawierającym treści o charakterze marketingowym - Generalny Inspektor wydał decyzję nakazującą Polkomtel S.A. zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w taki sposób.

Decyzja była skarżona do WSA i NSA, ale sądy podtrzymały stanowisko GIODO.

Zatem koperta z drukiem reklamowym uznana została za marketing. W tym świetle... pewnie taśmy pakowe z nadrukiem reklamowym, czy fakturę z "ozdobnikami" reklamowymi są także marketingiem... Takich sytuacji znalazłoby się pewnie wiele. Np. imienne bilety miesięczne.

Ja się z tymi kopertami nie zgadzam, bo co innego przekaz marketingowy zindywidualizowany (marketing "bezpośredni"), a co innego ogólny. Koperta z nadrukiem stanowi działania marketingowe, ale jest nim tez reklama w prasie czy telewizji. I tak bym to traktował, dziwie sie więc, że operator telefonii nie obronił własnego stanowiska.