Jan S.

Jan S. Trener biznesu / ODO
/ ABI

Temat: Retencja w zbiorze korespondencji

Temat tak naprawdę nie jest nowy.

W rejestrze korespondencji mamy z zasady strony korespondencji (dane adresowe, e-mail, tytuły lub skróconą treść).
W treściach wiadomości e-mail przechowują się różne informacje na temat stron korespondencji. W zależności od rodzaj działalności mogą to być dane medyczne, informacje o rodzinie, dane o naszej sytuacji życiowej, itp.

Mam na myśli zarówno przechowywanie w programach pocztowych jak i w formie papierowej.

Czy w ramach zasady ograniczenia przechowywania wprowadzacie ograniczenia w zakresie przechowywania historii wiadomości ? Po jakim czasie usuwacie historię korespondencji, jeśli w ogóle?
Grzegorz Krzemiński

Grzegorz Krzemiński 600+ projektów w
bezpieczeństwie |
Trener | RODO | HSSE
|...

Temat: Retencja w zbiorze korespondencji

Reguły tematyczne i idzie na "działy" (departamenty, etc) - co oznacza, że wpada na ich zbiorki i przetwarzanie do celów konkretnych spraw, postępowań etc (szkolenia, audyty, konsulting). I tu każdy na swoich kryteriach.

Pozostałe w folderze głównym:
1. Automat archiwizacja do pliku .pst (tak, nigdy nie przeczyłem, że Outlook rządzi ;-)
2. Retencja 2 lata i potem pliki kęsim.

Przy czym ogólnie to byłbym za tym, żeby używać kryteriów określania, a nie konkret czasu.
Jan S.

Jan S. Trener biznesu / ODO
/ ABI

Temat: Retencja w zbiorze korespondencji

A mogę wiedzieć jakimi kryteriami kierowaliście się ustalając okres retencji na 2 lata ?

W kontekście biznesowym "korespondencja z klientami dot. realizowanych zleceń" (czyli mogąca mieć znaczenie dal rozliczeń finansowych) - sortujecie ją odrębnie do folderów klientów i trzymacie w formacie 5+1 lat, jak księgowość ?

Następna dyskusja:

Rejstr korespondencji wycho...




Wyślij zaproszenie do