Magda Trociewicz

Magda Trociewicz Specjalista ds.
sprzedaży,

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Witam.
Klient przesyła e-maila z prośbą o przesłanie oferty. To czy musimy mu wysłać kartę informacyjną przed wysłaniem oferty.
Justyna Kołodziejczyk

Justyna Kołodziejczyk Sales
Representative,
majeszczak.pl

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Magda T.:
Witam.
Klient przesyła e-maila z prośbą o przesłanie oferty. To czy musimy mu wysłać kartę informacyjną przed wysłaniem oferty.

Klauzulę informacyjną przedstawiamy Klientowi na etapie zebrania od niego danych czy to do przygotowania oferty, sporządzenia umowy czy wystawienia faktury, wysłania zgody na otrzymywanie przez niego newslettera.
Sytuacje te implikują zatem sposób wypełnienia obowiązku informacyjnego. Dla przykładu będzie to e-mail, stopka w fakturze, umowie, zamówieniu itp.
Magda Trociewicz

Magda Trociewicz Specjalista ds.
sprzedaży,

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Dobrze rozumiem, iż klauzulę informacyjną mogę umieścić na fakturze w stopce?
Magda Trociewicz

Magda Trociewicz Specjalista ds.
sprzedaży,

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Klient przesłał albo zadzwonił z prośbą o przesłanie oferty. Przesłałam e-mailem klauzule informacyjną. I co dalej. Czy następnie przesyłam mu klauzule zgody?
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

A co twój szef, do jasnej cholery, na to?! Chyba to on powinien ruszyć d... i ustalić tryb postępowania, prawda? Przecież to on odpowiada i to na jego polecenie odbywa się przetwarzanie danych przez pracowników, prawda?
Magda Trociewicz

Magda Trociewicz Specjalista ds.
sprzedaży,

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

W ochronie danych jestem świeżak i wszystko spoczywa na mnie.

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Magda T.:
W ochronie danych jestem świeżak i wszystko spoczywa na mnie.
Każdy był kiedyś świeżakiem (nie tym biedronkowym) ;)
Zacznij od czytania rodo. To może być trudne ale jest niezbędne. Jak już przeczytasz kilka razy, to staraj się zrozumieć o co chodzi w konkretnym przepisie.
Dobrze robi uczestnictwo w dobrych szkoleniach, na których można zadawać pytania.
Przeszukuj Internet w poszukiwaniu informacji dodatkowych (Jest coś takiego jak Grupa robocza art. 29 ds. ochrony danych - wydają opinie i wytyczne, która są wiążące, są publikacja GIODO).
Powodzenia
Justyna Kołodziejczyk

Justyna Kołodziejczyk Sales
Representative,
majeszczak.pl

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Magda T.:
Klient przesłał albo zadzwonił z prośbą o przesłanie oferty. Przesłałam e-mailem klauzule informacyjną. I co dalej. Czy następnie przesyłam mu klauzule zgody?

Pani Magdo aby przetwarzać dane osobowe, trzeba się legitymować przesłanką. Odsyłam do art 6 RODO. Jak już ustali Pani, która z nich daje podstawę do przetwarzania danych Klienta, ustali Pani cel przetwarzania to zapewne rozjaśni się niebo i ukaże odpowiedź.

Póki co odpowiedź brzmi nie. To niewłaściwa kolejność.
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Magda T.:
W ochronie danych jestem świeżak
Taż ja nie do Ciebie pretensje mam.
i wszystko spoczywa na mnie.
Dlatego szef powinien ruszyć d..., bo ma ryzyko krytyczne, a to on odpowiada.
Krzysztof Gliński

Krzysztof Gliński ochrona danych
iosobowych, IOD,
ISO, audyt, fundusze
UE

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Pani Magdo, postaram się merytorycznie i możliwie najbardziej konkretnie odpowiedzieć na Pani pytanie. Proszę tylko pamiętać, że diabeł tkwi w szczegółach i tylko bliższa analiza konkretnych sytuacji pozwala na odpowiedź obarczoną mniejszym ryzykiem błędu/nieporozumienia.

