Jan S.

Jan S. Trener biznesu / ODO
/ ABI

Temat: Ograniczenie dostępu do funkcjonalności lub oferta na...

Głowię się nad takim obszarem - mamy portal z ofertami różnych usług wybranej branży.

Chcemy ograniczyć dostęp do niego tylko dla użytkowników zalogowanych. Wystarczy mieć aktywny adres e-mail.

Domyślnie chcemy adres e-mail po to, by móc wysyłać newslettery dot. tej branży w oparciu o odpowiednie zgody. Ale umożliwienie korzystania z portalu bez rejestracji zmniejsza prawdopodobieństwo pojawienia się maila w ogóle.

Oczywiście także portal ma mieć charakter trochę bardziej prestiżowy (stąd podniesiony próg wejścia) - tylko dla zalogowanych.

Próbowałem w RODO znaleźć coś co pomogło by mi zdefiniować ograniczenia dla tego pomysłu.

Poza tym, że zapytanie o wyrażanie zgody nie powinno utrudniać korzystania z portalu w obszarze dostępnym dla niezalogowanych (reklama nie może być natarczywa)

Moje pytania:

Czy zgodnie z RODO mogę ograniczyć dostęp do treści i funkcjonalności portalu poprzez logowanie?

Czy zgodnie z RODO mogę ograniczyć dostęp do treści i funkcjonalności portalu porzez wyrażenie zgody na marketing? (czyli dostęp tylko dla osób zapisanych w newsletterze)
Grzegorz Krzemiński

Grzegorz Krzemiński 600+ projektów w
bezpieczeństwie |
Trener | RODO | HSSE
|...

Temat: Ograniczenie dostępu do funkcjonalności lub oferta na...

Super. To dalej...
1. Cel przetwarzania danych? - czy to jest wysyłanie newslettera, pośredniczenie w reklamie (te usługi portalu) czy co?

Dla uproszczenia zacznijmy może od CELU powstania portalu. Bo mamy na razie info o zawartości i mamy info o tym, że chcecie wysyłać newsletter.

Ale PO CO? ;-)

Więc jaki jest cel powstania portalu? (cele). Tylko naprowadzając - CELE nie narzędzia (zakładam, że newsletter to narzędzie do osiągania celu, bo o czyms informuje ludzi zabieganych)
Jan S.

Jan S. Trener biznesu / ODO
/ ABI

Temat: Ograniczenie dostępu do funkcjonalności lub oferta na...

Cel 1 - umożliwienie dostępu do pulikacji ofert i ogłoszeń branżowych dla ograniczonej grupy odbiorców.

Cel 2 - marketing usług własnych i partnerów.

Oczywiście jestem otwarty na rozmowę o celu, ale jednocześnie zastanawiam się nad kryteriami, w których mogę zastosować zgodę na marketing lub przetwarzanie adresu e-mail jako wymianę za konkretne usługi.

Ktoś analizował swoich klientów pod tym kątem?



Wyślij zaproszenie do