Temat: system lojalnościowy
Witammam pytania odnośnie systemu lojalnościowego a właściwie chciałam zasięgnąć opinii jak go ucywilizować .
Sytuacja wygląda tak:
klient przystępując do programu akceptuje regulamin programu i jednocześnie wyraża zgody na marketing...(wszystko jednym podpisem ). Po wypełnieniu i podpisaniu formularza dostaje kartę,na której za zrobione zakupy zbiera punkty - zamieniane potem na bony zakupowe.
1. Pytanie czy można w ten sposób pozyskane dane (zgodnie z RODO) dalej przetwarzać -wyłącznie do celów obsługi systemu lojalnościowego?
Czyli, czy w celu przetwarzania na potrzeby programu lojalnościowego potrzebuję zgody klienta, czy mogę się powołać na inną przesłankę legalności - np na to, że regulamin programu lojalnościowego jest wzorcem umowy - takimi tłumaczeniami się spotkałam
2. Na formularzu mam za dużo danych - do obsługi systemu niezbędna jest tylko część (dane mam w postaci papierowej i wprowadzone do systemu komputerowego). Załóżmy, że od pewnego momentu ograniczamy zakres zbierania danych do minimum. Nadmiar danych z systemu komputerowego łatwo usunę, a co ze starymi formularzami papierowymi , na których danych jest znacznie więcej ?
3. Zakładając, że nie potrzebuję zgody klienta, to czy muszę trzymać te formularze papierowe, jeśli dane są w systemie komputerowym?