Jeżeli to klient (osoba fizyczna) pierwszy nawiązuje kontakt i podaje Pani dane do wysłania oferty (a rozumiem, że o taką sytuację chodzi), to nie potrzebuje Pani pytać o zgodę aby wysłać TĘ KONKRETNĄ ofertę, o którą klient prosił. Klient podając dane wyraził zgodę na ich przetwarzania w celu wysłania tej konkretnej oferty, wyraził też zgodę na przesłanie oferty drogą elektroniczną (a taka jest wymagana aby zrobić to zgodnie z prawem, w oparciu o art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną). Pozostaje kwestia udokumentowania takiej zgody w przypadku kontaktu telefonicznego ze strony klienta (bo prośba wysłana meile będzie stanowiła potwierdzeni tego faktu). Zakładając, że przetwarza Pani tylko dane kontaktowe i nie są to dane dzieci, proponuje przyjąć zwyczaj wpisywania do treści meila informacji potwierdzających fakt przekazania tych danych dobrowolnie przez klienta - na przykład tak: „W odpowiedzi na przedstawioną w dniu … przez Panią/Pana prośbę telefoniczną o wysłanie oferty, w załączeniu przesyłam ofertę na podany przez Panią/Pana adres e-mail” – czy coś w tym stylu. To powinno wyczerpać obowiązek rozliczalności przetwarzania w tej, nie wiążącej się z wysokimi ryzykami dla osób, których dane Pani przetwarza, sytuacji. Do tego w stopce meila warto na stałe umieścić nie przesadzoną klauzulę informacyjną, pamiętając o tym, że nie ma obowiązuj jej zamieszczania w zakresie, w jakim osoba której dane dotyczą dysponuje tymi informacjami. Najbezpieczniej będzie podać zgrabną informację w stopce meila – na prw mogę coś przesłać.

Natomiast osobną zgodę będzie Pani potrzebowała, jeżeli chce Pani dane takiej osoby umieścić w swojej bazie czy korzystać z nich w celach innych niż wysłanie tej konkretnej oferty, o którą klient prosił.

Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem temat i da się go przetrawić :)

konto usunięte

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Panie Krzysztofie, czy mógłby Pan zamieścić wzór takiej stopki w mailu.
Paweł G.

Paweł G. IOD, podmiot danych

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Iwona S.:
Panie Krzysztofie, czy mógłby Pan zamieścić wzór takiej stopki w mailu.
Do takich próśb załącza się dane do faktury, bo jest to przychód do ew. opodatkowania.
Michał Sadowski

Michał Sadowski IOD/ADO/ASI/IT
Administrator @
IODInspektor.pl

Temat: oferta do klienta klauzula informacyjna

Rozważałem ostatnio to zagadnienie i doszedłem do paradoksu oto takiego:

Klient składa mailem zapytanie ofertowe: Ile kosztuje produkt X?
- Odpowiedź: Zanim prześlę ofertę proszę mnie najpierw poinformować o administratorze itd
- Klient odpowiada: Ale Pani też mnie jeszcze nie poinformowała, to dlaczego Pani przetwarza moje dane?
- Odpowiedź: Ale to Pan zaczął. A w ogóle to chcę skorzystać z prawa wglądu w moje dane osobowe!
- Klient: A ja się domagam prawa do bycia zapomnianym!
- Odpowiedź: Usunęłam wszystkie Pana dane osobowe i zapomniałam o Panu?
- Klient: Tak? A to skąd Pani miała teraz mojego maila, na którego dostałem odpowiedź o usunięciu?
- Odpowiedź: Przepraszam nie wiem z kim rozmawiam. Proszę o informację o tym skąd Pan ma moje dane, kto je przetwarza, w jakim celu i na jakiej podstawie, bo inaczej skorzystam z prawa skargi do PŁODU!

Koniec biznesu :)

A tak na poważnie, to uważam, że lepiej klauzulę informacyjną wprowadzić na stałe do oferty lub zapytania ofertowego i nie umieszczać jej na stałe na fakturze. Po pierwsze to informację składamy tylko raz przy pozyskaniu danych, a po drugie zapytanie/oferta to inny cel i inna podstawa niż przy sprzedaży, do której ewentualnie doszło w wyniku wcześniejszego procesu ofertowego.

Następna dyskusja:

klauzula informacyjna dla p...




Wyślij zaproszenie do