Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna
Rozważałem ostatnio to zagadnienie i doszedłem do paradoksu oto takiego:
Klient składa mailem zapytanie ofertowe: Ile kosztuje produkt X?
- Odpowiedź: Zanim prześlę ofertę proszę mnie najpierw poinformować o administratorze itd
- Klient odpowiada: Ale Pani też mnie jeszcze nie poinformowała, to dlaczego Pani przetwarza moje dane?
- Odpowiedź: Ale to Pan zaczął. A w ogóle to chcę skorzystać z prawa wglądu w moje dane osobowe!
- Klient: A ja się domagam prawa do bycia zapomnianym!
- Odpowiedź: Usunęłam wszystkie Pana dane osobowe i zapomniałam o Panu?
- Klient: Tak? A to skąd Pani miała teraz mojego maila, na którego dostałem odpowiedź o usunięciu?
- Odpowiedź: Przepraszam nie wiem z kim rozmawiam. Proszę o informację o tym skąd Pan ma moje dane, kto je przetwarza, w jakim celu i na jakiej podstawie, bo inaczej skorzystam z prawa skargi do PŁODU!
Koniec biznesu :)
A tak na poważnie, to uważam, że lepiej klauzulę informacyjną wprowadzić na stałe do oferty lub zapytania ofertowego i nie umieszczać jej na stałe na fakturze. Po pierwsze to informację składamy tylko raz przy pozyskaniu danych, a po drugie zapytanie/oferta to inny cel i inna podstawa niż przy sprzedaży, do której ewentualnie doszło w wyniku wcześniejszego procesu ofertowego.