Temat: Przejęcie pracowników na podst. art 23 paragraf 1...
Jak zorganizować przeniesienie pracowników do innej jednostki na podstawie art. 23 paragraf 1 Kodeksu Pracy od strony ochrony danych osobowych. Paragraf 3 tego art.: "jeżeli u pracodawców, o których mowa w§1, nie działają zakładowe organizacje związkowe, dotychczasowy i nowy pracodawca informują na piśmie swoich pracowników o przewidywanym terminie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, jego przyczynach, prawnych, ekonomicznych oraz socjalnych skutkach dla pracowników, a także zamierzonych działaniach dotyczących warunków zatrudnienia pracowników, w szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania; przekazanie informacji powinno nastąpić co najmniej na 30dni przed przewidywanym terminem przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę."Czy na tej podstawie możemy, jako dotychczasowy pracodawca, przekazać listę pracowników przewidzianych do przeniesienia wraz z posiadanymi przez nich kwalifikacjami? Oczywiści przyszły pracodawca informuje ich z art. 14 RODO po otrzymaniu danych.
Jeśli staje się ich pracodawcą z dniem 1 stycznia 2019 r. to akta osobowe za odpowiednim spisem zdawczo-odbiorczym otrzymuje dopiero w tym dniu?
Bo jak nowy pracodawca ma poinformować na 30 dni przed planowanym przejęciem pracowników o tym fakcie? I jak ma ustalić "zamierzone działania dotyczące warunków zatrudnienia pracowników, w szczególności warunków pracy, płacy i przekwalifikowania" jeśli nie ma wglądu w ich akta osobowe?