Anna
Ś.
Specjalista ds.
zasobów ludzkich -
ABI
Temat: Pracownicy firmy zewnętrznej na terenie spółki
W firmie, w której jestem zatrudniona dopeiro zaczynamy tworzyć politykę bezpieczeństwa, identyfikować zbiory, nadawać upoważnienia...Niestety dopiero zaczynamy i niestety moja wiedza ogranicza się do krótkiego szkolenia i informacji, które sama wyszukałam w internecie. Dlatego proszę Forumowiczów o pomoc :)W firmie mamy program tzw. RCP (rejestrator wejść i wyjść). Rejestruje on czas pracy pracowników spółki i jednocześnie jest systemem, w którym zapisujemy dane osobowe gości wchodzących na teren firmy na pdostawie wydanych identyfikatorów GOŚĆ. Wiem, że tego typu zbiór nie wymaga rejestracji.
Problem w tym, że w w/w systemie rejestrujemy również dane osobowe pracowników firm zewnętrznych, które na terenie spółki wykonują np. prace remontowe, serwisowe itp. Tym osobom, na podstawie umów m-dzy zatrudniającymi ich firmami a naszą spółką, wydawane są identyfikatory imienne ze zdjęciem i nazwą firmy, w której dana osoba jest zatrudniona. Umowy podpisywane są na 2-3 lata. Nie wiem jak podejść do tych danych. czy trzeba je rejestrować jako zbiór? Na jakiej podstawie powinniśmy je przetwarzać? Czy w umowach między firmami powinny być zapisy dot. powierzenia przetwarzania danych osobowych, czy nie jest to potrzebne? A co ze zbiorem danych? System RCP jest jednocześnie zbiorem danych pracowników (nie wymaga rejestracji), zbiorem na zasadzie księgi wejść i wyjść (również nie rejestrujemy - dot. bowiem bieżących spraw życia codziennego) i też miejscem, w którym rejestrujemy dane pracowników firm zewnętrznych. Ci pracownicy wchodzą na teren spółki jeśli nie codziennie, to przynajmniej kilka razy w tygodniu lub w miesiącu.
Bardzo proszę o jakąś podpowiedź, bo nie jestem przekonana do tego, że dane tych pracowników firm zewnętrznych można zakwalifikować jako bieżące sprawy życia codziennego, skoro "wchodzą" na teren mojej spółki z niemal równą częstotliwością co nasi pracownicy.